AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Novi Nissan GT-R važi za najsavršeniji i tehnološki najnapredniji automobil današnjice. Jedan od najbržih automobila na svetu (oborio rekord Nürburgringa u konkurenciji serijskih automobila) dolazi nam kao visokobezbedni ultraatraktivni kupe, koji postiže maksimalnu brzinu od 310 km/h, a iz mesta do "stotke" sprinta za samo 3,5 sekundi, što je mnogo brže od duplo skupljih evropskih super automobila...

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Međutim, to nije sve čime nas GT-R oduševljava: On je verovatno jedini super sportski automobil sa dovoljno niskom potrošnjom da izbegne američki porez na automobile sa prekomernom potrošnjom goriva. Automobil je izgledom veoma sličan GT-R Proto modelom, prikazanim na sajmu automobila u Tokiju, 2005. godine i deli mnogo stilskih obeležja sa GT-R konceptom iz 2001. godine. "Želeli smo da stvorimo automobil koji će izgledati jedinstveno japanski i zato GT-R nikako ne nalikuje evropskom ili američkom brzom automobilu." - izjavio je Shiro Nakamura, potpredsednik Nissan Motor CO. "Takođe, hteli smo da naglasimo njegovu funkcionalnost, jer GT-R je automobil jedinstven za rukovanje i vožnju i on nastavlja ponosnu istoriju automobila sa oznakom GT-R." - dodao je Nakamura. Nissan GT-R je prvi GT-R automobil koji se ne temelji na nekom Nissan automobilu iz masovne proizvodnje (poslednji se temeljio na Skylineu), što je inženjerima dalo veliku slobodu stvaranja najboljeg japanskog super-automobila. "Zadatak nam je bio da stvorimo osoben super automobil, a ne klasičan brzi automobil. GT-R je zdepastiji, praktičniji i mišićaviji." - objašnjava Nakamura.

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

GT-R nije prenizak, ulazak i izlazak su jednostavni, nudi dobru preglednost i lako ga je voziti. Ta funkcionalnost odražava se i u njegovom izgledu. Očigledno je da nije reč o italijanskom, nemačkom ili američkom automobilu. Već na prvi pogled svima je jasno da je GT-R pravi Japanac. GT-R izgleda nekako mehanički, skoro kao robot iz crtanog filma: vidi se da je metalan, ima široka ramena i izgleda snažno i mišićavo. GT-R izgleda kao da je izašao iz video igre. "Mi i nismo želeli da GT-R bude finih, otmenih crta. Želeli smo izvorni oblik. Neki kupci takvog automobila već poseduju Ferrari ili Porsche. Naš automobil mora biti drugačiji od drugih. Ja ga doživljavam kao automobil na čiji izgled, kao kod italijanskih modela, nije uticala ženstvena lapota, nego muška lepota. On je snažan, vrlo energičan, i vrlo mišićav. Ima velike, uvučene bokove i puca od energije." - svoju viziju izgleda GT-R modela izneo je Nakamura. Vidljiv funkcionalan detalj jeste i pregib na zadnjem stubu, koji poboljšava strujanje vazduha oko zadnjeg dela automobila. Usmerivači vazduha na bokovima prednjih krila usmeravanjem vazdušne struje oko guma takođe poboljšavaju aerodinamiku.

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Motor koji pokreće Nissan GT-R predstavlja pravi biser među perlama u odnosu na konkurenciju. Zahvaljujući njemu GT-R je Nürburgringom protutnjao za 7:38,54, što je ravno čudu, posebno ako uzmemo u obzir činjenicu da je brza krivina "Kesselchen" bila mokra. Iz 3,8 litra zapremine, potpomognut dvostrukim IHI turbopunjačem, razvija maksimalnu snagu od 480 konjskih snaga pri 6.400 o/min i najveći obrtni moment od 588 Nm u rasponu od 3.200 do 5.200 o/min. Nissan GT-R predstavlja najsnažniji serijski automobil u Nissanovoj istoriji i jedan od najnažnijih serijskih automobila današnjice. Istovremeno, GT-R je opremljen najefikasnijim motorom na svetu. Oko 30% ima bolje iskorišćenje od drugih sportskih automobila sa integralnim pogonom. Uz sve to, GT-R gorivo iskorišćava bolje od bilo kojeg sportskog automobila sa pogonom na dva točka. Zbog toga je GT-R jedini sportski automobil koji ne podleže američkom porezu na automobile sa prekomernom potrošnjom goriva. Ono što je za svaku pohvalu jeste činjenica da GT-R opremljen pomenutim agregatom zadovoljava čak i strogu japansku ULEV normu (ultra low emission vehicle). Za visoku ekološku prihvatljivost motora zaslužni su plazmom obrađene komponente komora za sagorevanje. Debljina košuljice cilindra iznosi samo 0,15 milimetara, dok je debljina klasične košuljice preko 2,6 milimetara. Kako bi se obezbedilo dobro podmazivanje u tako obrađenim "košuljicama" u aluminijumskom bloku, koristi se posebno sintetičko ulje, Mobil-1 RP OW-40. Dvostruki IHI-jev turbopunjač lagan je i izuzetno brzog odziva. Napredni elektronski sistemi brzo se prilagođavaju klimatskim i visinksim promenama, čime su u svakom trenutku dostupne izvrsne performanse.

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Precizna kontrola odnosa goriva i vazduha dodatno štedi gorivo i smanjuje emisiju CO2. U odnosu na većinu konkurenata, takva kontrola pri najvišim performansama štedi oko 5% goriva. Tokom vožnje pri nižim obrtajima, GT-R razvija 392 Nm Obrtnog momenta, što je dovoljno za izvrsno kretanje i ubrzanje. Tako visok moment omogućuje optimalan odnos vazduha i goriva, što opet povećava uštede. "Kada vozite sporije od 200 Km/h i umereno pritišćete papučicu gasa, odnosno u svkodnevnoj vožnji, GT-R se dokazao kao prijatelj okoline. Njegova veća ekonomičnost u odnosu na konkurenciju još je izraženija u toj uobičajenoj, svakodnevnoj vožnji." - izjavio je Nakamura. Od ostalih tehničkih inovacija treba izdvojiti sistem hladnjaka koji funkcionišu pod visokim pritiskom, zahvaljujući visokoprotočnoj pumpi za vodu. Motorno ulje i turbopunjač hlade hladnjaci i nadzire ih termostat. Prilikom ekstremnih skretanja, koje GT-R izvodi sa velikom lakoćom, stalan dotok ulja u turbo punjač održava pumpa, a pomoćni rezervoar u glavnom rezervoaru omogućava da dotok goriva bude stalan, čak i pri snažnim G silama. Motori i sistemi prenosa snage isključivo su ručne izrade i po jedan inženjer ručno sastavlja jedan ceo motor. U posebnoj "čistoj sobi" namenjenoj sklapanju modela GT-R, u Yokohami, zaposleno je 12 predanih inženjera.

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Jedan od mnogih neobičnih testova, koje je Nissan GT-R morao proći pre izlaska na tržište, sastojao se u vožnji pri 300 km/h tokom koje su vozač i suvozač mogli normalno da razgovaraju, bez podizanja visine glasa. "Brza vožnja mora biti jednostavna i opuštajuća. Buke ne sme biti, čak i pri 300 km/h." - izjavio je Kazutoshi Mizuno, glavni inženjer za Nissan GT-R. Za ispitivanje ponašanja pri velikim brzinama korišćene su deonice autoputa bez ograničenja brzine u Nemačkoj, koji su poslužili kao odlične laboratorije sa stvarnim uslovima. Zahvaljujući odličnoj aerodinamici, poravnanim karoserijskim pločama i naprednoj tehnologiji, Nissan GT-R uspešno je ostvario svoj cilj: tihu i mirnu vožnju pri 300 km/h. Veliki deo testiranja realizovan je i na Nissanovoj vrućoj stazi u Arizoni, u SAD-u, gde je GT-R trideset minuta kružio brzinom od 300 km/h na temperaturi od 43 C stepena. Naravno da je GT-R mogao i duže, ali pitate li se kolika mu je autonomija pri navedenim uslovima.

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Po snegu ili kiši mnogi super automobili ostaju u garaži. Ne i Nissan GT-R. Kada pada sneg ili kiša, GT-R ide podignute glave. Iako Nissan GT-R na trkačkoj stazi briljira, njegova nadmoć u teškim uslovima, po poledici, snegu ili "bljuzgavici" mnogo je očiglednija. Razlog tome je njegov napredan sistem pogona na sve točkove, koji nudi fantastičnu sigurnost upravljanja i savršenu raspodelu masa. Kako bi se smanjila masa i dimenzije, dvostruka lamela, menjač, prenosna kutija integralnog pogona i prenosni sklop zadnjih točkova (uključujući i blokirajući diferencijal) postavljeni su pozadi. Takvo rešenje poboljšalo je raspodelu masa, povećalo okretnost i omogućilo bolje kočenje. Verovali ili ne, masa je raspodeljena jednako na sve točkove, pa GT-R ima VRHUNSKU ravnotežu. "Takav Translaxe nazivamo nezavisnim, jer smo razdvojili prednje i zadnje elemente pogonskog sklopa. Tako smo smanjili bilo kakve "udarce momenta" i vibracije pogonskog sklopa. Reč je o čistom, jednostavnom i vrlo otmenom rešenju, koje poboljšava upravljanje i kočenje. Prednji točkovi nose teret motora, a zadnji nezavisni Translaxe. Time je omogućen stalan, optimalan nadzor nad raspodelom opterećenja." - objašnjava Mizuno. Motor i Translaxe povezani su lakim kardanskim vratilom, izrađenim od ugljeničnih vlakana. Još jedno karbonsko vratilo prenosi pogon sa Translaxea na prednje točkove. Računar nadzire raspodelu pogonskog momenta između prednjih i zadnjih točkova, i stalno se menja. Menja se na sveke 0,2 sekunde i neprimetno varira između 50:50 odnosa između prednjeg i zadnjeg pogona i potpuno zadnjeg pogona.

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Sudeći prema rezultatima obaveznih japanskih testiranja, novi Nissan GT-R ima najveću zaustavnu snagu od svih dosad testiranih automobila. Pri zaustavljanju sa 100 km/h pod punim opterećenjem, nijedan automobil dosad nije mogao da se zaustavi za manje od 40 metara. Nissan GT-R izmerio je zaustavni put od neverovatnih 36,9 metara, što je bolje od bilo kog evropskog super automobila. Nissan GT-R napred i nazad ima ogromne, bušene i samoventilirajuće Brembo čelične disk kočnice (prečnika 380 milimetara), koje uz odličnu zaustavnu snagu nude i odličan osećaj prilikom kočenja. Posebno razvijene u Bridgestoneu i Dunlopu, gume imaju veoma krutu gaznu površinu, što je od ključnog značaja za brzu vožnju. Napred su montirane 255/40 ZRF20, a pozadi 285/35 ZRF20.

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Goran Sarić - Automagazin

Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji

Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji

Treći Peugeot sa dve nule u nazivu je crossover 3008. Neobičan mix kategorija MPV i SUV, spoljih dimenzija 4365 x 1837 x 1639 mm, smešta se između atraktivnih modela Peugeot 308 i Peugeot 308 SW. Zahvaljujući povećanju dužine, u unutrašnjosti ima mnogo više mesta za putnike, dok je visina automobila veća za 14 centimetara od modela 308. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper

Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper

Toyota je u Detroitu zasijala punim sjajem. Prava zvezda na štandu japanskog proizvođača je treća generacija hibridnog modela Prius, najpopularnijeg svetskog "hibrida" čija će se potrošnja kretati oko 4,7 L/100 km. Dizajn je sada dinamičniji i artaktivniji, a velike izmene pretrpela je i motorizacija. Velike fotografije Toyote Prius možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...
Audi A7 - Koncept je tu, čekamo serijski model

Audi A7 - Koncept je tu, čekamo serijski model

Glavna zvezda na štandu kompanije Audi u Detroitu nije desetocilindrični super-sportista R8, već koncept četvorovratnog kupea imena Sportback concept, kojim se najavljuje vrhunac sportskog luksuza, Audi A7. Wallpaper možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Mercedes-Benz E klasa 2009 - Nove fotografije i cene

Mercedes-Benz E klasa 2009 - Nove fotografije i cene

Nova generacija Mercedes-Benz E klasa sigurno je jedna od najočekivanijih novina ove godine. U novu E klasu usmerenan je velika pažnja javnosti, a sada nas je Sttutgartski proizvođač "počastio" novom serijom kvalitetnih fotografija i informacija. Nove, kvalitetnije fotografije nove generacije Mercedes E klase možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK ...
Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije

Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije

Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE), proizvodnja prve generacije roadstera BMW Z4 završena je ove godine. Ali, da BMW ne spava dokazuju nam i prve zvanične fotografije i informacije nove generacije, koja će biti predstavljena na sajmu automobila u Detritu...
Toyota RAV4 - decentni facelift i modernizovani motori

Toyota RAV4 - decentni facelift i modernizovani motori

Kompanija Toyota na sajmu automobila u Bolonji prikazala je inovativni Yaris (o čemu ste mogli čitati OVDE), ali tamo je svetlost dana ugledao i osveženi RAV4 za modelsku godinu 2009. Modernizovani Yaris preuzeo je novine iz Aurisa i Corolle, a RAV4 može se pohvaliti i tehnikom novog Avensisa...
Pariz 2008 - Honda Civic hatchback - facelift za nove uspehe

Pariz 2008 - Honda Civic hatchback - facelift za nove uspehe

Verzije Honde Civic sa troja i petoro vrata su blago restilizovane da bi ovaj hečbek ostao u samom vrhu automobilskog dizajna. U Parizu će, takođe, debitovati i Civic Type R Special Edition, restilizovani Type S i Civic sa 5 vrata. Izmene ne ovom modelu obuhvataju nekoliko veoma uzbudljivih poboljšanja u stilu Civic-a i novi 1.4 motor...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje