Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji
Treći Peugeot sa dve nule u nazivu je crossover 3008. Neobičan mix kategorija MPV i SUV, spoljih dimenzija 4365 x 1837 x 1639 mm, smešta se između atraktivnih modela Peugeot 308 i Peugeot 308 SW. Zahvaljujući povećanju dužine, u unutrašnjosti ima mnogo više mesta za putnike, dok je visina automobila veća za 14 centimetara od modela 308. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Ostao je prepoznatljiv po Peugeotovom dizajnerskom pravcu, ali lako je zaključiti da su dizajneri imali puno više prostora za svoje nove ideje. Ono što primećujemo jeste da je Peugeot i dalje ostao veran konstrukciji sa veliki prevesima (0,92 m napred i 0,84 m pozadi), dok su felne prečnika 16, 17 i 18 inča. Neobično je rešen zadnji deo automobila, gde uočavamo netradicionalne svetlosne grupe i off-road izgled zadnjeg branika.
Pogonski motori su očekivani. Najinteresantniji će sigurno biti savremeni HDi agregati u dve zapremine. Manji, 1.6 HDi ponuđen je u poznatoj konfiguraciji od 109 konjskih snaga, koji je uparen sa šestostepenim ručnim i automatskim menjačem. 2.0 HDi agregat je u ponudi sa šestostepenim menjačem u verziji sa 150 konjhskih snaga, dok je automatski menjač dostupan uz agregat 2.0 HDi od 163 konjske snage. "Čast" benzinskih agregat braniće dva poznata 1.6-litarska motora, razvijena u saradnji sa BMW-om.
Porodični crossover opremljen je i varijablni sistemom "Multiflex", koji omogućava tri pozicije položaja poda prtljažnog prostora, kao i višefunkcionalno sklapanje zadnjih sedišta. Sa sklopljenim zadnjim sedištima i oborenim naslonom suvozačevog sedišta, Peugeot 3008 pruža vlasniku potpuno ravnu površinu, od prtljažnika, do samog kokpita. Zapremina prtljažnika iznosi 432 litra, i može se povećati na 1241 litar.
Peugeot 3008 pruža i mogućnost instalacije sistema, koji do sada nisu bili u automobilima marke Peugeot. Jedna od mogućnosti je i ugradnja head-up displeja, automatsku parking kočnicu i sistem upozorenja vozača na nebezbednu udaljenost od vozila ispred. Potpuno nov je i sistem eliminacije naginjanja karoserije, instaliran na zadnjem delu automobila. Pasivni hidraulični sistem sa radnim pritiskom od 20 MPa kontroliše levi i desni amortizer o ponaša se kao treći amortizer. Prilikom vožnje u krivinama, sistem eliminiše naginjanje karoserije.
Peugeot 3008 će od 2011. godine biti prvi automobil grupacije PSA Peugeot Citroen, koji će biti pogonjen hibridnim sistemom pogona HYbrid4, koji je predstavljen na sajmu automobila u Parizu, na konceptu Prologue HYbrid4. Novina će trošiti daleko manje goriva (- 35 %), a posebnost će biti i sistem pogona na sve točkove: prednje točkove pogoniće HDi FAP agregat, a zadnja osovina biće pogonjena elektromotorom. Sofisticirani hibrid biće sposoban da se kreće i samo na elektro pogon, ali uz minimalnu autonomiju.
Peugeot 3008 - Pregled motora: | ||||
Motor: | 1.6 VTi | 1.6 HTP | 1.6 HDI | 2.0 HDI (A) |
Zapremina motora (cm3): | 1598 | 1598 | 1560 | 1997 |
Cilindri / Ventili: | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Maksimalna snaga (KS): | 88 / 6000 | 110 / 5800 | 80 / 4000 | 110 / 3750 |
Max. Obrtni moment (Nm): | 160/4250 | 240/1400 | 240(260)/1750 | 340 / 2000 |
Max. Brzina (km/h): | 185 | 201 | 180 | 195 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 11,8 | 8,9 | 12,2 | 9,7 |
Masa automobila (kg): | 1324 | 1384 | 1350 | 1454 (1464) |
Kombinovana potrošnja: | 9,8 | 10,6 | 6,5 (6,9) | 7,1 |
Goran Sarić - Automagazin