AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Potpuno nova platforma, novi dizajn karoserije, novi motori, transmisije i enterijeri, zasnovan na izuzetnim osobinama prethodnog modela. Pred nama je potpuno nova Jonda Jazz, naslednik Japanskog malog jednovolumena koji je u prvoj generaciji prodat u više od 2 miliona primeraka od 2001. godine...

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Potpuno nova Honda Jazz, osnovne karakteristike: • Nova platforma, dizajn karoserije, motori, transmisije i enterijeri • Zasnovan na izuzetnim osobinama prethodnog modela • Još prostraniji enterijer • Manja emisija štetnih gasova i upečatljiva ekonomičnost uz pomoć novih VTEC motora • Prtljažnik u dva nivoa sa izuzetno fleksibilnim tovarnim prostorom • Materijali izuzetnog kvaliteta Hondin potpuno novi Jazz još jednom redefiniše parametre vozila segmenta „B“, kada su u pitanju praktičnost i prostranost enterijera. „Hečbek" sa petoro vrata dostiže najveću prostranost kabine u svojoj klasi, u kombinaciji sa značajno smanjenom potrošnjom goriva i emisijom CO2 od 120 g/km (i-SHIFT menjači sa motorima zapremina od 1,4 litra i 1,2 litra). Za dizajn eksterijera se na prvi pogled može reći da predstavlja pre evoluciju, nego revoluciju, ali ova suptilna izmena spoljnog izgleda čini samo mali deo od hiljade drugih, koje postavljaju potpuno novi Jazz u prvi plan. Zadržan je koncept prethodnog Jazz-a sa centralno postavljenim rezervoarom za gorivo i „magičnim sedištima” (Magic seats) što ovom modelu daje fleksibilnost enterijera koja je bez premca u svetu. Iako su zadržane njegove najbolje karakteristike, uključujući tu i prostranost kabine koja može da se poredi sa sedanima srednje klase, novi Jazz donosi izmene u svim područjima, povećava standard u svojoj klasi i obećava da će dodatno uvećati uspeh u segmetnu „supermini” automobila. Prethodna generacija ovog modela nagrađena je sa više od pedeset priznanja i prodata u preko dva miliona primeraka širom sveta, od svog debija 2001. godine.

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Nešto uvećana karoserija i iskošena hauba pružaju bolju preglednost što rezultira time da je novi Jazz još prostraniji, čime je najviše dobijeno u prostoru za noge na zadnjem sedištu i u prtljažnom prostoru. „Magična sedišta“ se sada obaraju jednim jednostavnim pokretom. Novi prtljažni prostor je sada u dva nivoa (Double-Trunk). Viši nivo bezbednosne opreme uključuje uvođenje strukture karoserije po Hondinom sistemu „Inženjeringa napredne kompatibilnosti” - ACE (Advanced Compatibility Engineering), aktivnih naslona za glavu na prednjim sedištima i VSA sistema (Vehicle stability assistance). Veći naplatci, osavremenjeno vešanje kao i veće osovinsko rastojanje i veća širina, doprinose većoj manevarskoj sposobnosti uz povećanu udobnost vožnje. Potpuno novi i-VTEC motori od 1,2 litra - 90 Ks i 1,4 litra - 100 Ks, pružaju bolje performanse, istovremeno smanjujući potrošnju goriva na izuzetno nizak nivo – 5,1 odnosno 5,3 litra na 100 km u kombinovanom režimu vožnje. Shodno tome, emisija CO2, kako za motor od 1,2 tako i za 1,4 litrara, je takođe značajno smanjena. Motor zapremine 1,2 litre sada emituje samo 120g/km (u odnosu na prethodnu verziju koja je emitovala 129g/km), dok motor zapremine 1,4 litra emituje 123g/km sa ručnim, odnosno 120g/km sa menjačem sistema i-SHIFT (smanjeno sa 137g/km).

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Manja potrošnja goriva i niža emisija štetnih gasova kod dva nova motora Novi, snažniji bezninski motori izuzetne ekonomičnosti, konstruisani su za kupce kojima je važna ušteda, kao i za one koji žele da dostignu potrošnju goriva koja se može porediti sa modelima sa dizel motorima. Njihova ravnoteža između ekonomičnosti i performansi je bez premca u ovoj klasi. Usvajajući Hondinu VTEC tehnologiju (Promenljivo tajmiranje ventila i eletronska kontrola podizača - Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), novi četvorocilindrični motori zapremine 1,2 i 1,4 litra su povezani sa petostepenim manuelnim menjačem, ili kod modela zapremine 1,4 litra, sa Hondinim šestostepenim sekvencijalnim i-SHIFT menjačem, koji je opremljen i krilcima za promenu brzine na volanu. Iako je sada jacine 90 Ks, pri 6.000 obrtaja i obrtnim momentom od 110 do 115 Nm, motor zapremine 1,2 litra postiže kombinovanu potrošnju od samo 5,1 l/100km. Poređenja radi, prethodna verzija je imala kombinovanu potrošnju od 5.5 l/100km, dok je emisija CO2 takođe poboljšana, tj. smanjena je sa 129 na 120 g/km. Slična je situacija i sa novim motorom zapremine 1,4 litra i 100 Ks, sa obrtnim momentom od 128 Nm. U poređenju sa prethodnim motorom tipa i-DSI snage 83 Ks i obrtnog momenta od 119 Nm, kombinovana potrošnja goriva je sada sa 5,8 l/100km smanjena na 5,3 l/100km za model sa ručnim menjačem, a još je manja - 5,3 l/100km kod modela sa sekvencijalnim menjačem sistema i-SHIFT (5,9 l/100km za prethodni model zapremine 1,4-litra CVT). Emisija CO2 je smanjena na 124 odnosno 120 g/km, (137 i 139 g/km kod prethodnog modela).Novi SIL (Shift Indicator Light – Svetlosni indikator stepena prenosa) kojim su opremljeni modeli sa ručnim menjačem, sličan onome koji se može naći na novom Accord-u, daje vizuelno obaveštenje o najpodesnijem stepenu prenosa tokom vožnje, sa ciljem povećanja njene maksimalne ekonomičnosti.

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Menjači Modeli sa motorima zapremine 1,2 i 1,4 litra opremljeni su petostepenim ručnim menjačima koji su znatno unapređeni u odnosu na prethodne verzije, i kod kojih su sada odnosi prenosnih zupčanika prilagođeni sportskoj vožnji, istovremeno omogućavajući manju potrošnju goriva. Među ključne inovacije spadaju poboljšani hod pedale kvačila, sinhron karbonskog tipa na trećoj brzini, kako bi se što više umanjilo opreterećenje ručice menjača. Smanjenjem inercije lamele omogućena je lakša promena brzine i povećana njena preciznost. Modeli sa ručnim menjačima su opremljeni novim SIL sistemom (Shift Indicator Light – Svetlosni indikator stepena prenosa) smeštenim u središtu pokazivača broja obrtaja, kakav se može naći i na najnovijoj Hondi Accord. Ova funkcija daje vozaču vizuelno obaveštenje o najpodesnijem stepenu prenosa u odgovarajućem trenutku i predstavlja korisnu inovaciju čiji je cilj smanjenje potrošnje goriva. i-SHIFT (šestostepeni sekvencijalni menjač) Pored petostepenog manuelnog menjača, modeli sa motorom zapremine 1,4 litra mogu biti opremljeni najnovijim Hondinim i-SHIFT menjačima. Ovo je prvi put da se šestostepeni sekvencijalni menjač nudi kao opcija na vozilima ove klase. Ovaj menjač omogućava manju potrošnju goriva nego sa automatski ili CVT menjač (continuously variable transmission). Ovaj menjač je razvijen prema sistemu prvobitno primenjenom na Civic-u, sa unapređenjima među koje spadaju: smanjeno vreme promene brzine, promena brzine bez trzaja kao i inteligentniji automatski režim promene brzine. Novi dizajn prednjeg dela i veće dimenzije Sa dužinom od 3900 mm, širinom od 1695 mm i visinom od 1525 mm, novi Jazz zauzima jedinsteveno mesto između „superminija” i kompaktnih monovolumena, pružajući istovremeno stilski izgled prvih i praktičnost drugih. Visina čitavog vozila je ostala ista, ali je dužina novog Jazz povećana za 55 mm i širina za 20 mm. Osovinsko rastojanje je povećano za 50 mm, dok su razmaci između točkova spreda i pozadi povećani za 35 odnosno 30 mm, čime je dobiijeno na stabilnosti. I pored većih dimenzija, prečnik punog okreta vozila od 9,8 m nije veći nego kod prethodnog Jazz-a, što u kombinaciji sa poboljšanom vidljivošću daje novom automobilu još bolje karakteristike u gradskoj vožnji. Nova struktura karorserije po ACE sistemu Povećana bezbednost vozila predstavlja rezultat primene sistema ACE (Inženjering napredne kompatibilnosti - Advanced Compatibility Engineering) u razvoju strukture karoserije. Ovaj koncept se progresivno i sve više primenjuje kroz čitav Hondin asortiman vozila. Struktura karoserije, konkretno prednja poligonalna noseća konstrukcija, umanjuje negativne efekte u situacijama sudara vozila različitih veličina i konstrukcija i u različtim osama i stvara višestruke pravce apsorbovanja energiju udara, čime se smanjuje deformacija kabine. Svi modeli su standardno opremljeni dvostrukim prednjim i bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama čitavom dužinom bočnih strana vozila, kao i pojasevima u tri tačke oslonca na svim sedištima, dok su na prednjim sedištima pojasevi opremljeni još i dvostepenim predzatezačima. Vazdušni jastuk na mestu suvozača se može isključiti, čime se omogućava montaža dečjeg sedišta, koje je okrenuto unazad, na prednje sedište, a po prvi put Jazz je opremljen i indikatorom – podsetnikom vezivanja pojaseva kako za prednja, tako i za zadnja sedišta. Prednja sedišta su opremljena i aktivnim naslonima za glavu, kako bi se mogućnost povreda kičme usled trzaja svela na minimum. Sistem vezivanja ISOFIX na levom i desnom zadnjem sedištu zajedno sa vezovima na krovu omogućavaju pravilnu ugradnju dečjeg sedišta.

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Veća, elegantnija kabina i bolja funkcionalnost Odličnom postavkom enterijera originalnog Jazz-a, sa njegovim kompaktnim vešanjem i centralno postavljenim rezervoarom za gorivo, čime je oslobođeno više tovarnog prostora, kao i uvećanim spoljnim dimenzijama novog modela, udobnost enterijera je dovedena na novi nivo. Putnici na zadnjim sedištima sada imaju 37 milimetara više prostora za kolena, dok je rastojanje između putnika napred i pozadi povećano za do 30 mm. Nešto šira karoserija takođe znači da je prostor za ramena uvećan za 44 mm u prednjem delu i 43 mm u zadnjem. Značajan pomak je ostvaren i kada je vidljivost u pitanju. Debljina nosećih stubova je smanjena, a znatno povećano vetrobransko, kao i bočna stakla, što u odnosu na prethodni model čini vožnju mogo opuštenijom. Nasloni za glavu sa mogućnošću potpunog uvlačenja na zadnjim sedištima omogućavaju potpuno neometeni pogled kroz zadnje vetrobransko staklo. „Magična sedišta" (Magic seats) se sada sklapaju jednim pokretom S obzirom na popularnost inovativnih zadnjih sedišta „bioskopskog” stila kod prethodnog Jazz-a, nije veliko iznenađenje da je u Hondi odlučeno da se i u novom automobilu napravi slična organizacija. Najnovija „magična sedišta" funkcionišu na istom principu, ali su sada još praktičnija jer se okreću jednim pokretom - pritiskom na dole. Više nije potrebno pomerati prednja sedišta unapred da bi se oborila zadnja. Umesto toga, zahvaljujući naslonima za glavu koji su praktično poravnati na naslonima, zadnja sedišta, deljiva u odnosu 2:1 se mogu sklopiti čak i kada su prednja pomerena sasvim unazad. Novi prtljažnik u dva nivoa (kod modela sa motorima zapremine 1,4 litra) Izuzetna praktičnost koncepta „magičnih sedišta" je kod novog Jazz-a dopunjena felksibilnim prtljažnim prostorom, zasnovanim na sličnim principima kao i kod Honde CR-V. Standardna opcija kod modela sa motorima zapremine 1,4 litra, koji su opremljeni priborom za krpljenje guma, prtljažnik u dva nivoa poseduje prostor za smeštaj stvari ispod poda, koji je prekriven panelom sa dve šarke – regularni režim. Donja pregrada dubine 230 mm, zapremine 64 litra idealna je za smeštaj sportske opreme ili mokrih predmeta, koji nakon njenog zatvaranja neće doći u kontakt sa drugim prtljagom. Pod se može potpuno ukloniti i prisloniti uz zadnja sedišta, kako bi celokupna visina postala dostupna – što je posebno pogodno za smeštaj visokih predmeta (visoki režim). Postoji mogućnost da se umesto podizanja kompletnog panela uz zadnje sedište, samo njegova zadnja polovina podigne i postavi kao polica za smeštaj stvari na polovini visine prtljažnog prostora, čime se stvara dvostruki tovarni prostor – gornji/donji režim. Teži predmeti se mogu smestiti na dno, dok se lakši mogu staviti na gornju policu. Kako je opremljena i mrežom za tovar, polica može savršeno poslužiti za predmete nepravilnog oblika, sprečavajući ih da se pomeraju tokom vožnje. Ukupna zapremina tovarnog prostora iznosi 427 litara (VDA) kod modela opremljenim kompletom za krpljenje guma, što je više nego kod pojedinih monovolumena, a nema premca u klasi „supermini”. Prethodni Jazz je posedovao ukupnu zapreminu tovarnog prostora od 380 litara (VDA). Prefinjeno okruženje u kabini Visokokvalitetni materijali prijatni na dodir, elegantni dizajn i ukusne kombinacije boja daju kabini izgled vozila više klase. Udobnija prednja sedišta sa boljim osloncem za leđa, oslonac za nogu vozača, vozačevo sedište podesivo po visini, upravljač podesiv po dubini i visini, kao i prostranija zadnja sedišta, samo su neke od karakteristika koje doprinose udobnijem i prijatnijem okruženju kabine. Dodatna zvučna izolacija kao i povećana krutost karoserije takođe igraju značajnu ulogu u činjenici da Jazz predstavlja prijatno okruženje. Kada je u pitanju istinski utisak prostranosti, Jazz 1,4 EX je opremljen panoramskim krovom koji se pruža i preko zadnjih sedišta i daje izuzetan pogled. Staklo koje apsorbuje toplotu kao i štitnik od jakog sunca, čine da kabina bude prijatna za vožnju tokom čitave godine. Delta Automoto

Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Inovativna, raznovrsna i elegantna: Druga generacija Opel Merive, koja će doživeti svoju premijeru na Salonu automobila u Ženevi 4. marta, postaviće nove standarde u multifunkcionalnosti vozila sa mnoštvom inovativnih elemenata napravljenih radi optimizacije fleksibilne upotrebe prostora, koji su spakovani u karakterističan i savremen dizajn...
Chevrolet predstavlja novi Spark! Cene poznate

Chevrolet predstavlja novi Spark! Cene poznate

Iskra života, iskra nade – sve počinje iskrom (engl. spark). Chevroletov sasvim novi mini predstavlja novi početak, automobil koji preispituje sve što ste do sad znali o malim automobilima: da mogu biti ili trendovski ili praktični, vrhunski i skupi ili osrednji i jeftini. Spark menja pravila – jednako je zabavan i moderan koliko i funkcionalan. Nudi stil i najnovije multimedijske mogućnosti kao i praktičnost, malu potrošnju i nisku emisiju štetnih gasova. A istovremeno predstavlja izvrsnu vrednost za novac...
Volkswagen Amarok - predstavljen novi evropski pick-up

Volkswagen Amarok - predstavljen novi evropski pick-up

Volkswagen se vraća u kategoriju evropskih, odnosno srednje velikih pick-up modela. Pick-up Amarok, koji se svrstava u klasu vozila sa korisnim teretom oko 1 tone, kompletno je razvijen u Nemačkoj diviziji za komercijalna vozila Volkswagena. Proizvodiće se u Južnoj Americi, u Argentini, u fabrici Pacheco, nedaleko od Buenos Airesa...
Novi Audi A8 - prve zvanične fotografije i informacije + VIDEO

Novi Audi A8 - prve zvanične fotografije i informacije + VIDEO

Nova luksuzna limuzina marke Audi je veća i luksuznija. Najnoviji rezultat rada konstruktora iz bavarskog Ingolstadta predstavljen je noćas u Majamiju. Pored decentne evolucije dizajna, novu Audijevu "osmicu" pokretaće motori povećane snage, čija je potrošnja smanjena od 13 do 22 %. Zanimljivo je da verzija 3.0 TDI, sa pogonom na prednje točkove, u kombinovanom ciklusu troši samo 6L/100 km i emituje 150 g/km CO2. Prvi put, Audi je predstavio i noćna LED svetla..
Opel Corsa: Novo srce, novi mišići – sve pod „kožom“ je novo

Opel Corsa: Novo srce, novi mišići – sve pod „kožom“ je novo

U januaru 2010. godine Opel Corsa će biti kompletno doterana sa krupnim tehničkim promenama, koje su toliko brojne da je super-mini porodica preoblikovana. Ponovo doterana linija pogonskih grupa, poboljšanja šasije i rekalibracija upravljanja daju Corsi bolje preformanse i nižu potrošnju goriva – kao i vrhunsku udobnost za putnike i uzbudljivu dinamiku vožnje...
Novi BMW serije 5 (F10) - zvanične informacije, fotografije i VIDEO

Novi BMW serije 5 (F10) - zvanične informacije, fotografije i VIDEO

Došlo je vreme da BMW predstavi novo "naoružanje". Mercedes-Benz ima novu E klasu, a Audi finišira novi A6. Zato se sigurno najvažnija premijera u 2009. godini za bavarsku kompaniju, dogodila sinoć u 20:00, kada su predstavljene prve fotografije, informacije i video materijal nove, šeste, generacije BMW-a serije 5 (F10), koji će se na tržištu pojaviti u martu 2010. godine...
Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Lexus je danas objavio zvanično lansiranje LFA, super dvoseda čiji se početak proizvodnje planira za kraj 2010.godine kao vrhunac Lexus “F” luksuzne serije sportskih automobila. Pretprodaja počinje već danas. Neverovatno brzih reakcija i neobično stabilan čak i pri najvećoj razvijenoj brzini, LFA stvara ohrabrujući osećaj koji otvara novi svet uzbuđenja u vožnji, oživljavajući čula koja vozača podstiču na više načina...
Predstavljamo: Lexus RX 450h

Predstavljamo: Lexus RX 450h

Nakon lansiranja neverovatnog RX 400h u 2005, novi Lexus RX 450h predstavlja drugu generaciju Lexus Hybrid Drive tehnologije na gami RX modela. Novi, potpuno hibridni crossover je perjanica RX asortimana, koji sada ulazi u treću generaciju kao najprodavaniji SUV na svetu. RX 450h savršeno odražava ‘kaizen’ (stalni napredak) i ‘napredno razmišljanje’ koji su utkani u Lexusovu jedinstvenu ‘L-finesse’ filozofiju dizajna...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje