AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi S4 - zvanične fotografije i informacije

Audi S4 - zvanične fotografije i informacije

Šest cilindara umesto osam, turbo umesto atmosferskog, manja maksimalna snaga, ali bolja dinamika i radikalno smanjena potrošnja goriva. To je novi sportski sedan i karavan iz Audija, sa tradicionalnom oznakom S4 i S4 Avant...

Audi S4 - zvanične fotografije i informacije

Audi A4 na sajmu automobila u Parizu predstaviće se u sportskoj verziji sa oznakom S4. Atmosferki osmocilindraš pod haubom zameniće turbo V6, koji se u S4 vraća posle sedam godina. Ovoga puta pod haubu S4 instaliran je 3.0 TFSI motor sa mehanički pogonjenim kompresorom. Naziv Audi S4 od 1997. godine spojen je sa supersnažnom verzijom modela A4. Prva generacija bila je pogonjena motorom 2.7 V6 (195 kW) opremjen sa dva turbo punjača i pet ventila po cilindru. U drugoj generaciji (B6, odnosno B7) pojavio se atmosferski osmocilindraš zapremine 4.2 litra, snage 253 kW. Novi model S4 pokreće šestocilindrični agregat opremljen mehaničkim turbo kompresorom, koji razvija 333 konjske snage u rasponu od 5.500 do 7.000 o/min. Maksimalni Obrtni moment agregata iznosi 440 Nm u rasponu od 2.500 do 4.850 o/min. U poređenju sa osmocilindričnim motorom koji je pokretao prethodnu generaciju S4, novi motor ima 28% manju zapreminu i za 3% manju snagu (za 11 KS). Pored toga, potrošnja goriva smanjena je ispod granice od 10 litara (9,7 litara kod sedan verzije i 9,9 kod S4 Avant). To je smanjenje potrošmnje goriva za prosečno 3,4 litra, odnosno za 26%. Maksimalna brzina S4 iznosiće isto kao kod prethodnika i biće elektronski ograničena na 250 km/h, a sprint iz mesta do stotke realizuje za samo 5,1 sekundu (S4 Avant ua 5,2 s). Takođe, oduševljeva podatak da međuubrzanje od 80 do 120 km/h, u 4. stepenu prenosa, traje samo 4,4 sekunde.

Audi S4 - zvanične fotografije i informacije

Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini.

Audi S4 - zvanične fotografije i informacije

Motor snagu šalje na sve točkove preko sofisticiranog Quattro pogona i šestostepene manuelne transmisije ili sedmostepene dvolamelaste transmisije imena S-Tronic, koji nasleđuje automatski Tiptronic. Odnos Obrtnog momenta prednje i zadnje osovine iznosi 40:60 u korist zadnje osovine, što će poboljšati sportski osećaj za upravlječem. Novina će biti aktivan zadnji diferencijal koji izrazito poboljšava karakteristike pogona na sve točkove. Prilikom davanja "punog gasa" u krivini diferencijal će veći deo "momenta" preneti na zadnji spoljašnji točak, što će poboljšati agilnost automobila. Aktivanim diferencijalom upravlja kompjuter, a za promenu raspodele "momenta" potrebno je manje od 0,1 sekunde. Slično rešenje je relativno dragoceno, jer sličnu kombinaciju aktivnog diferencijala i pogona na sve točkove trenutno koriste Honda Legend, Mitsubishi Lancer Evolution ili Saab 9-3 XWD.

Audi S4 - zvanične fotografije i informacije

Audi za novi S4 pripremio je i sistem "Audi Drive Select", koji nudi tri režima rada: komfort, automatic i dynamic. Izbor se realizuje preko dugmeta na centralnoj konzoli i odnosi se na izmenu aktivnog diferencijala, adaptivnih amortizera i dinamičnog upravljanja. S obzirom da je S4 opremljen sofisticiranim MMI sistemom, individualna podešavanja sigurno će oduševiti svakog pojedinca koji bude upravljao ovim automobilom.

Audi S4 - poređenje generacija
Model:S4 3.0 TFSI (od 2009)S4 4.2 V8 (2005 - 2008)
Zapremina agregata (cm3):2.9954.163
Broj cilindara / Broj ventila:6 / 48 / 5
Prečnik x hod klipa (mm):84,5 x 8984,5 x 92,8
Kompresioni odnos:10,5 : 111,0 : 1
Maksimalna snaga (KS pri o/min):333 pri 5500-7000344 pri 7000
Maksimaln Obrtni moment:440 Nm pri 2500-4850410 pri 3100
Maksimalna brzina (km/h):250250
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):5,1 (5,2)5,6 (5,8)
Prosečna potrošnja goriva (L/100 km):9,7 (9,9)13,1 (13,3)

Goran Sarić - Automagazin

Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Inovativna, raznovrsna i elegantna: Druga generacija Opel Merive, koja će doživeti svoju premijeru na Salonu automobila u Ženevi 4. marta, postaviće nove standarde u multifunkcionalnosti vozila sa mnoštvom inovativnih elemenata napravljenih radi optimizacije fleksibilne upotrebe prostora, koji su spakovani u karakterističan i savremen dizajn...
Chevrolet predstavlja novi Spark! Cene poznate

Chevrolet predstavlja novi Spark! Cene poznate

Iskra života, iskra nade – sve počinje iskrom (engl. spark). Chevroletov sasvim novi mini predstavlja novi početak, automobil koji preispituje sve što ste do sad znali o malim automobilima: da mogu biti ili trendovski ili praktični, vrhunski i skupi ili osrednji i jeftini. Spark menja pravila – jednako je zabavan i moderan koliko i funkcionalan. Nudi stil i najnovije multimedijske mogućnosti kao i praktičnost, malu potrošnju i nisku emisiju štetnih gasova. A istovremeno predstavlja izvrsnu vrednost za novac...
Volkswagen Amarok - predstavljen novi evropski pick-up

Volkswagen Amarok - predstavljen novi evropski pick-up

Volkswagen se vraća u kategoriju evropskih, odnosno srednje velikih pick-up modela. Pick-up Amarok, koji se svrstava u klasu vozila sa korisnim teretom oko 1 tone, kompletno je razvijen u Nemačkoj diviziji za komercijalna vozila Volkswagena. Proizvodiće se u Južnoj Americi, u Argentini, u fabrici Pacheco, nedaleko od Buenos Airesa...
Novi Audi A8 - prve zvanične fotografije i informacije + VIDEO

Novi Audi A8 - prve zvanične fotografije i informacije + VIDEO

Nova luksuzna limuzina marke Audi je veća i luksuznija. Najnoviji rezultat rada konstruktora iz bavarskog Ingolstadta predstavljen je noćas u Majamiju. Pored decentne evolucije dizajna, novu Audijevu "osmicu" pokretaće motori povećane snage, čija je potrošnja smanjena od 13 do 22 %. Zanimljivo je da verzija 3.0 TDI, sa pogonom na prednje točkove, u kombinovanom ciklusu troši samo 6L/100 km i emituje 150 g/km CO2. Prvi put, Audi je predstavio i noćna LED svetla..
Opel Corsa: Novo srce, novi mišići – sve pod „kožom“ je novo

Opel Corsa: Novo srce, novi mišići – sve pod „kožom“ je novo

U januaru 2010. godine Opel Corsa će biti kompletno doterana sa krupnim tehničkim promenama, koje su toliko brojne da je super-mini porodica preoblikovana. Ponovo doterana linija pogonskih grupa, poboljšanja šasije i rekalibracija upravljanja daju Corsi bolje preformanse i nižu potrošnju goriva – kao i vrhunsku udobnost za putnike i uzbudljivu dinamiku vožnje...
Novi BMW serije 5 (F10) - zvanične informacije, fotografije i VIDEO

Novi BMW serije 5 (F10) - zvanične informacije, fotografije i VIDEO

Došlo je vreme da BMW predstavi novo "naoružanje". Mercedes-Benz ima novu E klasu, a Audi finišira novi A6. Zato se sigurno najvažnija premijera u 2009. godini za bavarsku kompaniju, dogodila sinoć u 20:00, kada su predstavljene prve fotografije, informacije i video materijal nove, šeste, generacije BMW-a serije 5 (F10), koji će se na tržištu pojaviti u martu 2010. godine...
Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Lexus je danas objavio zvanično lansiranje LFA, super dvoseda čiji se početak proizvodnje planira za kraj 2010.godine kao vrhunac Lexus “F” luksuzne serije sportskih automobila. Pretprodaja počinje već danas. Neverovatno brzih reakcija i neobično stabilan čak i pri najvećoj razvijenoj brzini, LFA stvara ohrabrujući osećaj koji otvara novi svet uzbuđenja u vožnji, oživljavajući čula koja vozača podstiču na više načina...
Predstavljamo: Lexus RX 450h

Predstavljamo: Lexus RX 450h

Nakon lansiranja neverovatnog RX 400h u 2005, novi Lexus RX 450h predstavlja drugu generaciju Lexus Hybrid Drive tehnologije na gami RX modela. Novi, potpuno hibridni crossover je perjanica RX asortimana, koji sada ulazi u treću generaciju kao najprodavaniji SUV na svetu. RX 450h savršeno odražava ‘kaizen’ (stalni napredak) i ‘napredno razmišljanje’ koji su utkani u Lexusovu jedinstvenu ‘L-finesse’ filozofiju dizajna...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje