AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Novi BMW serije 7 konačno je dočekao svoje oficijalno predstavljanje. Peta generacija luksuznog sedana iz portfolia jednog od najuspešnijih premium proizvođača na svetu, svojom najnovijom tehnologijom i superiornim performansama agresivno atakuje na konkurenciju Mercedesa i Audija. Neki će reći da je nova "sedmica" povratak klasici, a neki da je u pitanju nastavak kontroverze...

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Već u startu, BMW je istakao po čemu je nova generacija serije 7 svojstvena: - Prvi u svetu Night Vision sistem koji prepoznaje svakog pešaka - Prvi u svetu serijski automobil sa "front side view" kamerom - Prva BMW limuzina sa sistemom "Integral Active Steering" - Prvo BMW vozilo sa ugrađenim sistemom "Lane Change Warning" - Prvi BMW serije 7 sa EfficientDynamics tehnologijom Krenomo od izgleda. Kao što smo očekivali nova "sedmica" preuzela je nekoliko dizajnerskih elemenata od studije CS, kao što su LE diode u prednjim svetlosnim grupama, detalji na masci hladnjaka i zadnje svetlosne grupe koje neodoljivo podsećaju na pomenuti koncept. Sve izgleda skladnije i elegantnije nego kod jako kritikovane četvrte generacije, i možemo slobodno reći da je kod nove "sedmice" splasnuo "Bangleizam" i da su se strasti znatno smirile. Sve izgleda elegantnije, ali u isto vreme agresivno i zategnuto. Iako je dizajn originalan, ne možemo da ne primetimo dizajn zadnjeg dela automobila, koji malo podseća na konkurentski Lexus LS. Pogled na bok automobila otkriva nam tipičan stilistički pristup BMW-a kod serije 7: moderan dizajn inspirisan što jednostavnijim površinama, sa mešavinom konkavnih i konveksnih površina. Maksimalnu eleganciju dodaje i bočna linija koja se prostire celom dužinom, od prednjim do zadnjih svetala. Površina iznad ove linije je konveksna, dok je površina ispod konkavna, što stvara jedinstven utisak mišićavosti. Vizuelnu posebnost bočne siluete dobili su modeli 750Li i 740Li, čije je međuosovinsko rastojanje produženo za 140 milimetara. Pogled od pozadi otkriva zanimljivu kombinaciju horizontalnih linija, koje ističu širinu, dinamiku i snagu novog BMW-a serije 7.

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Iako će se mnogi složiti da su promene spoljašnjosti zadržane na minimumu, ispod "kože" nove sedmice mnogo toga se promenilo, počevši od dužeg međuosovinskog rastojanja, šireg traga točkova i nekoliko novih motora. U unutrašnjosti "sedmica" nudi raskošnu prostranost sa puno mesta u oblasti glave, nogu i laktova. Dizajnerski gedano, nova generacija BMW serije 7 nudi puno sofisticiranog luksuza u najmodernijem obliku. Kompletan dizajn unutrašnjosti, kombinacija boja i materijala, simbolizuje ekskluzivnost i harmoniju u isto vreme. Novi BMW serije 7 donosi nam sledeću čvrstu interpretaciju za tipičan BMW kokpit orjentisan na vozača, sa tradicionalnom središnjom konzolom blago okrenutom ka vozaču. Tu je i nova generacija višefunkcionalnog iDrive sistema sa većim LCD ekranom, kojim se upravlja Radio CD sistemom, navigacionim sistemom, komunikacijom... BMW je prostor oko dugmića za upravljanje klimatizacijom i audiosistemom obložio specijalnom "high-tech" keramikom, koja pojačava utisak kvaliteta i ekskluzivnosti korišćenih materijala. Nove standarde putovanja na zadnjim sedištima postavljaju produženi modeli 750Li i 740Li. Vrhunski prostor je još veći, zahvaljujući produženom međuosovinskom rastojanju za 140 milimetara. Sedišta su dobila nove dimenzije, a prostor za noge povećan je za velikih 70 milimetara. Nova serija 7 može biti opremljena i četvorozonskom automatskom klimatizacijom, sa posebnim komandama za levu i desnu stranu zadnjih sedišta, kozmetičkim ogledalima za putnike pozadi, novim tipom ventilacije sedišta i usavršenom funkcijom masaže. Za putnike pozadi BMW serije 7 nudi DVD sistem sa dva LCD monitora integrisana u zadnji deo prednjih sedišta.

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Kompletna postavka elemenata kojim se upravlja uređajima u novoj "sedmici" dobila je preglednu funkcijsku strukturu. Prema njoj su sve komande vitalnih funkcija na strani vozača, dok su komande funkcija komfora pomerene ka sredini. Slična logika korišćena je i kod pozicija dugmića na kokpitu i multifunkcionalnom volanu, gde se komande tempomata nalaze na levoj strani, a komande audiosistema i telefona smeštene su na desnu stranu. U BMW serije 7 predstavljen je i novi intstrument panel, koji je izrađen kao displej visokog kontrasta nove tehnologije "Black Panel". Kada se displej ne koristi, njegova površina je čista crna, sa izuzetkom hromiranih okvira brzinomera i obrtomera otvorenih u donjem delu. Pored toga, u kružnim hromiranim elementima predstavljeni su pokazivači za gorivo i temperaturu motora. Kazaljke ožive u trenutku kada vozač otvori vrata automobila. Po davanju kontakta, delovi kružnica koji nedostaju dopunjuju se i celi krug svetli veoma jasnim kontrastom i filigranski preciznim linijama, a po pokretanju motora, uključuju se digitalni pokazivači aktivnih funkcija. I centralna konzola nove serije sedam otkriva nam afinitete ka aktivnom stilu vožnje. Centralno mesto zauzima palica automatskog menjača E-Shift, koja je prvi put predstavljena u BMW-u X5. Zanimljivo je da se mod za parkiranje aktivira pritiskom na dugme na vrhu palice, čime se minimalizuje kretanje palice menjača. Sa leve strane nalazi se dugme sistema "Dynamic Driving Control" kojim se menja postavka vitalnih elemenata vozila. Vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje: COMFORT, NORMAL, SPORT i SPORT+. Neposredno pored palice menjača nalazi se dugme parking kočnice, koja se aktivira elektronskim putem. Desno od menjača nalazi se Controller nove generacije BMW iDrive sistema kojim se upravlja raznim funkcijama navigacionog sistema, telekomunikacije, raznih korisnih informacija i podešavanja funkcija koje poboljšavaju individualni komfor automobila. Novi Controller je prema navodima BMW-a još pregledniji i intuitivniji od onog u prethodnoj generaciji. Novina su i dugmići oko centralnog kružnog dugmeta, za funkcije koje se najčešće koriste, kao što su Radio, navigacija ili telefon, što podseća na MMI sistem kod Audija.

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Inovativna mehanika vešanja BMW-a serije sedam garantuje unikatnu kombinaciju putničkog komfora i vozne dinamike. Novi BMW serije 7 je prvi sedan BMW-a opremljen prednjim vešanjem sa dvostrukim poprečnim ramenima. Rezultat ove konfiguracije jeste bolji komfor, idealan otklon točkova i maksimalni kontakt pneumatika sa alfaltom. Glavni materijal korišćen za izradu komponenti na vešanju jeste aluminujum. Od aluminijuma je izrađeno i novopatentirano zadnje vešanje "Integral V", specijalno razvijeno za BMW serije 7, sa potpuno novom kinematikom i elastokinematikom. Zadnja osovina nove "sedmice" standardno je opremljena sistemom održavanja konstantne visine automobila, nezavisno od opterećenja. Novi BMW 730d standardno je obuven u 17-inčne felne i pneumatike dimenzija 245/55 R17, dok su modeli 750i i 740i opremljeni 18-colnim felnama i pneumaticima dimenzija 245/50 R18. Sve verzije opremljene su Runflat pneumaticima i indikatorom defekta, koji vozača informiše o preomenama pritiska većim od 20%. Novina kod nove "sedmice" je i sistem "Integral Active Steering", revolucionarni sistem upravljanja na prednjoj i zadnjoj osovini. Sistem obuhvata i poseban pojačivač upravljanja imena Servotronic, koji menja učinkovitost upravljanja prema brzini kretanja. Prava novina je upravljanje zadnjim točkovima: pri niskim brzinama zadnji točkovi se okreću u ugao suprotan od ugla okretanja prenjih točkova, čime se radikalno povećava agilnost vozila pri malim brzinama, i smanjuje krug okretanja za 70 centimetara. Pri većim brzinama zadnji točkovi se prilikom okretanja volana okreću u istom uglu kao i prednji, što poboljšava brzinu reakcije vozača prilikom naglih pokreta. Sledeća pozitivna karakteristika pomenutog sistema aktivnog upravljanja jeste povećavanje komfora posebno za putnike pozadi: prilikom promene smera kretanja karoserija se manje okreće oko svoje zamišljene ose. Ovakav koncept kombinacije aktivnog upravljanja prednjim točkovima i upravljanja zadnjim točkovima, jeste unikat u automobilskoj industriji. Novi BMW serije sedam standardno je opremljen i sistemom "Dynamic Damping Control", dinamičkom kontrolom amortizera. Sistem prepoznaje površinu puta ili vozački stil i prema tim parametrima određuje tvrdoću i visinu amortizera. Novim sistemom može se upravljati i pomoću sledećeg sistema, "Dynamic Driving Control", pomoću kojeg vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje: komforni mod, normalni i sportski mod. Uz doplatu kupac može dobiti i sistem "Dynamic Drive" koji predstavlja aktivnu kontrolu naginjanja karoserije, što znači da sistem eliminiše naginjanje karoserije u krivinama.

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Mehanika kočionog sistema novog BMW serije 7 dopunjena je raznim funkcijama elektronske dinamičke kontrole stabilnosti, DSC. Kao što je poznato, glavna uloga ovog sistema je stabilizacija vozila u nepredviđenim situacijama proklizavanja, ali ona u okviru svog sistema nudi mnoštvo funkcija: ABS, ASC, kontrola kočenja u krivinama CBC, kao i dinamičku kontrolu kočenja, DBC. Pri ekstremnim kočenjima DSC sistem omogućava optimalno kočenje. Sledeća funkcija jeste sušenje kočionih diskova prilikom vožnje po mokrom putu. Specijalne funkcije kočnioni sistem obavlja i u ulozi tempomata, sa integrisanom funkcijom "Auto-Hold" sa automatskim održavanjem rastojanja između automobila. Treba istaći da je optimalna saradnja svih sistema koji utiču na vožnju omogućena pomoću jedinstvenog sistema menadžmenta šasije "Integrated Chassis Management". Ovaj sistem se stara za uzajamnu komunikaciju pojedinačnih sistema u automobilu. Zahvaljujući korišćenju sofisticiranih materijala, ultra kvalitetnog čelika i aluminijuma, torziona krutost nove generacije serije 7 povećna je za 20% u odnosu na prethodnika. Samo krov automobila, izrađen od aluminujuma, lakši je za 7 kilograma, što bitno utiče na smanjenje težišta, a samim tim i na ponašanje u vožnji i bolju agilnost. Upotreba aluminijuma kod nove "sedmice" proširena je i na izradu haube, bočnih panela, na izradu držača amortizera, i po prvi put u istoriji izrade serijskih automobila, upotreba aluminijuma proširena je i za izradu vrata. Samo na novim materijalima smanjeno je 22 kilograma mase. Bezbednost nove serije 7 je na najvišem mogućem nivou: u standardnoj opremi u ponudi su čeoni i bočni vazdušni jastuci kao i vazdušne zavese. Zadnja sedišta standardno su opremljena pripremom za sedišta za decu, ISOFIX. Tu su i aktivni nasloni za glavu, kao i poseban sistem stop svetala koji se aktivira pri paničnom kočenju, koji upozorava vozače koji se nalaze iza. Od ostale standardne opreme treba izdvojiti bi-xenon prednje svetlosne grupe, sa funkcijom LED dnevnih svetala. Standard je i senzor za svetlo, koji po potrebi automatski aktivira svetla. Pored varijabilne distrbucije svetlosnog snopa (u zavisnosti da li vozite gradom ili otvorenim putom), BMW serije sedam nudi i Adaptivna prednja svetla, sa integrisanim bočnim svetlima. Sistem će najviše koristiti na vijugavim putevima sa puno serpentina, gde vozači često voze "u mrak". Kada bismo nabrajali sve integrisane sisteme u novi BMW serije sedam, trebalo bi nam puno prostora i sati provedenih za tastaturom, pa je dovoljno reću da je pred nama tehničko savršensvto 21. veka.

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Ponuda pogonskih agregata kod BMW serije 7 prepuna je superlativa. Posebno ističemo benzinski V8 motor sa tehnologijom "Twin Turbo" i "High Precision Injection" koji se ugrađuje u model BMW 750i. Novi BMW-ov benzinac je, kao i kompletan automobil, sinteza beskompromisne dinamike i bezkonkurentne kultivisanosti. Agregat sa dvostrukim predpunjenjem vazduha i direktnim preciznim ubrizgavanjem benzina iz 4,4 litra zapremine razvija 407 konjskih snaga i medveđi maksimalni Obrtni moment od 600 Nm. Kod konstrukcije ovog agregata korišćen je inovativni koncept: rešenje sa smeštanjem turbopunjača i katalizatora u sredini, između dva reda cilindara u obliku slova V. Rezultat je kompaktan agregat sa puno manjim gubljenjem energije. Motor je izrađen od aluminijuma, i uz pomoć dva durbo punjača i Double-VANOS sistema ostvaruje performanse koje su uobičajene za V12 benzinske motore. Agregat je izuzetno živahan, zahvaljujući ubrizgavanju goriva pod pritiskom od preko 200 bara. Sve pomenuto rezultiralo je povećanjem snage od 41 KS u odnosu na prethodnu generaciju, ali radikalno smanjenje potrošnje, koja prema navodima fabrike iznosi 11,4 litra na 100 pređenih kilometara. Sigurno je da se radi o najefektivnijem V8 agregatu na tržištu, koji sa emisijom CO2 od 266 g/km zadovoljava Euro 5 ekološku normu.

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Sredinu ponude činiće redni benzinski šestocilindrično agregat sa tehnologijom Twin Turbo i High Precision Injection u novom BMW 740i. U pitanju je najsnažniji benzinac zapremine 3 litra u ponudi BMW-a. Kao i snažniji V8, agregat je opremljen tehnologijom dvostrukog prednabijanja vazduha i HP Injection sistemom. Snaga agregata iznosi 326 KSm dok je maksimalni Obrtni moment od 450 Nm dostupan u rasponu 1.500-4.500 o/min. I ovaj agregat opremljen je tehnologijom varijabilnog upravljanja rada ventila Double-VANOS. U poređenju sa prethodnim modelom 740i, snaga je povećana za 20 KS, dok je potrošnja smanjena za 12%, NA 9,9 l/100 km. Emisija Co2 iznosi 232 g/km i zadovoljava EU5 ekološku normu.

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Za one oji preferiraju dizel agregate, BMW nudi model BMW 730d, kojeg pokreće aluminijumski 3-litarski redni šestocilindrični agregat. Maksimalna snaga agregata iznosi 245 KS pri 4.000 o/min, dok je maksimalni Obrtni moment 540 Nm u rasponu od 1.750 do 3.000 o/min. U odnosu na prethodnika, snaga je porasla za 14 konjskih snaga, doke je potrošnja goriva 10% niža i iznosi 7,2 l/100 km. Ovako niska potrošnja goriva omogućava rekordnu autonomiju u ovom segmentu od 1.100 kilometara. Gorivo u cilindre doprema treća generacija Common-Rail sistema pod pritiskom od 1.800 Bara. Emisija ovog agregata iznosi 192 grama CO2 po pređenom kilometru, i zadovoljava EU5 ekološku normu. Svi modeli nove BMW serije 7 dolaze serijski sa automatskim šestostepenim menjačem, i svi modeli u serijski su opremljeni EfficientDynamics tehnologijom štednje goriva. Podsetimo, EfficientDynamics tehnologija gorivo štedi preko korišćenja energije kočenja "Brake Energy Regeneration", koja koristi kinetičku energiju vozila pri kočenju za punjenje akumulatora i time smanjuje rad alternatora i korišćenje energije motora za rad alternatora i punjenje baterije. U okviru pomenute tehnologije je i sistem za isključivanje kompresora klima uređaja sve dok je klima uređaj u vozilu isključen. Posebnost tehnologije su i pneumatici sa minimalnim otporom kotrljanja, kao i posebni aerodinamički dodaci na masci hladnjaka kod modela 750i i 740i. Nova BMW serija 7 premijerno će biti predstavljena na sajmu automobila u Parizu ove jeseni, a prodaja će započeti 15. novembra u Veikoj Britaniji.

ModelSnaga (KS)Obrtni moment (Nm)Ubrzanje 0-100 km/hBrzina (km/h)
BMW 730d2455407,2 s247
BMW 740i3264505,9 s250
BMW 740Li3264506.0 s250
BMW 750i4076005,2 s250
BMW 750Li4076005,3250

Goran Sarić - Automagazin

Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji

Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji

Treći Peugeot sa dve nule u nazivu je crossover 3008. Neobičan mix kategorija MPV i SUV, spoljih dimenzija 4365 x 1837 x 1639 mm, smešta se između atraktivnih modela Peugeot 308 i Peugeot 308 SW. Zahvaljujući povećanju dužine, u unutrašnjosti ima mnogo više mesta za putnike, dok je visina automobila veća za 14 centimetara od modela 308. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper

Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper

Toyota je u Detroitu zasijala punim sjajem. Prava zvezda na štandu japanskog proizvođača je treća generacija hibridnog modela Prius, najpopularnijeg svetskog "hibrida" čija će se potrošnja kretati oko 4,7 L/100 km. Dizajn je sada dinamičniji i artaktivniji, a velike izmene pretrpela je i motorizacija. Velike fotografije Toyote Prius možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...
Audi A7 - Koncept je tu, čekamo serijski model

Audi A7 - Koncept je tu, čekamo serijski model

Glavna zvezda na štandu kompanije Audi u Detroitu nije desetocilindrični super-sportista R8, već koncept četvorovratnog kupea imena Sportback concept, kojim se najavljuje vrhunac sportskog luksuza, Audi A7. Wallpaper možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Mercedes-Benz E klasa 2009 - Nove fotografije i cene

Mercedes-Benz E klasa 2009 - Nove fotografije i cene

Nova generacija Mercedes-Benz E klasa sigurno je jedna od najočekivanijih novina ove godine. U novu E klasu usmerenan je velika pažnja javnosti, a sada nas je Sttutgartski proizvođač "počastio" novom serijom kvalitetnih fotografija i informacija. Nove, kvalitetnije fotografije nove generacije Mercedes E klase možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK ...
Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije

Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije

Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE), proizvodnja prve generacije roadstera BMW Z4 završena je ove godine. Ali, da BMW ne spava dokazuju nam i prve zvanične fotografije i informacije nove generacije, koja će biti predstavljena na sajmu automobila u Detritu...
Toyota RAV4 - decentni facelift i modernizovani motori

Toyota RAV4 - decentni facelift i modernizovani motori

Kompanija Toyota na sajmu automobila u Bolonji prikazala je inovativni Yaris (o čemu ste mogli čitati OVDE), ali tamo je svetlost dana ugledao i osveženi RAV4 za modelsku godinu 2009. Modernizovani Yaris preuzeo je novine iz Aurisa i Corolle, a RAV4 može se pohvaliti i tehnikom novog Avensisa...
Pariz 2008 - Honda Civic hatchback - facelift za nove uspehe

Pariz 2008 - Honda Civic hatchback - facelift za nove uspehe

Verzije Honde Civic sa troja i petoro vrata su blago restilizovane da bi ovaj hečbek ostao u samom vrhu automobilskog dizajna. U Parizu će, takođe, debitovati i Civic Type R Special Edition, restilizovani Type S i Civic sa 5 vrata. Izmene ne ovom modelu obuhvataju nekoliko veoma uzbudljivih poboljšanja u stilu Civic-a i novi 1.4 motor...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje