AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Nissan Qashqai - talenat za sve

Nissan Qashqai - talenat za sve

Qashqai (čitaj Kaškaj), nazvan po nomadskom pustinjskom plemenu koje živi blizu planina Zagros u jugoistočnom Iranu, je kompaktni SUV, direktno usmeren na Toyotu RAV4, Hyundai Tucson, Kiu Sportage i dolazeci VW Tiguan. Napravljen je na novoj platformi alijanse Renault-Nissan, međuosovinskog razmaka 263 cm, na kojoj se razvijaju novi Megane i Almera...

Nissan Qashqai - talenat za sve

Carlos Ghosn, predsednik kompanije Nissan, bio je sasvim jasan: "Evropski kupci su jako probirljivi i oni žele sve: dinamičan dizajn, vozne osobine i atraktivnost, bogato opremljenu untrašnjost. Qashqai nudi sve to i zato će predvoditi naš rast prodaje u Evropi. Qashqai će povećati prepoznatljivost Nissana, kao odvažnog, domišljatog i inovativnog japanskog brenda." Koncepcija koja kombinuje povišenu karoseriju, integralni pogon, off-road izgled i osećaj luksuza već se dokazala kao uspešna na većim modelima, kao što su Audi Allroud, Volvo XC i Subaru Outback.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Posle Murana, od svakog novog Nissana očekujemo revolucionarne dizajnerske ideje. Međutim, ni jedan posle njega nije bio toliko hrabar, pa nije ni Qashqai, ali ipak nosi prave Nissanove gene. Nissanovi dizajneri nisu izmišljali toplu vodu. Qashqai je zanimljiv, dopadljiv, ali ne i revolucionaran. Dimenzijama Qasqai balansira izmedu kompaktnog i SUV segmenta. Sa 431 centimetar dužine, 178 cm širine, 161 cm visine i međuosovinskim razmakom od 263 centimetra, Qashqai je 10 cm duži od prosečnog hatchbacka, ali i 15 cm kraći od tipičnog SUV-a. Isto tako, Qashqai je 10-15 cm viši od standardnog kompakta, a 13 cm niži od SUV modela. I već na prvi pogled je jasno da je Qasqai namenjen kupcima koji vole dinamičan dizajn svojstven C segmentu, a u isto vreme im se sviđaju velike proporcije i agresivna priroda velikih SUV-a. Sa ovim atributima, Qashqai će sigurno biti kost u grlu mnogim konkurentima.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Kada je unutrašnjost i oprema automobila u pitanju, Nissan je uvek bio darovit. Već osnovni paket opreme, Visia, nudi sve potrebno, pa i više od toga. Primer je bluetooth uredaj, koji se kod nekih konkurenata ne može dobiti ni uz doplatu. U serijskoj opremi dolazi i šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, aktivni nasloni za glavu, manuelni klima uređaj, radio sa CD-om, putni kompjuter, volan podesiv po visini i dubini...Unutrašnjost je urađena sa smislom za detalje, a korišceni materijali su kao kod luksuznijih i većih modela. Tabla sa instrumentima svakim detaljem pokazuje visok kvalitet i japansku preciznost izrade. Prostora za putnike sigurno ima dovoljno, što dokazje i međuosovinsko rastojanje od 263 centimetra i povišen krov. Zapremina prtljažnika iznosi 410 litara, što je više i od Focusovog i od Golfovog prtljažnika. Kada se preklopi zadnja klupa, kapacitet se povećava na 1.513 litara.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Qashqai će biti dostupan sa četiri agregata, od čega dva dizelska (benzinske agregate razvio je Nissan, a dizel Renault). Slabiji benzinac je zapremine 1,6 litara, snage 115 konjskih snaga i 160 Nm obrtnog momenta. Snažniji benzinac je zapremine 2 litra, i razvija 140 konjskih snaga i 200 Nm obrtnog momenta. Za ljubitelje "naftaša" u ponudi su dve opcije: 1,5 i 2,0-litarski koji razvijaju 106, odnosno 150 konjskih snaga. 1.5 dCi agregat razvija 240 Nm obrtnog momenta, dok snažniji Common-Rail pruža cak 320 Nm obrtnog momenta. U ponudi je i nekoliko menjačkih kutija, u zavisnosti od izbora pogonskog agregata. Među njima izdvajamo manuelni menjač sa pet i šest brzina, novi 6-brzinski automatski menjač i CVT (kontinuirani varijabilni prenos), kao opcija u modelu 2.0. Za naše tržište, najinteresantniji će biti 1,5 dCi agregat, koji se već dokazao kao sjajan pogon u modelu Scenic.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Dvolitarski agregat, kako benzinski, tako i dizel, opremljen je "pametnim" pogonom na sve točkove, koji u normalnim okolnostima pokreće samo prednje tockove (smanjuje gubitke energije i štedi gorivo), a u slucaju proklizavanja, do 50% snage prebacuje na zadnju osovinu. Zbog toga ova konfiguracija je izuzetno prilagođena za vožnju po klizavoj podlozi, a ima solidan potencijal i za off-road uslove. Ipak, treba imati u vidu da Quasqai nije Terrano ili Patrol, jer ima viskoznu spojnicu umesto krutog 4x4 pogona. Zbog toga svi koji traže pravog terenca za surove uslove, neće kupiti ovaj automobil. Ovo je jasan potez Nissana, jer statistike govore da 94% kupaca terenaca svog ljubimca voze samo po asfaltu. Upravo iz tog razloga, neracionalno je sve vreme tegliti tešku mehaniku, a bez nje automobil je lakši, agilniji i na kraju jeftiniji.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Nissan Qashqai proizvodi se u fabrici u Sunderlandu. Planirana produkcija je oko 130.000 jedinica ovog crossovera godišnje. Ukoliko potražnja za Qashqaijem bude opravdala očekivanja (a u Evropi to već jeste), kapacitet bi se mogao povećati na 400.000 jedinica do kraja 2007. godine. I, na kraju, cena. Suma od 18.000 eura (precizne podatke imacemo uskoro) zaista ne daje ni malo prostora za komentarisanje (što dokazje činjenica da je lager u Belgiji rasprodat za šest meseci). Za ovu sumu novca dobijate crossover model koji veoma iskusno flertuje između kompaktnog i SUV segmenta (na koji više naginje izgledom), čime ste ubuli dve mušice jednim udarcem. Uostalom, ja sam ovaj automobil već prozvao baby Murano. A, lakše se i pamti, priznaćete.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Goran Sarić - Automagazin

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Prikazan kao koncept auto na Frankfurtskom sajmu automobila 2003. godine, potom lansiran u Japanu 2006, dobitnik mnogih nagrada i dobro prihvaćen kako od medija tako i od potrošača,inovativni A- segment „i“ izabran je za platformu projekta sledeće generacije MMC električnih vozila: i-MiEV čija je verzija za Evropu (vozačko mesto sa leve i vozačko mesto sa desne strane) zvanično prikazana na 2010 Pariskom sajmu automobila.

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

U svetu punom života i čuda, kakav je naš, nove ideje čekaju da budu otkrivene iza svakog ćoška. Jedina stvar koja ispunjava više od ovog traganja za novim iskustvima je kada ih delite sa onima koje volite. Skrojen tako da se u potpunosti uklopi u Vaš život, ASX ima pametan i energičan novi stil, ekološki svestan inženjering i ugodnost koja zadovoljava i najaktivnije životne stilove...

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Nova generacija modela Citroën C4, koji ima dimenzije: dužina 4,3 m, širina 1,8 m, visina 1,5 m, biće predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu, a prodaja će početi početkom 2011. godine. Pre zvanične premijere, gde će javnost prvi put imati priliku da se upozna sa novim Francuzom, Citroën nam je predstavio oficijelne informacije i fotografije...

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Najdužu luksuznu limuzinu u ponudi će imati Audi. Produžena karoserija ima međuosovinsko rastojanje dužine 3.122 mm, a pod haubom će disati atmosferski dvanaestocilindrični agregat W konfiguracije cilindara. Premijera nove verzije luksuzne limuzine iz Ingolstadta dogodiće se sledeće nedelje, na sajmu automobila u Pekingu, gde će biti prikazan Audi A8 L W12, ali do kraja godine će biti dostupna produžena verzija sa 6-cilindričnim i 8-cilindričnim motorima.
Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Druga generacija Opel Movana donosi dašak svežeg vazduha na evropsko tržište lakih dostavnih vozila, sa inovativnim tehnologijama i odličnom funkcionalnošću i ekonomičnošću. Debi ovog raznovrsnog kombija, koji je premijerno prikazan na sajmu „BEOTRUCK“ u Beogradu, takođe predstavlja novu strategiju Opelovih modela za jačanje i širenje linije dostavnih vozila:
BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Modernizaciju iza sebe ima i veliki macho SUV, BMW X5. Iako je dizajn automobila pretrpeo decentne promene, kada "zavirimo" pod haubu, videćemo da tamo nije ostao kamen na kamenu. BMW X5 je, posle modela X6, novi automobil minhenske marke, koji pod haubom ima samo turbo motore...
Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Potpuno nova Honda CR-Z doživela je svoju svetsku premijeru na međunarodnom salonu automobila u Detroitu. To je jedinstveni automobil, koji predstavlja kombinaciju prednosti čiste, efikasne, benzisko–električne pogonske grupe sa šestostepenim manuelnim menjačem i elegantnom karoserijom kupea konfiguiracije 2+2*...
Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Inovativna, raznovrsna i elegantna: Druga generacija Opel Merive, koja će doživeti svoju premijeru na Salonu automobila u Ženevi 4. marta, postaviće nove standarde u multifunkcionalnosti vozila sa mnoštvom inovativnih elemenata napravljenih radi optimizacije fleksibilne upotrebe prostora, koji su spakovani u karakterističan i savremen dizajn...
Chevrolet predstavlja novi Spark! Cene poznate

Chevrolet predstavlja novi Spark! Cene poznate

Iskra života, iskra nade – sve počinje iskrom (engl. spark). Chevroletov sasvim novi mini predstavlja novi početak, automobil koji preispituje sve što ste do sad znali o malim automobilima: da mogu biti ili trendovski ili praktični, vrhunski i skupi ili osrednji i jeftini. Spark menja pravila – jednako je zabavan i moderan koliko i funkcionalan. Nudi stil i najnovije multimedijske mogućnosti kao i praktičnost, malu potrošnju i nisku emisiju štetnih gasova. A istovremeno predstavlja izvrsnu vrednost za novac...
Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje