AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Vozilo sa puno prostora i svetla, najkraci je moguci opis novog kompaktnog monovolumena u Citroenovoj ponudi, koji nosi ime slavnog spanskog slikara. Vec na prvi pogled shvatamo da je Citroen C4 Picasso pravo remek delo automobilskog dizajna, i s'obzirom da je izgled preduslov trzisnog uspeha, konstatovacemo da su VW Turan, Renault Grand Scenic, Opel Zafira, Toyota Corolla Verso, dobili konkurenta u cijem drustvu im nikako nece biti prijatno...

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso je naslednik modela Xsara Picasso, o cijem kvalitetu svedoci i podatak da ce se proizvoditi do 2009. godine. Ali, sigurno primecujete da C4 Picasso deluje dosta prefinjenije i skladnije u odnosu na svog prethodnika. Spreda se uocava dizajnerski pecat svih novih i redizajniranih Citroena, a to je razvuceni logo "Double Chevron", presvucen hromom i razvucena i sveze dizajnirana svetlosna grupa.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Picasso je i odrastao. Nova generacija francuskog monovolumena protegnula se na cak 4,59 metara, sto je preko pola metra duzi automobil od Xsare Picasso. Iako mnogi ne bi rekli, Picasso deli istu platformu kao i model C4. Automobil je sirok 183 (najsiri u klasi), a visok 166 centimetara, sto je u strucnjacima za ergonomiju probudilo dosta maste, koju su sproveli u delo. Naime, velika prednost C4 Picassa jesu sedam komfornih sedista, koja su osetno prostranija u trecem redu nego kod konkurenata.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Poseban osecaj boravku u novom Citroenovom monovolumenu daje obolje prostora za noge, zahvaljujuci ravnom podu, bez sredisnjeg grebena. Naime, rucica menjaca vise nije smestena na sredisnjem grebenu, vec se nalazi uz sami stub upravljaca. Da je sve podredjeno prijatnom boravku putnika u kabini, govori i podatak da je svako od sedam sedista prica za sebe i da je svako moguce maksimalno individualizovati prema sopstvenim kriterijumima. Sva tri sedista u drugom redu su jednake sirine (45 cm), a i osobe koje sede na poslednja dva sedista nece biti u inferiornom polozaju u odnosu na ostale putnike. Sedista drugog reda preklopiva su samo jednim potezom ruke, dok se sedista treceg reda jednostavno i brzo transformisu u pod, praveci ravnu povrsinu za utovar teskih predmeta. Treba istaci i cinjenicu da se sve obavlja bez skidanja naslona za glavu, sto ceo postupak cini jos jednostavnijim.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

U celoj prici o ovom zanimljivom automobilu posebno mesto zuizima broj pretinaca za ostavu sitnica, kao i prilagodljiv prtljaznik. U osnovnoj postavi, sa pet sedista prima cak 576 litara, a sa preklopljenim sedistima na raspolaganju je cak 1951 litar korisnog prostora. Nazalost, ako u automobilu koristite svih sedam sedista, u prtljazniku preostaje samo 208 litara. Kada smo vec kod prtljaznog prostora, treba istaci da je staklo poklopca prtljaznika moguce posebno otvoriti, sto je idealna pomoc pri utovaru mnogo stvari do samog krova. Utovarite li prtljaznik do samog krova, do neugodnog "glisiranja" ipak nece doci, jer ce dodatno vazdusno vesanje na zadnjoj osovini omogucava stalno i uvek jednako odstojanje od tla, bez obzira na opterecenje. Uz to, pomocu prekidaca u prtljazniku, moguce je karoseriju rucno spustati i podizati (amplituda 14 cm), cime se utovar i istovar tezih predmeta bitno olaksava. Sta reci, osim, jedno veliko bravo za strucnjake iz Citroena.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso nudi i najvecu povrsinu u staklu u klasi sa 5,2 kvadratna metra, a sa panoramskim krovom cak 6,4 metara kvadratnih. Picasso je i prvo vozilo, u cijoj je serijskoj opremi panoramsko vetrobransko staklo sa velikim vidnim uglom, koje udvostrucuje preglednost prema napred. Ugao vertikalne vidljivosti (od najnize do najvise tacke vetrobranskog stakla) penje se na 70 stepeni, umesto uobicajenih 35 na klasicnim monovolumenima. Kako bi povecali vidno polje, strucnjaci Citroena su poprecni nosac krova pomerili skoro 30 centimetara unazad u odnosu na prosek u klasi. Treba istaci i da je bocna vidljivost sigurno najbolja u klasi, zahvaljujuci bocnim prozorima velikih dimenzija (12 dm2 povrsine po prozoru), najvecima koje su ikada zabelezene na kompaktnom monovolumenu. Veliki aplauz su francuski dizajneri i inzenjeri zasluzili za tanke A stubove, koji predstavljaju veliki problem u preglednosti svih monovolumena. Verovatno se pitate sta se desava kada se Sunce iz umiljatog izvora svetla pretvori u uzarenu usijanu kuglu. Na Vama je samo da zaslon povucete unapred i dobro raspolozenje bice sacuvano.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Obruc volana, sa nepomicnim sredisnjim delom, u celosti je preuzet sa modela C4. Volan je multifunkcionalan, jer se na njemu nalaze brojni dugmici za upravljanje raznim sistemima, od tempomata, do muzickog uredjaja, i zbog toga, zahteva fazu privikavanja. Na velikom displeju centralne konzole mogu se pronaci sve vazne informacije kao sto su trenutna brzina, satelitska navgacija, broj obrtaja motora, stepen prenosa i td. Zbog vec pomenutih tankih prednjih nosaca, strucnjaci Citroena su ojacali strukturu automobila u slucaju udara. Zbog toga su i povecane dimenzije prednjeg vesanja, a donja zona za prenos snage je, takodje, pojacana. C4 Picasso napred se kotrlja na poprecnim ramenima preuzetim sa C4, a pozadi je polukruta osovina sa spiralnim oprugama (uz doplatu sa pneumatiskim vesanjem). Posebna paznja je posvecena najmladjima, pa je Picasso jedini kompaktni monovolumen sa cetiri Isofix sedista, od kojih su tri u drugom redu. Dakle, naizgled nezna konstitucija ponekad ume i da zavara. Citroen C4 picasso je vlasnik pet Euro NCAP zvezdica i sa 35 od mogucih 37 bodova vazi za najsigurniji automobil u klasi.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Za motorizaciju ovog sarmantnog Francuza brinu se cetiri agregata: dva benzinska 1.8i 16V i 2.0i 16V, sa snagom od 127 konjskih snaga, odnosno 143 konjske snage. Cast dizelskih agregata brane 1.6 HDi FAP sa 110 KS i 2.0 HDi FAP sa 138 konjskih snaga. Uskoro bi na trziste trebao stici i biturbo dizelas 2,2 HDi sa 170 konjskih snaga. Svi motori odgovaraju strogim Euro 4 ekoloskim zahtevima, a dizelski motori serijski su opremljeni procistacem cestica. Paleta motora je, zavisno od trzista, uskladjena sa sirokom paletom menjaca. Citroen C4 Picasso proizvodi se u Vigu, u Spaniji.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Ocigledno je Citroen na zanimljiv nacin otvorio novi front u klasi kompaktnih monovolumena, igrajuci na dobro poznate karte: otkacen, avangardan dizajn, tehnicke finese i izvrsna prostranost. Dosad je ovaj recept bio uspesan i nije ni jednom zakazao. Goran Saric - Automagazin

Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji

Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji

Treći Peugeot sa dve nule u nazivu je crossover 3008. Neobičan mix kategorija MPV i SUV, spoljih dimenzija 4365 x 1837 x 1639 mm, smešta se između atraktivnih modela Peugeot 308 i Peugeot 308 SW. Zahvaljujući povećanju dužine, u unutrašnjosti ima mnogo više mesta za putnike, dok je visina automobila veća za 14 centimetara od modela 308. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper

Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper

Toyota je u Detroitu zasijala punim sjajem. Prava zvezda na štandu japanskog proizvođača je treća generacija hibridnog modela Prius, najpopularnijeg svetskog "hibrida" čija će se potrošnja kretati oko 4,7 L/100 km. Dizajn je sada dinamičniji i artaktivniji, a velike izmene pretrpela je i motorizacija. Velike fotografije Toyote Prius možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...
Audi A7 - Koncept je tu, čekamo serijski model

Audi A7 - Koncept je tu, čekamo serijski model

Glavna zvezda na štandu kompanije Audi u Detroitu nije desetocilindrični super-sportista R8, već koncept četvorovratnog kupea imena Sportback concept, kojim se najavljuje vrhunac sportskog luksuza, Audi A7. Wallpaper možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Mercedes-Benz E klasa 2009 - Nove fotografije i cene

Mercedes-Benz E klasa 2009 - Nove fotografije i cene

Nova generacija Mercedes-Benz E klasa sigurno je jedna od najočekivanijih novina ove godine. U novu E klasu usmerenan je velika pažnja javnosti, a sada nas je Sttutgartski proizvođač "počastio" novom serijom kvalitetnih fotografija i informacija. Nove, kvalitetnije fotografije nove generacije Mercedes E klase možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK ...
Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije

Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije

Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE), proizvodnja prve generacije roadstera BMW Z4 završena je ove godine. Ali, da BMW ne spava dokazuju nam i prve zvanične fotografije i informacije nove generacije, koja će biti predstavljena na sajmu automobila u Detritu...
Toyota RAV4 - decentni facelift i modernizovani motori

Toyota RAV4 - decentni facelift i modernizovani motori

Kompanija Toyota na sajmu automobila u Bolonji prikazala je inovativni Yaris (o čemu ste mogli čitati OVDE), ali tamo je svetlost dana ugledao i osveženi RAV4 za modelsku godinu 2009. Modernizovani Yaris preuzeo je novine iz Aurisa i Corolle, a RAV4 može se pohvaliti i tehnikom novog Avensisa...
Pariz 2008 - Honda Civic hatchback - facelift za nove uspehe

Pariz 2008 - Honda Civic hatchback - facelift za nove uspehe

Verzije Honde Civic sa troja i petoro vrata su blago restilizovane da bi ovaj hečbek ostao u samom vrhu automobilskog dizajna. U Parizu će, takođe, debitovati i Civic Type R Special Edition, restilizovani Type S i Civic sa 5 vrata. Izmene ne ovom modelu obuhvataju nekoliko veoma uzbudljivih poboljšanja u stilu Civic-a i novi 1.4 motor...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje