AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Fiat odustaje od naziva modela koji nije ispunio očekivanja i koji je kompaniju zamalo koštao glave. Naslednik Stila zove se Bravo, po uzoru na kompakt koji je od 1996. do 2001. godine postizao solidne tržišne rezultate. Izlgledom je derivat odlično prihvaćenog Grande Punta, a tehnički italijanski kompakt grabi korak napred koristeći skraćenu platformu Crome...

Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Ruku na srce, ovo ime kompaktu i bolje stoji. A, uz ime, i sve ostalo bi trebalo bolje leći potencijalnim kupcima. Prvenstveno mislim na dizajn koji je izuzetno atraktivan. Dakle, vizelno, novi Bravo ima puno razloga da bude optimista. Za razliku od ne preterano šarmantnog Stila, novi Bravo se predstavlja puno smelije. Gledano spreda, sličnost sa Grande Puntom je namerna, jer je Fiatov mališan jedan od najbolje dizajniranih gradskih automobila trenutno na tržištu. Bokovi izgledaju skoro kupeovski sa naglašenim linijama bočnih prozora koja se uzdiže prema zadnjem kraju automobila. Zanimljivo, Bravo otpozadi sa oblim svetlima jasno asocira na originalnog mu imenjaka. Veoma uspešno rešenje, priznaćete. Ono što je jako važno, i što će možda razočarati mlađu populaciju jeste činjenica da ćemo za verziju sa troja vrata morati da pričekamo još barem dve godine, pa se moramo zafovoljiti sa petovratnom izvedbom. Međutim, i pored toga, Bravo izgleda atraktivno. Velike monotone površine, koje neretko "muče" hatchback karoserije uspešno su "oživljene" Ukupno gledano, spoljašnjost ovog automobila dobija vrhunsku ocenu, posebno u kombinaciji sa atraktivnim lakim felnama.

Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Novi Bravo dugačak je 434, širok 179 i visok 149 centimetara. Sa zapreminom prtljažnika od 400 litara, Fiat Bravo će ponuditi jedan od najvećih prtljažnika u svom segmentu. Preklapanjem sedišta isti raste na zavidnih 1.175 litara zapremine. Ipak, ono čime Bravo najviše oduševljava nisu samo puke jedinice mere. I po uređenju enterijera, Bravo je napravio ogroman pomak u odnosu na model Stilo. Materijali su boljeg kvaliteta, visina kvaliteta završne obrade je na najvišem nivou. A, o dizajnu ne treba trošiti reči. Pa, sumnja li neko u Italijansku školu dizajna? Instrumenti su sada u posebnim dupljama, što ih čini još atraktivnijim, ali i preglednijim, jer pogled "ne luta", a malo podsećaju na aktuelne Alfe. Fiatovim dizajnerima je uspelo da osiguraju mnogo prostora za glavu na zadnjoj klupi, uprkos aerodinamički blago zakošenoj liniji krova. I obruč volana je preuzet od Punta, kao i prekidači za prozore.

Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Što se mehanike tiče, sve je provereno i nije bilo mesta sofisticiranom eksperimentisanju. Italijani su mudro zadržali provereno polukruto vešanje točkova, umesto komplikovanog i skupog Multilinka, koji se već "odomaćio" kod automobila u "Golf" klasi. Ali, Fiat je time novom Bravu osigurao nižu cenu i veći prtljažnik, a uz dobar "set-up" vešanja i elektroniku za poboljšavanje stabilnosti, problema nema. Uz jedan benzinski i dva dizel agregata, Fiat će u Bravu ponuditi i dva benzinska turbo agregata male zapremine. Tu su ručni menjači sa pet i šest stepeni prenosa. Treba istaći da se Fiat dosta brzo priključio trendu benzinaca male zapremine i velike snage potpomognute turbopunjačem. Pored sjajne potrošnje u odnosu na snagu, ovakvi pogoni odlikuju se solidnim "zalihama" obrtnog momenta. Slabija izvedba pomenutog motora zapremine 1,4 litra razvija 120 konjskih snaga pri 5.000 o/min, dok snažniji 150 KS pri 5.500 o/min. Oba motora razvijaju najveći obrtni moment od 206 Nm. Uz to, za model Bravo Sport sa motorom snage 150 konjskih snaga, postoji i opcija u obliku prekidača na ploči sa intrumentima, čijim pritiskom se oslobađa i do 230 Nm obrtnog momenta pri 3.000 o/min (over-boost).

Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Onima koji više veruju obrtnom momentu dizelskih pogona, Fiat pod prednjim poklopcem nudi dve izvedbe svog 1,9-litarskog Common-Raila. Reč je o Multijet pogonu koji se razlikuje prema 8-ventilskoj i 16-ventilskoj glavi, i naravno snazi. Slabiji razvija 120 konjskih snaga pri 4.000 o/min i 225 Nm pri 2.000 o/min, a snažniji 150 konjskih snaga pri 4.000 o/min i 305 Nm pri 2.000 o/min. Kako Fiat navodi svi agregati u novom Bravu su štedljivi i svi zadovoljavaju Euro IV ekološku normu. Menjač sa pet stepeni prenosa namenjen je 8-ventilskom Multijet agregatu, dok će 90 KS snažni benzinac i 150 KS snažni Multijet dobiti 6 stepeni prenosa.

Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Očigledno je Fiat mnogo toga okrenuo "naglavačke" sa predstavljanjem nove generacije modela Bravo. Osim što je dobar deo rukovodeće strukture fabrike osvežen tokom poslednjih meseci, Fiat Auto je i promenio ime u Fiat Group Automobiles SpA. Fiat u prvoj godini namerava napraviti 120.000 primeraka Brava, od kojih je sada već polovina rezervisana z atržište Italije. U ponudi su četiri paketa opreme: Active (osnovni paket najavljen za naše tržište), Dynamic, Emotion i Sport. Uz mnoštvo vazdušnih jastuka, zavisno od paketa opreme, novi Bravo će nuditi i svetla za dodatno osvetljenje u krivini, CD MP3, automatsku klimu, senzore za parkiranje, kao i Fiatov Blue & Me sistem. Reč je o integrisanom elektronskom sistemu, razvijenom na temelju dugogodišnje saradnje Fiata i Microsofta, koji u sebi objedinjuje navigacioni sistem, auto-telefon, informacioni centar i omogućava i unos podataka putem USB porta.

Adio Stilo, buon giorno Bravo !

I, na kraju cena, koja se kreće od 14.900 do 21.800 eura do registracije. S obzirom da se radi o kompletnom proizvodu, koji je razvijan u saradnji sa austrijskom kompanijom Magna Stayer, ovaj automobil je puno dobio na ozbiljnosti i temeljitosti. Izgleda da je prošlo vreme kada su Fiati vaćili za lepo dizajnirane automobile da diskutabilnim kvalitetom. To je pokazao Grande Punto, a istu tradiciju nastavlja i novi Bravo. Goran Sarić - Automagazin

Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji

Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji

Treći Peugeot sa dve nule u nazivu je crossover 3008. Neobičan mix kategorija MPV i SUV, spoljih dimenzija 4365 x 1837 x 1639 mm, smešta se između atraktivnih modela Peugeot 308 i Peugeot 308 SW. Zahvaljujući povećanju dužine, u unutrašnjosti ima mnogo više mesta za putnike, dok je visina automobila veća za 14 centimetara od modela 308. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper

Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper

Toyota je u Detroitu zasijala punim sjajem. Prava zvezda na štandu japanskog proizvođača je treća generacija hibridnog modela Prius, najpopularnijeg svetskog "hibrida" čija će se potrošnja kretati oko 4,7 L/100 km. Dizajn je sada dinamičniji i artaktivniji, a velike izmene pretrpela je i motorizacija. Velike fotografije Toyote Prius možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...
Audi A7 - Koncept je tu, čekamo serijski model

Audi A7 - Koncept je tu, čekamo serijski model

Glavna zvezda na štandu kompanije Audi u Detroitu nije desetocilindrični super-sportista R8, već koncept četvorovratnog kupea imena Sportback concept, kojim se najavljuje vrhunac sportskog luksuza, Audi A7. Wallpaper možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Mercedes-Benz E klasa 2009 - Nove fotografije i cene

Mercedes-Benz E klasa 2009 - Nove fotografije i cene

Nova generacija Mercedes-Benz E klasa sigurno je jedna od najočekivanijih novina ove godine. U novu E klasu usmerenan je velika pažnja javnosti, a sada nas je Sttutgartski proizvođač "počastio" novom serijom kvalitetnih fotografija i informacija. Nove, kvalitetnije fotografije nove generacije Mercedes E klase možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK ...
Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije

Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije

Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE), proizvodnja prve generacije roadstera BMW Z4 završena je ove godine. Ali, da BMW ne spava dokazuju nam i prve zvanične fotografije i informacije nove generacije, koja će biti predstavljena na sajmu automobila u Detritu...
Toyota RAV4 - decentni facelift i modernizovani motori

Toyota RAV4 - decentni facelift i modernizovani motori

Kompanija Toyota na sajmu automobila u Bolonji prikazala je inovativni Yaris (o čemu ste mogli čitati OVDE), ali tamo je svetlost dana ugledao i osveženi RAV4 za modelsku godinu 2009. Modernizovani Yaris preuzeo je novine iz Aurisa i Corolle, a RAV4 može se pohvaliti i tehnikom novog Avensisa...
Pariz 2008 - Honda Civic hatchback - facelift za nove uspehe

Pariz 2008 - Honda Civic hatchback - facelift za nove uspehe

Verzije Honde Civic sa troja i petoro vrata su blago restilizovane da bi ovaj hečbek ostao u samom vrhu automobilskog dizajna. U Parizu će, takođe, debitovati i Civic Type R Special Edition, restilizovani Type S i Civic sa 5 vrata. Izmene ne ovom modelu obuhvataju nekoliko veoma uzbudljivih poboljšanja u stilu Civic-a i novi 1.4 motor...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje