AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Predstavljen novi Mercedes-Benz GLE Coupe (2020) - Više luksuza, još bolji coupe

Predstavljen novi Mercedes-Benz GLE Coupe (2020) - Više luksuza, još bolji coupe

Novi Mercedes-Benz GLE Coupé, kao i njegova AMG verzija, usklađuju sportski duh i eleganciju sa inženjerstvom novog velikog premijum SUV modela brenda Mercedes-Benz...

Predstavljen novi Mercedes-Benz GLE Coupe (2020) - Više luksuza, još bolji coupe

Prilikom uvođenja na tržište model će pokretati snažni dizel motor sa šest cilindara sa oznakama 350 d i 400 d (kombinovana potrošnja goriva 8.0-7.5 l/100 km, kombinovana CO2 emisija 221-197 g/km). Zajedno sa novim 4MATIC sistemom koji obezbeđuje obrtni moment u skladu sa potrebama i sa 60 mm kraćim među osovinskim rastojanjem u odnosu na GLE SUV obezbeđuje se prijatan doživljaj vožnje. Benzinska verzija će biti dostupna prilikom uvođenja na tržište u obliku modela Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé (kombinovana potrošnja goriva 9.3 l/100 km, kombinovana CO2 emisija 212 g/km)1. Pripreme su u toku za plug-in-hibrid verziju sa praktičnim dometom sa nultom lokalnom emisijom baš kao i kod modela GLE SUV.

Mercedes-Benz GLE Coupé, kao i AMG verzija, biće predstavljeni javnosti po prvi put na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu (12.-22.09.2019). Ovi modeli će u dilerstva stići na proleće 2020.godine. Pregled izuzetnih detalja proizvoda se može naći na sledećoj strani, dok se više informacija o Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé može pronaći na strani 7. 

Predstavljen novi Mercedes-Benz GLE Coupe (2020) - Više luksuza, još bolji coupe

Izuzetni detalji Mercedes-Benz GLE Coupé

• Spoljašnji dizajn stavlja jak naglasak na eleganciju i sportski duh tipičan za coupé vozila.
• Poboljšana aerodinamika obara otpor vazduha za 9 procenata u poređenju sa prethodnim modelom, uz istu čeonu površinu vozila.
• Donji podstroj vozila sa opcionim AIRMATIC vazdušnim sistemom oslanjanja ili             E-ACTIVE BODY CONTROL aktivni sistem oslanjanja koji radi na 48 V ispunjavaju i najoštrije zahteve po pitanju dinamike i komfora u vožnji na putu i van njega. Vozilo je posebno podešeno da obezbedi bolje dinamičke karakteristike kroz direktniji prenosni odnos u odnosu na druga vozila iz ove modelne serije.
• Unutrašnjost svojim modernim luksuzom i sportskom prirodom nudi više komfornog prostora u odnosu na prethodnika.
• Najnovija generacija MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment sistema je ugrađena u vozilo, uključujući i intuitivnu strukturu rada i brilijantnu grafiku sa visokim kvalitetom grafike.
• Novi linijski dizel agregat sa šest cilindara Mercedes-Benz-a nudi obilje snage i komfora u vožnji.
Izuzetni detalji Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé
• AMG šesto cilindarskii linijski benzinski motor sa dvostrukim turbo punjenjem i EQ-Boost tehnologijom postiže snagu od 320 kW (435 kS) uz dodatnih povremenih 16 kW (22 kS) snage iz električnog motora. Ovaj motor takođe nudi i hibridne funkcije kao što je tzv.”overrun” režim rada.
• AMG-specifična maska hladnjaka sa 15 vertikalnih rebara obezbeđuje jedinstven izgled vozila.
• AMG RIDE CONTROL+ vazdušno oslanjanje sa AMG ACTIVE RIDE CONTROL elektro-mehaničkom stabilizacijom naginjanja i potpuno varijabilnim podesivim prigušenjem oscilacija.
• AMG DYNAMIC SELECT sa sedam režima vožnje: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual, Trail i Sand.
• Prenos snage i oslanjanje na modelu Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé su posebno razvijeni i podešeni kako bi pružili prepoznatljive AMG performanse i dinamičnost vozila iz Afalterbaha.

Predstavljen novi Mercedes-Benz GLE Coupe (2020) - Više luksuza, još bolji coupe

Novi  Mercedes-Benz GLE Coupé

Coupé za one sa većim zahtevima

Novi  GLE Coupé je dobar primer Mercedes-Benz strategije pristupa kupcima u premijum SUV  segmentu na ciljani način. Počev od relativno male niše segmenta, segment SUC vozila, tj. SUV coupé-a, razvio se u trend unutar trenda za veoma kratko vreme. Sa obnavljanjem premijum porodice SUV vozila, Mercedes-Benz takođe postavlja u GLE Coupé nova tehnološka rešenja.
"GLE Coupé usklađuje impozantnu snagu off-road vozila sa emotivno privlačnim sportskim duhom i elegancijom coupé-a", reči su Gorden Wagener-a, glavnog dizajnera kompanije Daimler AG. "Dizajn idiom smanjenog obima, svojom osećajnošću u kombinaciji sa ekstremnim proporcijama stvara jedinstvenu dizajnersku poruku."

Kao i kod modela GLE i GLS, i ovaj član porodice velikih SUV vozila se proizvodi u fabrici Tuscaloosa, Alabama.  Računajući GLE, GLE Coupe i GLS, Mercedes-Benz danas nudi ukupno osam SUV modela GLA, GLC, GLC Coupé, G-Klasa i novi GLB. Sa trenutnim učešćem od oko 33% u ukupnoj prodaji vozila SUV vozila predstavljaju jedan od glavnih nosećih stubova u Mercedes-Benz portfoliju proizvoda, i značajno doprinose rastu brenda. Do danas, više od šest miliona stranaka širom sveta se odlučilo za Mercedes-Benz SUV vozila.

Predstavljen novi Mercedes-Benz GLE Coupe (2020) - Više luksuza, još bolji coupe

Spoljašnji dizajn: snažna prisutnost

Novi GLE Coupé poseduje dužinu od 4939 mm i širinu od 2010 mm (39 mm duži i 7 mm širi od prethodnika). Međuosovinsko rastojanje se povećalo za 20 mm u poređenju sa prethodnim modelom ali je i dalje za 60 mm manje u odnosu na GLE, što doprinosi boljem sportskom ponašanju vozila kao i boljem izgledu vozila. Proporcije stoga naglašavaju dinamičnost modela GLE Coupé.

Izgled prednjeg dela kombinuje karakteristike Mercedes-Benz SUV porodice vozila sa jasnim coupé atributima: dijamantska maska hladnjaka sa jednom lamelom pokazuje pripadnost ostalim coupé modelima u portfoliju brenda Mercedes-Benz. Otvori na lameli u isto vreme definišu SUV karakter, kao i ukrasna hromirana zaštita podstroja visokog sjaja ispod prednjeg branika. Sa AMG Line opremom maska hladnjaka se proširuje u prepoznatljiv A oblik, dok su iglice u masci hladnjaka naglašene hromiranom gornjom površinom. Glavna svetla u standardnoj opremi su izvedena kao potpuno LED svetla.

Vetrobransko staklo napred pod manjim uglom ne samo da čini da vozilo izgleda dinamičnije; već se takođe bolje uklapa u liniju krova koja pada ka nazad i doprinosi utisku harmonične elegancije. Ispod kabine bočna strana je namerno stilizovana mekano i sa naglaskom na površine i efikasno naglašava točkove u ravni bokova vozila (19 to 22 inča). Crne plastične zaštite na koševima točkova (kod AMG Line opreme u boji vozila) i opcioni pragovi naglašavaju SUV karakter vozila.

Dinamičnost coupé linije je posebno upečatljiva u dizajnu zadnje strane vozila. Ispod C-stuba jaki bokovi se šire iz tela vozila, počev od zadnjih vrata i obuhvatajući i zadnju svetlosnu grupu. Jaki zadnji bokovi vozila pružaju GLE Coupé-u njegov snažan, spreman za akciju izgled. Zajedno sa tankim i izduženim zadnjim svetlima naglašava se širina zadnjeg dela vozila. Nezavisna dvodelna zadnja svetla odgovaraju karakteru vozila po danu i noću i uklapaju se u dizajn Mercedes-Benz SUV zadnje svetlosne grupe svojim prepoznatljivim zaobljenim uskim okvirom. Ravan prelaz poklopca prtljažnika u branik i nosač tablice u braniku iznad hromirane zadnje ukrasne zaštite podvozja visokog sjaja i integrisanih ukrasnih elemenata  kompletiraju sintezu coupé-a i SUV-a.

Predstavljen novi Mercedes-Benz GLE Coupe (2020) - Više luksuza, još bolji coupe

Dizajn unutrašnjosti: coupé bez ograničenja

Unutrašnjost novog modela GLE Coupé deli brojne zajedničke karakteristike sa drugim modelima u novoj premijum-SUV porodici sa jasnim naglaskom na sportskom aspektu. Moderni kokpit sa dva velika ekrana dijagonale 12.3 inča /31.2 cm i upadljivo oblikovana komandna tabla, horizontalno podeljena ukrasnim elementom koja se glatko i bez prekida utapa u oplatu vrata, izgleda poznato. Gornja površina je pokrivena ARTICO veštačkom kožom u standardu kod GLE Coupé-a. Sportski duh je naglašen zahvaljujući sportskim sedištima koja su deo standardne opreme i koja pružaju izuzetno dobru bočnu podršku telu putnika sa ARTICO presvlakama i novim sportskim upravljačem presvučenim Nappa kožom, što je takođe deo standardne opreme.
SUV osećaj je obezbeđen dizajnom centralne konzole koja je visoka sa upečatljivim ručicama za držanje. Visok kvalitet stilizacije i obrade svih površina u unutrašnjosti vozila kao i impresivna ergonomija prenose utisak modernizma i luksuza. Naravno, postoje i obimne opcije za individualizaciju u izboru dekorativnih opcija i materijala, koji mogu podići standardno sportski dizajn GLE Coupé-a na potpuno nov nivo i ujedno demonstrirati kvalitet ručne izrade originalnih luksuznih proizvoda. Presvlake sedišta u kombinaciji koža/nappa kao i oplate vrata u kombinaciji boja “classic red/black” su ekskluzivno dostupne za coupé.

Prostranost koja se samo poželeti može: posebni radovi na sportskom izgledu vozila

Linija coupé-a sa četvoro vrata je sa namerom uže kreirana nego na modelu GLE kako bi se dobilo primetno više prostora u odnosu na prethodni model, čime se obezbeđuje dovoljno prostora i komfora za do 5 putnika. Razlog za ovo je međuosovinsko rastojanje manje za 60 mm u odnosu na GLE, ali je u isto vreme i 20 mm veće u odnosu na prethodni model coupé-a, i ova razlika je upravo razlog zbog koje putnici imaju više komfora po pitanju sedenja i prostora za noge. Dimenzije ulaza su uvećane za 35 mm. Novi član porodice SUV vozila nudi unapređenje unutrašnjih dimenzija na mnogim mestima, zahvaljujući čemu se dobija značajno bolji osećaj prostranosti. Kapacitet odeljaka za odlaganje sitnica je uvećan na ukupno 40 litara. Sportski ugođaj karakteriše kroj koji grli figuru ali je u pitanju komforan osećaj. Sveukupna vidljivost je takođe unapređena uz opcioni klizni krovni panel koji je takođe još veći nego ranije.

Prtljažnik je veoma obiman sa svojih 655 litara i svoj sadržaj prikriva iza visoko kvalitetnog, preklopnog i uklonjivog pokrova koji se postavlja pomoću magneta. Naslon sedišta koji se može preklopiti u odnosu 40:20:40 povećava kapacitet prtljažnika na čak 1790 litara – 70 litara više u odnosu na prethodni model i reper u svojoj klasi. Zahvaljujući ovoj funkciji povećava se maksimalna dužina tereta na do 2 metra i uz minimalnu širinu od 1080 mm ukoliko je neophodno – što je unapređenje od 87 mm po dužini i  72 mm po širini u odnosu na prethodni model. Utovarna ivica je naravno nešto visa u odnosu na konvencionalni SUV – ali i u ovom slučaju je GLE Coupé za oko 60 mm bolji od prethodnog modela, dok kada je opremljen AIRMATIC sistemom moguće je spustiti zadnji deo vozila za do 50 mm pritiskom na taster.

Predstavljen novi Mercedes-Benz GLE Coupe (2020) - Više luksuza, još bolji coupe

Mora se doživeti: Mercedes-Benz User Experience

GLE Coupé nudi najnoviju generaciju MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment sistema. Informacije na KOMBI instrument i medija ekran se prikazuju na velikim ekranima visoke rezolucije. Emotivno upečatljive prezentacije sa brilijantnom grafikom naglašavaju razumljivost intuitivne komandne strukture.

Poznati LINGUATRONIC online komandovanje glasom i MBUX-ova sposobnost učenja su naravno takođe prisutni, kao i veliki broj komfornih opcija i aplikacija koje mogu biti uključene u MBUX ili kontrolisane pomoću njega.
Striming muzika sa Amazona

Tokom 2020. godine, Mercedes-Benz će integrisati servis striminga muzike sa Amazon Music servisa u svoje nove SUV modele. Ukoliko stranka poseduje Amazon Music Account nalog ona može prebaciti svoju muziku na vozilo putem Mercedes me "Online Music" usluge. Individualne pesme, plejliste ili muzika željenog žanra se može puštati pomoću touch ili glasovnih komandi. Članarina u Amazon Prime servisu obezbeđuje pristup bazi od preko dva miliona pesama sa izborom više od 50 miliona pesama za korisnike usluge "Amazon Music Unlimited". Servis za striming muzike TIDAL će nastaviti da bude dostupan i dalje.

Snažni dizel motor sa šest cilindara za Evropu

Sportski standardi novog Mercedes-Benz GLE Coupé u fokusu drže doživljaj vozača i sasvim su jasni kao i gama motora. Osnovni motor prilikom uvođenja na tržište je linijski turbo punjeni dizel motor sa šest cilindara u dve verzije.

Oba modela kojima snagu obezbeđuje dizel motor OM656 u GLE Coupé pripadaju aktuelnoj porodici linijskih šestocilindričnih motora. Ovaj motor dolazi u dve verzije snage i to kao GLE Coupé 350 d 4MATIC snage 200 kW (272 kS) i 600 Nm (kombinovana potrošnja goriva: 8.0-7.5 l/100 km; kombinovana CO2 emisija: 211-197 g/km) i kao model GLE Coupé 400 d 4MATIC snage 243 kW (330 kS) i 700 Nm obrtnog momenta (kombinovana potrošnja goriva: 8.0-7.5 l/100 km; kombinovana CO2 emisija:  212-198 g/km). Kod obe verzije, snažni motor već sada ispunjava Euro 6d standarde (RDE/Real Driving Emissions Step 2) čak i u zahtevnim situacijama.

Ovo se postiže pored ostalog i primenom dodatnog selektivnog katalitičkog reduktora (SCR) sa katalizatorom za prihvat viška amonijaka (ammonia slip catalyst) (ASC) u izduvnom sistemu GLE Coupé-a. Ovim se omogućava doziranje AdBlue® agensa koje je gotovo u potpunosti odgovarajuće individualnim karakteristikama SCR konverteru razbija i obezbeđuju se čisti izduvni gasovi.
Sportski duh kao deo standardne opreme: lepota inženjerstva podstroja

Snaga na dodir, baš kao i obrtni moment prema potrebi, takođe predstavljaju moto prenosa snage. Budući da sve varijante novog GLE Coupé-a poseduju prenosnik (transfer case) sa elektronski kontrolisanim više-lamelastom spojnicom u okviru standardne opreme iza 9G TRONIC automatskog menjača. Na ovaj način se omogućava prenos obrtnog momenta od 0-100 procenata (obrtni moment na zahtev) između prednje i zadnje osovine. Tokom skretanja se zahvaljujući ovom sistemu može izvršiti uticaj na moment rotacije vozila oko vertikalne ose (yaw) na ciljani način kako bi se pod upravljanjem ili nad upravljanjem vozila zajedno sa kraćim među osovinskim rasponom povećala agilnost novog GLE Coupé-a.

Predstavljen novi Mercedes-Benz GLE Coupe (2020) - Više luksuza, još bolji coupe

Sistem oslanjanja: AIRMATIC ili E-ACTIVE BODY CONTROL prema želji stranke

U okviru standardne opreme novi GLE Coupé poseduje čelični sistem oslanjanja sa sportskim i tvrđim podešavanjem. U poređenju sa prethodnom generacijom prednosti se ogledaju u jačim tačkama pričvršćavanja sistema oslanjanja i poboljšanoj geometriji kao i u mogućnosti još preciznijeg postizanja položaja točka i daleko boljoj izolaciji vibracija koje proizvode neravnine na putu. Poboljšani sistem vazdušnog oslanjanja AIRMATIC je dostupan sa opcionim sportskim podešavanjem. Njegovo prilagodljivo prigušenje koristi kompleksni sistem senzora i algoritama kako bi karakteristike prigušenja prilagodio uslovima na putu u realnom vremenu. Bez obzira na opterećenje vazdušni sistem oslanjanja takođe održava vozilo na istom nivou i njime se može podesiti i klirens vozila – automatski ili jednostavnim pritiskom na taster tokom vožnje ili stajanja.

Dalje unapređenje Sistema oslanjanja nudi opcija E-ACTIVE BODY CONTROL sistem oslanjanja, koji je kombinovan sa AIRMATIC sistemom vazdušnog oslanjanja. Ovo je jedini sistem na tržištu koji može individualno kontrolisati sile u oprugama i prigušenje oscilacija za svaki točak ponaosob. Ovo znači da ne samo što se može suprotstaviti ljuljanju vozila, već takođe može se suprotstaviti poniranju i propinjanju vozila. Zajedno sa ROAD SURFACE SCAN is a funkcijom povećanja nagiba vozila CURVE, E-ACTIVE BODY CONTROL čini sintezu održavanja na putu i komfora mogućom i podržava tvrdnju brenda Mercedes-Benz da pravi najinteligentniji sistem oslanjanja za SUV vozila na svetu.

Predstavljen novi Mercedes-Benz GLE Coupe (2020) - Više luksuza, još bolji coupe

E-ACTIVE BODY CONTROL radi na naponu od 48 V, i dostupan je kao opciona oprema. Na lošim putevima sistem je čak u stanju da izvrši rekuperaciju energije, čime se u grubo za oko 50% smanjuju energetski zahtevi neophodni za rad sistema u poređenju sa prethodnim modelom S-Klase. Hidropneumatika generiše dinamičke sile koje se slažu sa silama iz vazdušnog sistema oslanjanja i aktivno pružaju podršku i prigušuju vibracije tela vozila, na primer tokom uzdužnih i poprečnih ubrzavanja ili tokom vožnje na neravnom putu.

Sistemi za pomoć tokom vožnje: superiorna podrška u situacijama vožnje iza drugog vozila i u mnogim drugim situacijama

Novi GLE Coupé poseduje najnoviju generaciju Mercedes-Benz pomoćnih sistema za vožnju koji pružaju podršku vozaču. Ovo rezultira izrazito visokim nivoom aktivne bezbednosti. Kao deo standardne opreme GLE Coupé se može pohvaliti Active Braking Assist sistemom, koji nam može pomoći u sprečavanju naletanja na drugo vozilo tokom vožnje kao i u situacijama sa pešacima ili vozilima koja prelaze ulicu.

Predstavljen novi Mercedes-Benz GLE Coupe (2020) - Više luksuza, još bolji coupe

Neke inteligentne funkcije, koje su takođe na tržištu u najvišim segmentima iznad nivoa SUV vozila se mogu poručiti kao opciona oprema. To uključuje Active Distance Assist DISTRONIC sa podešavanjem brzine prema ruti kretanja (Route-Based Speed Adjustment). U slučaju da vozač uključi navedeni sistem, vozilo će reagovati na informacije koje dobija od Live Traffic servisa, i u idealnom slučaju vozilo će odreagovati ranije u odnosu na detekciju situacije od strane vozača, radara i senzora sa kamerama. Kada se detektuje kraj kolone brzina se smanjuje na oko 100 km/h kao mera predostrožnosti sem kada vozač odluči drugačije.

Tokom vožnje u koloni na autoputu, Active Stop-and-Go Assist sistem je u stanju da u značajnoj meri izvrši zadatke održavanja vozila u traci i održavanja bezbedne razdaljine od vozila ispred uz visok nivo dostupnosti pri brzinama od oko 60 km/h. Kretanje iz mesta automatski je sada omogućeno  nakon vremena do 1 minuta čekanja. Na putevima sa višestrukim trakama, Active Steering Assist je u stanju da pruži podršku vozaču u formiranju koridora za hitne službe. Na autoputevima, pri brzinama ispod 60 km/h vozilo se orijentiše prema detektovanim linijama kolovozne trake i  primenjuje princip inteligencije roja kako bi se usmerilo u odnosu na druga vozila u svojoj okolini. U slučaju da nema takvih vozila ili oznaka, GLE Coupé će kao i ranije svoje usmerenje preuzeti od vozila ispred sebe.

PR

Novi Mercedes-Benz GLB: za porodicu i prijatelje

Novi Mercedes-Benz GLB: za porodicu i prijatelje

Snažne proporcije sa kratkim prepustima uz off-road orjentisan dizajn i opcioni 4MATIC pogon na sve točkove i specijalna funkcija off-road svetala, omogućavaju da se prepreka detektuje istog momenta kada se pojavi ispred vozila pri malim brzinama kretanja...

Audi A4 (2020): još više sportski i tehnološki napredan

Audi A4 (2020): još više sportski i tehnološki napredan

Audi A4 predstavlja jezgro marke Audi – nakon četiri godine razvoja, Audi je učinio ovaj uspešan model srednje klase još naprednijim. Njegova spoljašnjost je integrisana u novi dizajnerski jezik ove marke. Veliki MMI ekran osetljiv na dodir nudi iskustvo kotišćenja koje klijenti poznaju sa njihovih pametnih telefona...

Nova Toyota Prius sa AWD-i pogonom

Nova Toyota Prius sa AWD-i pogonom

Toyota Prius je originalni i najprodavaniji hibridni automobil na svetu koji se napaja sam, s nasleđem tehničkih inovacija i liderstva koje traje duže od 20 godina...

123456. . .13
Škoda Octavia 2020
Slika nedelje