AutoMAGAZIN - Predstavljamo

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Opel Corsa cetvrte generacije ima sve sto je potrebno za sam vrh u klasi: dinamican dizajn sa sportskim linijama, sasvim novo vesanje za sigurno i agilno upravljanje, nova visokotehnoloska resenja koja postavljaju nove standarde u segmentu, novu unutrasnjost koju krasi visok kvalitet, puno prostora i niz prakticnih inovacija, kao sto je fleksibilni integrisani sistem nosaca "Flex Fix", koji se prvi put pojavljuje u automobilu serijske proizvodnje...

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Potrebno je odmah naglasiti da je Opel i na novu Corsu primenio trik koji se pokazao uspesan i kod Astre, a koji cak i Volkswagen ocenio kao uspesnim i primenice ga na novog Golfa seste generacije. Naime, Opel je napravio trovratne i petovratne izvedbe Corse, kao stvorene za razlicite tipove kupaca. Na taj nacin Opel je oko "istog" automobila okupio siri krug kupaca, od mladih koji zele sportski nastrojen automobil, do onih koji zele porodican automobil za svaki dan. Ali, u svakom slucaju, u pitanju je isti automobil koji deli platformu (vesanje, upravljacki sistem, motor i menjac) sa Fiatovim Grande Puntom, sto je zaostavstina krtkotrajnog "braka" Fiata i GM-a.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Ako uporedimo dizajn nove Corse sa prethodnicom, nema sumnje da je rec o revoluciji. Medjutim, ako uporedimo Corsu sa drugim modelima iz kuce Opel, zakljucujemo da se radi samo o manjim prilagodjavanjima. Razlike se odnose na prednja svetla, koja su dobila mackast izgled kako bi opticki smanjila duzinu poklopca motora, a dinamicnost povecavaju misicavi, "nabildovani" bokovi. Zadnji deo obara se u stilu coupe-a, sto je svakako dobrodosla novost u srednjoj klasi. Oni sa boljim zapazanjem sigurno su na Corsi primetili jos jednu dizajnersku poslasticu: izmedju koso postavljenog A stuba i prednjih vrata postavljeno je malo trouglasto staklo, cime je Corsa mnogo dobila na individualnosti.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Unutrasnjost Corse predstavlja znacajan zaokret u Opelovoj filozofiji izrade enterijera. Iako su mnogi ocekivali ostre i stroge linije iz Vestre i Astre to u enterijeru nisu pronsasli. Pomenuti GM-ov pravac zamenjen je oblijim i blazim linijama, koji vec na prvi pogled stvaraju osecaj prijatnosti u automobilu. Sudeci po dimenzijama, napred ima mesta kao u solidnom kompaktu, a dovoljno mesta ima i pozadi, iako ostaje pitanje kako ce se snaci "dugonogi" kada se prednja sedista pomere u krajni polozaj. Sve nedoumice neutralise rekorda sirina automobila, sto omogucuje normalan smestaj tri osobe na zadnjoj klupi.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Dimanzije Corse: 3.999 m x 1.707 mm x 1.494 govore nam da se Opelov bestseler veoma ozbiljno priblizio starijoj Astri, jer trenutna razlika u duzini iznosi samo 25 centimetara. Iako prostor u kabini prevazilazi pojmove nize klase automobila i verno reflektuje spoljne dimenzije vozila, malo nas iznenadjuje cinjenica da zapremina prtljaznog prostora iznosi samo 285 litara, sto predstavlja samo prosek u klasi (medjuosovinski razmak od 251 centimetar je za cak 6 cm manji nego kod Renault Clia). Ali, zato se prtljazni prostor sastoji iz dva dela (Dual Floor), koja su odvojena pregradom u podu vozila. Opel navodi i cinjenicu da se obaranjem zadnjih sedista dobija raspolozivi prtljazniprostor zapremine 700 litara.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Opelovi strucnjaci napavili su dobar posao i kada je vesanje u pitanju. Klasicna koncepcija - napred McPherson, pozadi polukruta osovina, izuzetno vesto je uklopljena u misicavog lepotana nize klase. Za upravljanje Opel i dalje koristi elektricni servo sistem, ali sada sa dosta vise povratnih informacija na volanu nego kod prethodnika. Pored upravljanja, obecavajuce deluje i kocioni sistem, jer prema navodima Opela, Corsi je potrebno da se sa 100 km/h potpuno zaustavi i manje od 38 metara, sto je rezultat za sve pohvale. ABS sistem je, takodje unapredjen, jer sada poseduje i kontrolu kocenja u krivinama (CBC - Cornering Brake Control).

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Novu Corsu trenutno pokrece 6 motora, tri dizel i tri benzinska. Benzinci su zapremine od 1.0 do 1.4 litra, a razvijaju od 60 do 90 konjskih snaga. Common-rail dizel agregati su 1.3 CDTI i 1.7 CDTI. Prvi dizel pravi se u dve verzije, od 75 i 90 konjskih snaga, dok 1.7 CDTI razvija 125 konjskih snaga i opremljen je filterom cestica cadji.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Osnovni nivo opreme jeste "Essentia" i ne nudi bas mnogo toga. Od bitnoga treba istaci vazdusne jastuke, servo volan i ABS. S'druge strane, ukoliko raspolazete sa dubljim dzepom Opel nudi sve tehnicke novatorije, od satelitske navigacije, preko grejanja prednjih sedista, integrisanog nosaca bicikla "FlexFix" do parking senzora ili grejanja volana i adaptivnih svetlosnih grupa.

Nova Opel Corsa - Astra u malom

I, na kraju, verovatno se pitate koliko ovo sve kosta. Iako cena Corse krece vec od 10.790 Eura, koliko je potrebno izdvojiti za bazni trovratni model sa "Essentia" paketom opreme, moramo istaci da je Corsa skuplja od prethodnice, ukoliko zelite malo vise luksuza. U svakom slucaju, u Opelu su odlucili atakovati na cistu pobedu u klasi, i napravili su sjajan proizvod, ciji je trzisni uspeh zagarantovan. Goran Saric - Automagazin

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Novi Nissan GT-R važi za najsavršeniji i tehnološki najnapredniji automobil današnjice. Jedan od najbržih automobila na svetu (oborio rekord Nürburgringa u konkurenciji serijskih automobila) dolazi nam kao visokobezbedni ultraatraktivni kupe, koji postiže maksimalnu brzinu od 310 km/h, a iz mesta do "stotke" sprinta za samo 3,5 sekundi, što je mnogo brže od duplo skupljih evropskih super automobila...
Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Fiat odustaje od naziva modela koji nije ispunio očekivanja i koji je kompaniju zamalo koštao glave. Naslednik Stila zove se Bravo, po uzoru na kompakt koji je od 1996. do 2001. godine postizao solidne tržišne rezultate. Izlgledom je derivat odlično prihvaćenog Grande Punta, a tehnički italijanski kompakt grabi korak napred koristeći skraćenu platformu Crome...
Predstavljamo - Renault Laguna III

Predstavljamo - Renault Laguna III

Svojim stilom koji je razultat potrage za dinamičnom, mekom i elegantnom linijom, nova Laguna prirodno pripada svetu vrhunskih putničkih krstarica. Iako će perjanica kompanije Renault široj javnosti biti predstavljna na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu, Automagazin portal odlučio je da Vas bliže upozna novom Lagunom.
Volvo C30 - Bomba je spremna !

Volvo C30 - Bomba je spremna !

Šveđani sa stilom ulaze u kompaktnu klasu. Oštrice prodora su sportski dizajn sa smislom za detalje, prvorazredna sigurnost i vrhunska tehnika. Volvo C30 je tehnički blizanac Ford Focusa i Mazde 3, što je dobra referenca za tržišni uspeh, a atraktivan dizajn sigurno će biti magnet na tržištu elitnih modela srednje niže klase...
Hyundai i30 - Inspiracija, Inteligencija, Integritet

Hyundai i30 - Inspiracija, Inteligencija, Integritet

Koreanci su odlučili da se aktivno uključe u najsnažniju kompaktnu klasu automobila. Na sajmu automobila u Ženevi Hyundai je predstavio model i30, specijalno osmišljen za racionalnog Evropljanina koji želi nešto drugačije, ali dokazanog kvaliteta. U početku dostupan kao automobil sa pet vrata i kao karavan, i30 otvara novo poglavlje za Hyundai u Evropi...
Sajam automobila u Ženevi - Subaru predstavio svoj prvi dizel motor

Sajam automobila u Ženevi - Subaru predstavio svoj prvi dizel motor

U poslednjih nekoliko godina gotovo svi proizvođači automobila svoju ponudu obogatili su dizel agregatom. Više nije čudo videti i rasni kupe ili kabriolet pokretan crnim gorivom. Zahtevima modernog tržišta odlučio je odgovoriti i dosad okoreli poklonik sporta, benzina i boxer motora, Subaru, koji je na sajmu automobila u Ženevi predstavio svoj prvi dizel agregat...
Nissan Qashqai - talenat za sve

Nissan Qashqai - talenat za sve

Qashqai (čitaj Kaškaj), nazvan po nomadskom pustinjskom plemenu koje živi blizu planina Zagros u jugoistočnom Iranu, je kompaktni SUV, direktno usmeren na Toyotu RAV4, Hyundai Tucson, Kiu Sportage i dolazeci VW Tiguan. Napravljen je na novoj platformi alijanse Renault-Nissan, međuosovinskog razmaka 263 cm, na kojoj se razvijaju novi Megane i Almera...
Nova Mercedes C klasa - BMW je pogođen u pleksus!

Nova Mercedes C klasa - BMW je pogođen u pleksus!

Izvanrednih 1,4 miliona prodatih primeraka generacije na odlasku, bio je i više nego dobar razlog za studiozan pristup razvoju nove C klase koja je nedavno predstavljena u Stuttgartu. Automobil kojim Mercedes lansira rukavicu direktno u lice BMW-u serije tri, jeste veći, motori su poznati, ali osnaženi, dok je sigurnost podignuta na još veći novi...
Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Vozilo sa puno prostora i svetla, najkraci je moguci opis novog kompaktnog monovolumena u Citroenovoj ponudi, koji nosi ime slavnog spanskog slikara. Vec na prvi pogled shvatamo da je Citroen C4 Picasso pravo remek delo automobilskog dizajna, i s'obzirom da je izgled preduslov trzisnog uspeha, konstatovacemo da su VW Turan, Renault Grand Scenic, Opel Zafira, Toyota Corolla Verso, dobili konkurenta u cijem drustvu im nikako nece biti prijatno...
1. . .789101112
BMW M8 Competition Convertible (2020)
Slika nedelje