AutoMAGAZIN - Predstavljamo

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo C30 - Bomba je spremna !

Volvo C30 - Bomba je spremna !

Šveđani sa stilom ulaze u kompaktnu klasu. Oštrice prodora su sportski dizajn sa smislom za detalje, prvorazredna sigurnost i vrhunska tehnika. Volvo C30 je tehnički blizanac Ford Focusa i Mazde 3, što je dobra referenca za tržišni uspeh, a atraktivan dizajn sigurno će biti magnet na tržištu elitnih modela srednje niže klase...

Volvo C30 - Bomba je spremna !

Najmanji Volvo ipak nije iznenađenje. Najavljen je još 2001. godine, na sajmu automobila u Detroitu, preko studije SCC (Safety Concept Car). Novi "mali" Volvo razvijen je u saradnji sa Fordom (Ford je vlasnik Mazde, Volva...) i predstavlja tehničkog blizanca Ford Focusa i Mazde 3. "Ovo je drugačiji Volvo, za drugačiji profil kupaca." - istakao je glavni dizajner, Simon Lamarre, koji tvrdi da Volvo C30 nije samo automobil za porodicu, po čemu je ovaj švedski gigant inače poznat. "Kompaktni format nije nas sprečio da integrišemo najbolja rešenja preuzeta iz velikih Volvo modela," ističe Hakan Abrahamsson, projektni menadžer za Volvo C30. "Čak i najmanji Volvo osigurava vrhunski osećaj i to u svakom pogledu. Ovo se odnosi kako na njegov izgled, tako i na kvalitet i način vožnje. Naša je namera da privučemo istinske ljubitelje vožnje da sednu u Volvo C30." Iz gore navedenog zaključujemo da Volvo menja smernice i atakuje na sasvim novu ciljnu grupu kupaca, sa kojom sebično "flertuju" BMW serije 1, Mercedes A-klase, Audi A3... S obzirom da je novi Volvo C30 drugačiji od drugih, i igra na kartu ekskluzivnosti, osiguran mu je uspeh u elitnom društvu.

Volvo C30 - Bomba je spremna !

Predviđena je samo verzija sa troja vrata. Iako to nekima izgleda kao mana, objašnjenje je logično: tako su bili koncipirani uspešni modeli ES 1800 iz sedamdesetih i 480 ES iz početka devedesetih, na kojeg i podseća Volvo C30. U Volvo C30 sjedninjena je prošlost i sadašnjost. Sportski dizajn, dvoja vrata i atraktivna vrata prtljažnika daju Volvu C30 jedinstven karakter, koji će privuči nove kupce. Neobičan stil, sa visokim zadnjim bokovima i nadgradnja koja se blago sužava prema zadnjem delu karoserije, osigurava privlačnost i "personality". Kompaktna dvovolumenska karoserija markantnog nosa i visokih bokova duga je 425, široka 178 i visoka 140 centimetra, što obećava dobru zabavu i sigurnost u vožnji. Iako je dizajn jednostavan, sa ravnim površinama i zaobljenjima rubovima, prednja maska dizajnirana je u prepoznatljivom stilu Volva. Međutim, dizajn zadnjeg dela automobila predstavlja pravu revoluciju u segmentu, koja daje Volvu C30 ekskluzivnost i samopouzdanje u elitnom društvu. C30 je luksuzan i skupocen automobil, koji osvaja na "drugi pogled" i teško da se neko neće okrenuti za njim na ulici.

Volvo C30 - Bomba je spremna !

Uprkos svom kompaktnom formatu, Volvo C30 nudi udobnu i fleksibilnu unutrašnjost uz iznenađujuće komforan osećaj velikog automobila. Četiri odrasle osobe mogu se udobno smestiti u njega. Prednja sedišta su ergonomski dizajnirana kako bi putnici sedeli ispravno i opušteno. Sedišta je moguće pomerati napred i nazad zbog praktičnog pristupa zadnjem sedištu. Ulazak na zadnju klupu olakšaće velika vrata i sistem "easy-entry", koji će na pritisak dugmeta elektrikom približavati sedišta i preklapati naslon. Pozadi se nalaze dva odvojena sedišta, kao i preklopivi naslon za ruke koji pojačava osećaj udobnosti. Sedišta su pomerena prema sredini kako bi osigurala više mesta i dobar pogled prema napred. Time se dobija prostor za pregrade na vratima sa strane. Pozicija da zadnja sedišta budu na sredini poboljšava komunikaciju sa putnicima koji sede na prednjim sedištima. Nasloni za leđa se mogu individualno i jednostavno preklopiti, bez obzira činite li to izvan automobila ili iz putničke kabine. Stakleni zadnji kraj se jednostavno otvara i zatvara i omogućava dobar pristup prtljažnom prostoru. Da biste prtljag zaklonili od znatiželjnih pogleda, možete koristiti dve vrste krova: meki i u tvrdoj verziji. Celokupni program unutrašnje opreme zadovoljiće sve ukuse kupaca, jer već i osnovni paket nudi presvlake u tri atraktivne boje.

Volvo C30 - Bomba je spremna !

Vozački kokpit u Volvu C30 deluje skladno i opuštajuće, sa puno ravnih površina. Funkcionalnost je na zavidnom nivou i sve se nalazi upravo tamo gde i očekujete da bude. Za ugodnu klimu kabine zadužen je standardni klima uređaj sa filterom za polen. Automobil se može dodatno opremiti ECC sistemom elektronske kontrole klime koji automatski nadzire temperaturu u vozilu i drži je konstantnom bez obzira na spoljne vremenske uticaje. Uz to se temperatura može individualno podešavati za levu i desnu stranu automobila po želji. ECC sistem se može nadopuniti IAQS sistemom unutrašnjeg kvaliteta vazduha koji stalno nadzire nivo ugljen-monoksida i zatvara usisnike vazduha kada je nivo previsok. Time se osigurava udobna atmosfera za putnike kao i optimalni uslovi za njihovo zdravlje. Sistem koristi filter sa aktivnim ugljenikom koji zadržava prašinu, izduvne čestice, polen i neugodne mirise. "U Volvo C30 ugradili smo jedan od najboljih svetskih audio sistema," ističe Hakan Abrahamsson. "Specijalna konstrukcija sa širokim vratima i dubokim zadnjim bočnim površinama odlična je baza za zvuk izuzetne dubine i moćne reprodukcije basa.” Na raspolaganju su 3 nivoa zvučnih sistema: • Performance – sa 4x20W pojačalom i 4 zvučnika • High Performance – sa 4x40W pojačalom i 8 zvučnika • Premium Sound – sa digitalnim pojačalom klase D i ICE Power Alpine tehnologijom, izlazne snage 5x130W, Dolby® Pro Logic II Surround zvukom i 10 zvučnika danskog Dynaudio® proizvođača. Na dva najviša nivoa, High Performance i Premium Sound, moguće je puštati CD-ove sa muzikom u MP3 i WMA formatu. To znači da CD changer može pohraniti stotine pesama. High Performance i Premium Sound sistemi se mogu spojiti sa izlaznom jedinicom poput MP3 playera. Od proleća 2007. godine planira se ugradnja adaptera za iPOD i USB flash drive.

Volvo C30 - Bomba je spremna !

Volvo C30 moguće je pokrenuti uz 4 i 5-cilindarske benzinske te dizel motore u rasponu od 1.6 – 2.5 litara. "Zahvaljujući sportskom vešanju i odgovarajućoj težini automobila (1204-1404 kg), model se ponaša sportski čak i u verziji od 1.6 l," napominje Hakan Abrahamsson i dodaje, "raspon motora zadovoljiće sve zahteve vozača." Svi motori raspolažu tehnologijom sa četiri ventila i osiguravaju brzi odziv i dobre osobine pri visokim brzinama. Najmoćniji benzinski motor T5 sa turbo punjenjem ima visok i ujednačen obrtni moment bez obzira na brzinu, a iznosi 320 Nm pri 1500-4800 obrta. Ova osobina čini C30 automobilom sa brzim odzivom i odličnim ubrzanjem. Gama motora: - Benzinski: T5 (2,5 litra) - redni 5 cil. turbo - 220 KS - 320 Nm 2.4i - redni 5 cil. - 170 KS - 230 Nm 2.0 - redni 4 cil. - 145 KS - 185 Nm 1.8 - redni 4 cil. - 125 KS - 165 Nm 1.6 - redni 4 cil. - 100 KS - 150 Nm - Dizel agregati: 2.0 D - redni 4 cil. turbo - 136 KS - 320 Nm 1.6 - redni 4 cil. turbo - 109 KS - 240 Nm Svi motori su ekstremno kompaktni i poprečno su postavljeni kako bi osigurali maksimalnu sigurnost u putničkoj kabini. Turbo tehnologija koristi se u T5 motoru kao i kod svih dizel modela kako bi osigurala najbolje moguće performanse. 6 stepeni manuelni prenos koristi se u modelima sa T5 i 2.0 dizel motorima, dok je 5-stepeni Geartronic automatski prenos raspoloživ uz 5-cilindarske benzinske i dizel motore. Za švedsko tržište predviđen je i 1,8-litarski benzinac pokretan bioetanolom.

Volvo C30 - Bomba je spremna !

Kada je u pitanju sigurnost, C30 je istinski Volvo. Između ostalih sistema, C30 raspolaže BLIS sustavom za proveru mrtvog ugla. Prednji deo deli konstrukciju sa modelima S40 i V50, što je obećavajuće. "Iako je C30 za 22 cm kraći od modela Volvo S40, oba modela imaju isti nivo sigurnosti, čak i kod udara otpozadi," ističe Hakan Abrahamsson. "Konstrukcija automobila omogućava strogo kontrolisanu deformaciju, čak su i unutrašnji sistemi zaštite slični." - prednja konstrukcija podeljena je u zone koje su napravljene od različitih vrsta čelika sa različitim deformacijskim karakteristikama kako bi se što efektivnije prenele i apsorbirale sile udarca - motor je postavljen poprečno, sa puno slobodnog prostora za sigurno pomicanje prilikom sudara - kabina je maksimalno osigurana čvrstim pragovima i stubovima na vratima - dvo-stepeni vazdušni jastuci i zatezači za pojaseve kao i papučice koje se uvlače pomažu prilikom frontalnog sudara - upravljač se deformiše horizontalno kako bi efektivno delovao uz vazdušne jastuke - SIPS sistem zaštite od bočnih udara, bočni vazdušni jastuci kao i vazdušne zavese optimalno štite prilikom bočnih sudara - Zadnji deo automobila je zaštićen konstrukcijom od više vrsta čelika - Rezervoar za gorivo je dobro zaštićen ispred zadnje osovine - WHIPS sistem zaštite od trzajnih povreda vrata dolazi kao standard za prednja sedišta - Nežno zaokružen prednji deo auta i duboki spojler su dizajnirani tako da bi smanjili rizik povreda pešaka ili biciklista.

Volvo C30 - Bomba je spremna !

Podsetimo, Volvo C30 već je doživeo premijeru i na tržištu Srbije. Kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Ford Motor Company proizvoda - Ford, Volvo i Land Rover automobila, prikazala je Volvo C30 na sajmu automobila u Beogradu. Cena Volva C30 1.6 Base iznosi 20.650 eura sa carinom i PDV-om. Prodajni centar i servis kompanije Grand Motors nalazi se u u novobeogradskom III bulevaru 21. Goran Sarić - Automagazin

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Novi Nissan GT-R važi za najsavršeniji i tehnološki najnapredniji automobil današnjice. Jedan od najbržih automobila na svetu (oborio rekord Nürburgringa u konkurenciji serijskih automobila) dolazi nam kao visokobezbedni ultraatraktivni kupe, koji postiže maksimalnu brzinu od 310 km/h, a iz mesta do "stotke" sprinta za samo 3,5 sekundi, što je mnogo brže od duplo skupljih evropskih super automobila...
Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Fiat odustaje od naziva modela koji nije ispunio očekivanja i koji je kompaniju zamalo koštao glave. Naslednik Stila zove se Bravo, po uzoru na kompakt koji je od 1996. do 2001. godine postizao solidne tržišne rezultate. Izlgledom je derivat odlično prihvaćenog Grande Punta, a tehnički italijanski kompakt grabi korak napred koristeći skraćenu platformu Crome...
Predstavljamo - Renault Laguna III

Predstavljamo - Renault Laguna III

Svojim stilom koji je razultat potrage za dinamičnom, mekom i elegantnom linijom, nova Laguna prirodno pripada svetu vrhunskih putničkih krstarica. Iako će perjanica kompanije Renault široj javnosti biti predstavljna na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu, Automagazin portal odlučio je da Vas bliže upozna novom Lagunom.
Hyundai i30 - Inspiracija, Inteligencija, Integritet

Hyundai i30 - Inspiracija, Inteligencija, Integritet

Koreanci su odlučili da se aktivno uključe u najsnažniju kompaktnu klasu automobila. Na sajmu automobila u Ženevi Hyundai je predstavio model i30, specijalno osmišljen za racionalnog Evropljanina koji želi nešto drugačije, ali dokazanog kvaliteta. U početku dostupan kao automobil sa pet vrata i kao karavan, i30 otvara novo poglavlje za Hyundai u Evropi...
Sajam automobila u Ženevi - Subaru predstavio svoj prvi dizel motor

Sajam automobila u Ženevi - Subaru predstavio svoj prvi dizel motor

U poslednjih nekoliko godina gotovo svi proizvođači automobila svoju ponudu obogatili su dizel agregatom. Više nije čudo videti i rasni kupe ili kabriolet pokretan crnim gorivom. Zahtevima modernog tržišta odlučio je odgovoriti i dosad okoreli poklonik sporta, benzina i boxer motora, Subaru, koji je na sajmu automobila u Ženevi predstavio svoj prvi dizel agregat...
Nissan Qashqai - talenat za sve

Nissan Qashqai - talenat za sve

Qashqai (čitaj Kaškaj), nazvan po nomadskom pustinjskom plemenu koje živi blizu planina Zagros u jugoistočnom Iranu, je kompaktni SUV, direktno usmeren na Toyotu RAV4, Hyundai Tucson, Kiu Sportage i dolazeci VW Tiguan. Napravljen je na novoj platformi alijanse Renault-Nissan, međuosovinskog razmaka 263 cm, na kojoj se razvijaju novi Megane i Almera...
Nova Mercedes C klasa - BMW je pogođen u pleksus!

Nova Mercedes C klasa - BMW je pogođen u pleksus!

Izvanrednih 1,4 miliona prodatih primeraka generacije na odlasku, bio je i više nego dobar razlog za studiozan pristup razvoju nove C klase koja je nedavno predstavljena u Stuttgartu. Automobil kojim Mercedes lansira rukavicu direktno u lice BMW-u serije tri, jeste veći, motori su poznati, ali osnaženi, dok je sigurnost podignuta na još veći novi...
Nova Opel Corsa - Astra u malom

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Opel Corsa cetvrte generacije ima sve sto je potrebno za sam vrh u klasi: dinamican dizajn sa sportskim linijama, sasvim novo vesanje za sigurno i agilno upravljanje, nova visokotehnoloska resenja koja postavljaju nove standarde u segmentu, novu unutrasnjost koju krasi visok kvalitet, puno prostora i niz prakticnih inovacija, kao sto je fleksibilni integrisani sistem nosaca "Flex Fix", koji se prvi put pojavljuje u automobilu serijske proizvodnje...
Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Vozilo sa puno prostora i svetla, najkraci je moguci opis novog kompaktnog monovolumena u Citroenovoj ponudi, koji nosi ime slavnog spanskog slikara. Vec na prvi pogled shvatamo da je Citroen C4 Picasso pravo remek delo automobilskog dizajna, i s'obzirom da je izgled preduslov trzisnog uspeha, konstatovacemo da su VW Turan, Renault Grand Scenic, Opel Zafira, Toyota Corolla Verso, dobili konkurenta u cijem drustvu im nikako nece biti prijatno...
1. . .789101112
BMW M8 Competition Convertible (2020)
Slika nedelje