AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Opel Corsa cetvrte generacije ima sve sto je potrebno za sam vrh u klasi: dinamican dizajn sa sportskim linijama, sasvim novo vesanje za sigurno i agilno upravljanje, nova visokotehnoloska resenja koja postavljaju nove standarde u segmentu, novu unutrasnjost koju krasi visok kvalitet, puno prostora i niz prakticnih inovacija, kao sto je fleksibilni integrisani sistem nosaca "Flex Fix", koji se prvi put pojavljuje u automobilu serijske proizvodnje...

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Potrebno je odmah naglasiti da je Opel i na novu Corsu primenio trik koji se pokazao uspesan i kod Astre, a koji cak i Volkswagen ocenio kao uspesnim i primenice ga na novog Golfa seste generacije. Naime, Opel je napravio trovratne i petovratne izvedbe Corse, kao stvorene za razlicite tipove kupaca. Na taj nacin Opel je oko "istog" automobila okupio siri krug kupaca, od mladih koji zele sportski nastrojen automobil, do onih koji zele porodican automobil za svaki dan. Ali, u svakom slucaju, u pitanju je isti automobil koji deli platformu (vesanje, upravljacki sistem, motor i menjac) sa Fiatovim Grande Puntom, sto je zaostavstina krtkotrajnog "braka" Fiata i GM-a.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Ako uporedimo dizajn nove Corse sa prethodnicom, nema sumnje da je rec o revoluciji. Medjutim, ako uporedimo Corsu sa drugim modelima iz kuce Opel, zakljucujemo da se radi samo o manjim prilagodjavanjima. Razlike se odnose na prednja svetla, koja su dobila mackast izgled kako bi opticki smanjila duzinu poklopca motora, a dinamicnost povecavaju misicavi, "nabildovani" bokovi. Zadnji deo obara se u stilu coupe-a, sto je svakako dobrodosla novost u srednjoj klasi. Oni sa boljim zapazanjem sigurno su na Corsi primetili jos jednu dizajnersku poslasticu: izmedju koso postavljenog A stuba i prednjih vrata postavljeno je malo trouglasto staklo, cime je Corsa mnogo dobila na individualnosti.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Unutrasnjost Corse predstavlja znacajan zaokret u Opelovoj filozofiji izrade enterijera. Iako su mnogi ocekivali ostre i stroge linije iz Vestre i Astre to u enterijeru nisu pronsasli. Pomenuti GM-ov pravac zamenjen je oblijim i blazim linijama, koji vec na prvi pogled stvaraju osecaj prijatnosti u automobilu. Sudeci po dimenzijama, napred ima mesta kao u solidnom kompaktu, a dovoljno mesta ima i pozadi, iako ostaje pitanje kako ce se snaci "dugonogi" kada se prednja sedista pomere u krajni polozaj. Sve nedoumice neutralise rekorda sirina automobila, sto omogucuje normalan smestaj tri osobe na zadnjoj klupi.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Dimanzije Corse: 3.999 m x 1.707 mm x 1.494 govore nam da se Opelov bestseler veoma ozbiljno priblizio starijoj Astri, jer trenutna razlika u duzini iznosi samo 25 centimetara. Iako prostor u kabini prevazilazi pojmove nize klase automobila i verno reflektuje spoljne dimenzije vozila, malo nas iznenadjuje cinjenica da zapremina prtljaznog prostora iznosi samo 285 litara, sto predstavlja samo prosek u klasi (medjuosovinski razmak od 251 centimetar je za cak 6 cm manji nego kod Renault Clia). Ali, zato se prtljazni prostor sastoji iz dva dela (Dual Floor), koja su odvojena pregradom u podu vozila. Opel navodi i cinjenicu da se obaranjem zadnjih sedista dobija raspolozivi prtljazniprostor zapremine 700 litara.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Opelovi strucnjaci napavili su dobar posao i kada je vesanje u pitanju. Klasicna koncepcija - napred McPherson, pozadi polukruta osovina, izuzetno vesto je uklopljena u misicavog lepotana nize klase. Za upravljanje Opel i dalje koristi elektricni servo sistem, ali sada sa dosta vise povratnih informacija na volanu nego kod prethodnika. Pored upravljanja, obecavajuce deluje i kocioni sistem, jer prema navodima Opela, Corsi je potrebno da se sa 100 km/h potpuno zaustavi i manje od 38 metara, sto je rezultat za sve pohvale. ABS sistem je, takodje unapredjen, jer sada poseduje i kontrolu kocenja u krivinama (CBC - Cornering Brake Control).

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Novu Corsu trenutno pokrece 6 motora, tri dizel i tri benzinska. Benzinci su zapremine od 1.0 do 1.4 litra, a razvijaju od 60 do 90 konjskih snaga. Common-rail dizel agregati su 1.3 CDTI i 1.7 CDTI. Prvi dizel pravi se u dve verzije, od 75 i 90 konjskih snaga, dok 1.7 CDTI razvija 125 konjskih snaga i opremljen je filterom cestica cadji.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Osnovni nivo opreme jeste "Essentia" i ne nudi bas mnogo toga. Od bitnoga treba istaci vazdusne jastuke, servo volan i ABS. S'druge strane, ukoliko raspolazete sa dubljim dzepom Opel nudi sve tehnicke novatorije, od satelitske navigacije, preko grejanja prednjih sedista, integrisanog nosaca bicikla "FlexFix" do parking senzora ili grejanja volana i adaptivnih svetlosnih grupa.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

I, na kraju, verovatno se pitate koliko ovo sve kosta. Iako cena Corse krece vec od 10.790 Eura, koliko je potrebno izdvojiti za bazni trovratni model sa "Essentia" paketom opreme, moramo istaci da je Corsa skuplja od prethodnice, ukoliko zelite malo vise luksuza. U svakom slucaju, u Opelu su odlucili atakovati na cistu pobedu u klasi, i napravili su sjajan proizvod, ciji je trzisni uspeh zagarantovan. Goran Saric - Automagazin

Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji

Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji

Treći Peugeot sa dve nule u nazivu je crossover 3008. Neobičan mix kategorija MPV i SUV, spoljih dimenzija 4365 x 1837 x 1639 mm, smešta se između atraktivnih modela Peugeot 308 i Peugeot 308 SW. Zahvaljujući povećanju dužine, u unutrašnjosti ima mnogo više mesta za putnike, dok je visina automobila veća za 14 centimetara od modela 308. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper

Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper

Toyota je u Detroitu zasijala punim sjajem. Prava zvezda na štandu japanskog proizvođača je treća generacija hibridnog modela Prius, najpopularnijeg svetskog "hibrida" čija će se potrošnja kretati oko 4,7 L/100 km. Dizajn je sada dinamičniji i artaktivniji, a velike izmene pretrpela je i motorizacija. Velike fotografije Toyote Prius možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...
Audi A7 - Koncept je tu, čekamo serijski model

Audi A7 - Koncept je tu, čekamo serijski model

Glavna zvezda na štandu kompanije Audi u Detroitu nije desetocilindrični super-sportista R8, već koncept četvorovratnog kupea imena Sportback concept, kojim se najavljuje vrhunac sportskog luksuza, Audi A7. Wallpaper možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Mercedes-Benz E klasa 2009 - Nove fotografije i cene

Mercedes-Benz E klasa 2009 - Nove fotografije i cene

Nova generacija Mercedes-Benz E klasa sigurno je jedna od najočekivanijih novina ove godine. U novu E klasu usmerenan je velika pažnja javnosti, a sada nas je Sttutgartski proizvođač "počastio" novom serijom kvalitetnih fotografija i informacija. Nove, kvalitetnije fotografije nove generacije Mercedes E klase možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK ...
Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije

Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije

Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE), proizvodnja prve generacije roadstera BMW Z4 završena je ove godine. Ali, da BMW ne spava dokazuju nam i prve zvanične fotografije i informacije nove generacije, koja će biti predstavljena na sajmu automobila u Detritu...
Toyota RAV4 - decentni facelift i modernizovani motori

Toyota RAV4 - decentni facelift i modernizovani motori

Kompanija Toyota na sajmu automobila u Bolonji prikazala je inovativni Yaris (o čemu ste mogli čitati OVDE), ali tamo je svetlost dana ugledao i osveženi RAV4 za modelsku godinu 2009. Modernizovani Yaris preuzeo je novine iz Aurisa i Corolle, a RAV4 može se pohvaliti i tehnikom novog Avensisa...
Pariz 2008 - Honda Civic hatchback - facelift za nove uspehe

Pariz 2008 - Honda Civic hatchback - facelift za nove uspehe

Verzije Honde Civic sa troja i petoro vrata su blago restilizovane da bi ovaj hečbek ostao u samom vrhu automobilskog dizajna. U Parizu će, takođe, debitovati i Civic Type R Special Edition, restilizovani Type S i Civic sa 5 vrata. Izmene ne ovom modelu obuhvataju nekoliko veoma uzbudljivih poboljšanja u stilu Civic-a i novi 1.4 motor...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje