AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Vozilo sa puno prostora i svetla, najkraci je moguci opis novog kompaktnog monovolumena u Citroenovoj ponudi, koji nosi ime slavnog spanskog slikara. Vec na prvi pogled shvatamo da je Citroen C4 Picasso pravo remek delo automobilskog dizajna, i s'obzirom da je izgled preduslov trzisnog uspeha, konstatovacemo da su VW Turan, Renault Grand Scenic, Opel Zafira, Toyota Corolla Verso, dobili konkurenta u cijem drustvu im nikako nece biti prijatno...

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso je naslednik modela Xsara Picasso, o cijem kvalitetu svedoci i podatak da ce se proizvoditi do 2009. godine. Ali, sigurno primecujete da C4 Picasso deluje dosta prefinjenije i skladnije u odnosu na svog prethodnika. Spreda se uocava dizajnerski pecat svih novih i redizajniranih Citroena, a to je razvuceni logo "Double Chevron", presvucen hromom i razvucena i sveze dizajnirana svetlosna grupa.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Picasso je i odrastao. Nova generacija francuskog monovolumena protegnula se na cak 4,59 metara, sto je preko pola metra duzi automobil od Xsare Picasso. Iako mnogi ne bi rekli, Picasso deli istu platformu kao i model C4. Automobil je sirok 183 (najsiri u klasi), a visok 166 centimetara, sto je u strucnjacima za ergonomiju probudilo dosta maste, koju su sproveli u delo. Naime, velika prednost C4 Picassa jesu sedam komfornih sedista, koja su osetno prostranija u trecem redu nego kod konkurenata.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Poseban osecaj boravku u novom Citroenovom monovolumenu daje obolje prostora za noge, zahvaljujuci ravnom podu, bez sredisnjeg grebena. Naime, rucica menjaca vise nije smestena na sredisnjem grebenu, vec se nalazi uz sami stub upravljaca. Da je sve podredjeno prijatnom boravku putnika u kabini, govori i podatak da je svako od sedam sedista prica za sebe i da je svako moguce maksimalno individualizovati prema sopstvenim kriterijumima. Sva tri sedista u drugom redu su jednake sirine (45 cm), a i osobe koje sede na poslednja dva sedista nece biti u inferiornom polozaju u odnosu na ostale putnike. Sedista drugog reda preklopiva su samo jednim potezom ruke, dok se sedista treceg reda jednostavno i brzo transformisu u pod, praveci ravnu povrsinu za utovar teskih predmeta. Treba istaci i cinjenicu da se sve obavlja bez skidanja naslona za glavu, sto ceo postupak cini jos jednostavnijim.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

U celoj prici o ovom zanimljivom automobilu posebno mesto zuizima broj pretinaca za ostavu sitnica, kao i prilagodljiv prtljaznik. U osnovnoj postavi, sa pet sedista prima cak 576 litara, a sa preklopljenim sedistima na raspolaganju je cak 1951 litar korisnog prostora. Nazalost, ako u automobilu koristite svih sedam sedista, u prtljazniku preostaje samo 208 litara. Kada smo vec kod prtljaznog prostora, treba istaci da je staklo poklopca prtljaznika moguce posebno otvoriti, sto je idealna pomoc pri utovaru mnogo stvari do samog krova. Utovarite li prtljaznik do samog krova, do neugodnog "glisiranja" ipak nece doci, jer ce dodatno vazdusno vesanje na zadnjoj osovini omogucava stalno i uvek jednako odstojanje od tla, bez obzira na opterecenje. Uz to, pomocu prekidaca u prtljazniku, moguce je karoseriju rucno spustati i podizati (amplituda 14 cm), cime se utovar i istovar tezih predmeta bitno olaksava. Sta reci, osim, jedno veliko bravo za strucnjake iz Citroena.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso nudi i najvecu povrsinu u staklu u klasi sa 5,2 kvadratna metra, a sa panoramskim krovom cak 6,4 metara kvadratnih. Picasso je i prvo vozilo, u cijoj je serijskoj opremi panoramsko vetrobransko staklo sa velikim vidnim uglom, koje udvostrucuje preglednost prema napred. Ugao vertikalne vidljivosti (od najnize do najvise tacke vetrobranskog stakla) penje se na 70 stepeni, umesto uobicajenih 35 na klasicnim monovolumenima. Kako bi povecali vidno polje, strucnjaci Citroena su poprecni nosac krova pomerili skoro 30 centimetara unazad u odnosu na prosek u klasi. Treba istaci i da je bocna vidljivost sigurno najbolja u klasi, zahvaljujuci bocnim prozorima velikih dimenzija (12 dm2 povrsine po prozoru), najvecima koje su ikada zabelezene na kompaktnom monovolumenu. Veliki aplauz su francuski dizajneri i inzenjeri zasluzili za tanke A stubove, koji predstavljaju veliki problem u preglednosti svih monovolumena. Verovatno se pitate sta se desava kada se Sunce iz umiljatog izvora svetla pretvori u uzarenu usijanu kuglu. Na Vama je samo da zaslon povucete unapred i dobro raspolozenje bice sacuvano.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Obruc volana, sa nepomicnim sredisnjim delom, u celosti je preuzet sa modela C4. Volan je multifunkcionalan, jer se na njemu nalaze brojni dugmici za upravljanje raznim sistemima, od tempomata, do muzickog uredjaja, i zbog toga, zahteva fazu privikavanja. Na velikom displeju centralne konzole mogu se pronaci sve vazne informacije kao sto su trenutna brzina, satelitska navgacija, broj obrtaja motora, stepen prenosa i td. Zbog vec pomenutih tankih prednjih nosaca, strucnjaci Citroena su ojacali strukturu automobila u slucaju udara. Zbog toga su i povecane dimenzije prednjeg vesanja, a donja zona za prenos snage je, takodje, pojacana. C4 Picasso napred se kotrlja na poprecnim ramenima preuzetim sa C4, a pozadi je polukruta osovina sa spiralnim oprugama (uz doplatu sa pneumatiskim vesanjem). Posebna paznja je posvecena najmladjima, pa je Picasso jedini kompaktni monovolumen sa cetiri Isofix sedista, od kojih su tri u drugom redu. Dakle, naizgled nezna konstitucija ponekad ume i da zavara. Citroen C4 picasso je vlasnik pet Euro NCAP zvezdica i sa 35 od mogucih 37 bodova vazi za najsigurniji automobil u klasi.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Za motorizaciju ovog sarmantnog Francuza brinu se cetiri agregata: dva benzinska 1.8i 16V i 2.0i 16V, sa snagom od 127 konjskih snaga, odnosno 143 konjske snage. Cast dizelskih agregata brane 1.6 HDi FAP sa 110 KS i 2.0 HDi FAP sa 138 konjskih snaga. Uskoro bi na trziste trebao stici i biturbo dizelas 2,2 HDi sa 170 konjskih snaga. Svi motori odgovaraju strogim Euro 4 ekoloskim zahtevima, a dizelski motori serijski su opremljeni procistacem cestica. Paleta motora je, zavisno od trzista, uskladjena sa sirokom paletom menjaca. Citroen C4 Picasso proizvodi se u Vigu, u Spaniji.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Ocigledno je Citroen na zanimljiv nacin otvorio novi front u klasi kompaktnih monovolumena, igrajuci na dobro poznate karte: otkacen, avangardan dizajn, tehnicke finese i izvrsna prostranost. Dosad je ovaj recept bio uspesan i nije ni jednom zakazao. Goran Saric - Automagazin

Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije

Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije

Došao je i taj trenutak: Audi je predstavio zvanične fotografije i informacije modela Audi A5 Sportback, koji će u ponudi nemačkog proizvođača popuniti premium srednju klasu kupea sa četvoro vrata. Prema rečima marketinga Audija, novi model preuzeo je najbolje osobine od modela A4 sedan, A4 Avant i kupea A5: karakter sedana, sportsku eleganciju kupea i praktičnost karavana...
Nova Opel Astra - nove zvanične informacije

Nova Opel Astra - nove zvanične informacije

Izvrsno nemačko inženjerstvo, fluidni skulpturalni dizajn i pristupačne inovativne tehnologije objedinjene su u novoj Opel Astri. Time se nastavlja uspešna filozofija Insignije, koja se brzo podigla na sam vrh evropske prodajne lestvice u svom segmentu. Premijera je zakazana za 17. septembar na salonu automobila u Frankfurtu, a prvo će biti otkrivena dinamična i elegantna petovratna verzija, koja obećava uzbudljiv doživljaj u vožnji.
BMW X5 Security Plus - Plašite li se za svoj život?

BMW X5 Security Plus - Plašite li se za svoj život?

Model BMW X5 Security, koji smo nedavno predstavili OVDE, dobija još snažniju i sigurniju verziju sa oznakom X5 Security Plus. Automobil zadovoljava specifikacije bezbednosnog nivoa 6, i to je prvi put da jedan velikoserijski proizvođač automobila ponudi model opremljen sistemom zaštite od napada popularnim "Kalašnjikovim" - AK 47. Wallpaper možete pogledati klikom na LINK..
Nova Mazda 3 - Zrelost nove generacije

Nova Mazda 3 - Zrelost nove generacije

Nova Mazda3 je porasla – ne u smislu veličine, već pre svega kada je reč o onome što sada nudi. Druga generacija najbolje prodavanog modela Mazde dokazuje koliko „odrastanje“ može da bude zabavno. Novu Mazdu3 karakteriše upadljiviji dizajn, još uzbudljivije iskustvo u vožnji, tehničke karakteristike koje će zadovoljiti svakog ekološki svesnog korisnika i još više komfora uz najviše standarde bezbednosti...
Novi Volkswagen Polo

Novi Volkswagen Polo

Celih 9 godina na tržištu je izdržao poslednji Volkswagen Polo. Sada je došlo vreme za novu, petu generaciju modela Polo, koji će danas biti predstavljen na sajmu automobila u Ženevi. Specijalno dizajniran prema strožijim, 5 zvezdica EuroNCAP standardima, sa snažnijom konstrukcijom, novim motorima, manjom masom, nižom potrošnjom, i standardnim ESP sistemom, novi Polo u startu otkriva svoje namere, a konkurentima šalje poruku da za šaliu mesta nema. Fotografije možete pogledati u galeriji, ili jednostavnim klikom na LINK...
Sajam automobila u Ženevi - Novi Chevrolet Spark

Sajam automobila u Ženevi - Novi Chevrolet Spark

Potpuno novi Chevrolet Spark, koji je doživeo svetsku premijeru u Ženevi, je mali automobil izveden tako da demonstrira snažan stav. Veliki je po stilu, po ekonomičnosti potrošnje goriva i, kao i svi proizvodi sa zlatnom leptir mašnom, velik je po svojoj vrednosti...
Audi A4 Allroad quattro - prve zvanične fotografije i info

Audi A4 Allroad quattro - prve zvanične fotografije i info

Kompanija Audi danas je u svet pustila prve oficijalne informacije i fotografije novog modela Audi A4 Allroad quattro. "Automobil koji ne poznaje granice." - to je moto pod kojim je kompanija iz Ingolstadta predstavila svoj novi proizvod. Wallpaper možete pogledati jednostavnim klikom na LINK...
Porsche Panamera - Enterijer, novi tehnički detalji i cene

Porsche Panamera - Enterijer, novi tehnički detalji i cene

Porsche postepeno otkriva informacije o novom modelu Panamera, prvom Porsche automobilu sa 5 vrata. Prodaja u Nemačkoj startuje 12. septembra, u ponudi će biti jedan motor u dve verzije snage, a cena u Nemačkoj startuje od 94.575 Eura. Fotografije za Vaš Desktop možete pogledati klikom na LINK...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje