AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Ofanziva  Opelovih modela prelazi na sledeći nivo sa novom Opel Insignijom koja obeležava svoju svetsku premijeru na 65. Sajmu automobila u Frankfurtu (12. – 22. septembar 2013.). Insignia blista sa još privlačnijim stilom enterijera i eksterijera, dižući nagrađivanu filozofiju “Spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti” na sledeći nivo.

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Novi snažni i ultra-efikasni motori sa direktnim ubrizgavanjem poput verzije 99g turbo dizel i nove generacije turbo benzinskog motora uvećavaju široki portfolio. Čitav niz poboljšanja šasije pruža veću bezbednost. A potpuno nova generacija sistema za informisanje i zabavu sada je na raspolaganju za Insigniju. Ona u potpunosti integriše mnoge funkcije pametnih telefona u automobilu i može se upravljati intuitivno i jednostavno pomoću tačpeda na centralnoj konzoli.

“Uspešna Insignia je već pridobila preko 500.000 Opelovih vozača. Nova Insignia izazvaće još veće ushićenje – sa visokokvalitetnim i doteranim kokpitom, intuitivnim upravljanjem  sistemima za informisanje i zabavu, reprezentativnim pogonskim grupama i još izražajnijim dizajnom nego pre,” izvršni direktor Opela, Dr. Karl-Tomas Nojman, opisuje revoluciju modela srednje veličine. “Naša perjanica je sada sofisticiranija i vizuelno upadljivija – ali, i usred sve te elegancije, ne zaboravite u čemu je suština: ponuditi vozačima i putnicima udobno i bezbedno iskustvo vožnje sa vrhunskim tehnologijama, po povoljnoj ceni.”

Naj-model se može naručiti u Nemačkoj počev od 21.juna, u izvedbama sa četvoro i petoro vrata, i u Sports Tourer varijanti; cene kreću od 24,325evra (preporučena maloprodajna cena u Nemačkoj, uključujući PDV).

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Doterana: Jednostavno konfigurisan kokpit sa sistemom za informisanje i zabavu nove generacije

Prilikom poboljšavanja kokpita, težište je bilo na tri kriterijuma: jasno, jednostavno i samim tim intuitivno upravljanje, prilagođavanje ponude servisa za informisanje i zabavu, i naravno, udobnost i bezbednost vozača i suvozača, koji su dodatno unapređeni zahvaljujući najnižem mogućem odvraćanju pažnje od saobraćaja na putu.

Centralna konzola se odlikuje potpuno novim osećanjem suptilnosti i prefinjenosti, i smešta čitav niz najsavremenijih tehnologija i funkcija. Klavir crna i hromirana komandna tabla je drastično pojednostavljenja. Sada ima samo nekoliko tastera, tako da je upravljanjem sistemom za informisanje i zabavu, brzo i intuitivno.

Novom generacijom sistema za informisanje i zabavu na modelu Insignia može se upravljati dodirom na 8-inčni displej. Sa početnog ekrana, vozač može pristupiti svim funkcijama i podmenijima, kao što su radio stanice, naslovi pesama, veza sa pametnim telefonom ili 3D navigacionom mapom na taster, tač-skrinu, upravljanju glasom, ili potpuno novom tač-pedu. A sistem za informisanje i zabavu može biti i individualizovan – moguće je pohraniti do 60 ličnih favorita (npr.plejliste, brojevi telefona, navigacione adrese).

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Tač-ped je ergonomski integrisan u centralnu konzolu i nudi potpuno nov način brzog i intuitivnog pristupa sistemu za informisanje i zabavu. Njegova osvetljena površina osetljiva na dodir reaguje trenutno na dodire prsta, uključujući taktilnu povratnu informaciju, čineći upravljanje novom generacijom sistema za informisanje i zabavu dečjom igrom bez odvraćanja pažnje od stanja na putu. Čak i pojedinačna slova – na primer kada tražite naslov pesme u bazi podataka ili kada tražite grad u navigacionom sistemu – se mogu uneti pritiskom prsta na tačped.

Pored toga, vozač Insignije može da kontroliše sistem za informisanje i zabavu najnovije informacije preko jasno postavljenih kontrola na volanu, novog dizajna, kao i putem glasovnih komandi. Napredna funkcija prepoznavanja glasa se može aktivirati jednostavnim pritiskom na dugme na volanu, i može da obradi više od jedne komande odjednom. Širok izbor opcija za upravljanje je rezultat unapređenja na novoj generaciji sistema za informisanje i zabavu.

Nova instrument tabla sa ekranom, u boji, visoke rezolucije, veličine do 8 inča, jača vezu između čoveka i mašine. Pored klasičnih očitavanja kao što su brzina, obrtaj po minuti i nivo goriva u rezervoaru, dodatne informacije o navigaciji, upotrebi pametnog telefona i audio opcijama se nalaze direktno u liniji sa vozačevim pogledom i mogu se podešavati.

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Top: Turbo dizel motor nove generacije od 99 grama i SIDI Turbo benzinski motor

Nova Opel Insignia ostavlja utisak svojim pogonskim sistemom i šasijom. I dok je model srednje veličine već dobio mnogo pohvala za udobnost pri vožnji, upravljanje i stabilnost na putu, novi model će zaigrati u višoj ligi. Opelovi inženjeri su uveli mnoštvo poboljšanja na šasiji, kao i na amortizerima, stabilizatorima i volanu, što je rezultovalo smanjenjem nivoa buke i vibracija, i još većom udobnošću.

Veliki, dodatno proširen portfolio motora je podešen da pruži performanse i udobnost bez pristajanja na kompromise. Nova Opel Insignia nudi izbor između tri alternativna pogonska sistema, benzinca, dizel motora i TNG (tečni naftni gas); izlazna snaga se kreće od 81 kW/110 ks do 239 kW/325 ks.

Nova Insignia 2.0 CDTI je ekološki i šampion u uštedi goriva. Zahvaljujući njenom novom 2.0l Turbo dizel motoru, verzije sa 88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks emituju samo 99 g/km CO2 (Sports Tourer: 104 g/km CO2) prema EG Nr. 715/2007, što ovaj model smešta u A+klasu efikasnosti, jer modeli sa 4 i 5 vrata, sa 6-stepenim sistemom prenosa i Start/Stop sistemom troše samo 3,7 litara goriva na 100 km pri kombinovanom ciklusu (Sports Tourer: 3.9 l/100 km) – što je među najboljim rezultatima u ovoj klasi vozila. Obe verzije imaju izvanredan obrtni momenat, Turbo dizel motor od 88 kW/120 ks donosi so 320 Nm, a model od 103 kW/140 ks čak do 370 Nm – zahvaljujući automatskoj overboost funkciji.

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Vrhunski dizel motor je 2.0 BiTurbo CDTI od 143 kW/195 ks. Ovaj dizel motor visokih performansi sa uzastopnim, dvostepenim turbo punjačima dostiže impresivan obrtni momenat of 400 Nm i izdvaja se po svojoj direktnoj reakciji kao i po uzornoj pogonskoj snazi preko čitavog opsega obrtaja.

Najbolji benzinski motori su dve jedinice sa turbo direktnim ubrizgavanjem: 2.0 SIDI Turbo sa 184 kW/250ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta, kao i 1.6 SIDI Turbo iz najnovije generacije motora sa 125 kW/170ks i 260 Nm, i čak do 280 Nm (SIDI = Spark Ignition Direct Injection – paljenje pomoću svećica sa direktnim ubrizgavanjem). Oba motora mogu da se pohvale izvanrednim razvojem snage i odličnom mirnoćom rada motora uz veliku uštedu pri potrošnji goriva. Mogu da se upare sa 6-stepenim sistemom prenosa, i Start/Stop funkcijom, ili sa novim 6-stepenim automatskim menjačem slabog trenja. Pored prednjeg pogona, 2.0l SIDI Turbo motor je dostupan i sa pogonom na sva četiri točka.

Alternativa i izuzetno ekonomična opcija pogonskog sistema je Opel Insignia 1,4 LPG od 103 kW/140 ks sa maksimalnim obrtnim momentom od 200 Nm. Kao i benzinska verzija, ispunjava stroge smernice budućeg Euro 6 standarda kada je u pitanju emisija štetnih gasova. Uz potrošnju goriva od 7,6l/100 km (Sports Tourer: 7,9l/100 km) pri MVEG kombinovanom ciklusu i nisku emisiju CO2 od 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2), Insignia LPG model je bez premca u A klasi, kada je u pitanju efikasnost.

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Sopstveni stil: Opelov nagrađivani dizajnerski jezik sa notom premijum stila

Nagrađivana Opelova filozofija dizajna, „vajarsko umeće sreće nemačku preciznost“, je evoluirala u segmentu vozila srednje veličine, na novom Insignia modelu. Dizajnerska tema artikuliše prvoklasnu težnju i dinamiku sa nepogrešivo niskom i širokom prednjom grafikom kako bi vizualno naglasila širok stav ovog modela. Hromirana rešetka visokog sjaja je šira i niža nego pre. Šipka koja nosi Opelov logo je tanja i  ima vertikalna krilca koja povezuju oko sa redizajniranim farovima. U zavisnosti od konfiguracije, ovi farovi dolaze sa bi-ksenonskim svetlima i bezbednosnim sistemom svetala, AFL+. Svi farovi su crne boje visokog sjaja sa utisnutim hromiranim detaljima koji naglašavaju tehnologiju unutra. Visokokvalitetni farovi uključuju dnevna svetla u prepoznatljivom obliku krila sa ekonomičnim LED lampama. Detalji na nižoj prednjoj stranisu dizajnirani da bi delovali tanko i rašireno, kako bi naglasili veličinu gornje rešetke. Svetla za maglu su ukombinovana sa širokim crnim umecima i hromiranim detaljima. Polako se šire kako se približavaju kućištu točka, kako bi naglasili širinu prednjeg dela i vrhunski dizajn Opel Insignia modela.

Bočni izged nove Insignia limuzine i hečbeka se razlikuju mnogo više nego pre, zbog jedinstvenih vrata prtljažnika i dizajna integrisanog spojlera. Naborana linija na C stubu modela sa 5 vrata nestaje pre nego što dođe do zadnje ivice spojkera, kako bi se naglasila silueta klasičnog kupea. Na verziji sa 4 vrata, naborana linija se proteže duž ivice spojlera kako bi naglasila dužinu elegantne limuzine.

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Ovo je takođe primenjeno i na zadnjem delu, gde nova Insignia ima širi i niži proporcionalni dizajn zadnjeg dela. Hromirana šipka visokog sjaja sa nazivom brenda je postavljena niže na vratima prtljažnika i uključuje logo ove marke. Produžava se i na zadnja svetla i uključuje uska svetla za rikverc. Zadnja svetla i svetla za kočnice, podeljena na dva dela, su LED svetla na svim nivoima sedan i hatchback modela. Dizajn lagan kao prepoznatljivo „krilo“ je karakterističan za sve verzije modela.

Nova Opel Insignia takođe nudi mnoštvo tehnoloških, bezbednosnih i opcija za poboljšanje udobnosti. To uključuje i vrhunski radar i pomoćne sisteme zasnovane na kamerama, od prilagodljivog tempomata do upozorenja na bočni slepi ugao, upozorenja na direktan sudar i sistema druge generacije za pomoć pri parkiranju, premijum sedišta sa AGR sertifikatom i „Open&Start“ sistemom za ulazak i paljenje vozila bez ključa, a to su samo neki od njih.

Opel

C5 X predstavlja najnapredniji izraz Citroënove filozofije

C5 X predstavlja najnapredniji izraz Citroënove filozofije

C5 X predstavlja svoj novi vodeći model u Citroën gami koji obnavlja segment velikih vozila sa originalnim izgledom i koji predstavlja spoj limuzine i karavana. Ovo je inovativna ponuda u tradiciji velikih Citroëna. Novi izgled limuzine izražava savremenost, statusnisimbol i inovativnost, koje očekuju kupci ovog segmenta, alii kupci SUV-a...

Novi Nissan X-Trail: elektrifikovane porodične avanture

Novi Nissan X-Trail: elektrifikovane porodične avanture

Nissanova ofanziva elektrifikovanih proizvoda uskoro se nastavlja u obliku nove, četvrte generacije modela X-Trail. Od njegovog predstavljanja 2001. u svetu je dosad prodato više od sedam miliona primeraka X-Traila, što ga čini jednim od najpopularnijih vozila za porodične avanture...

Toyota lansirala novi GR86

Toyota lansirala novi GR86

Novi GR86 je Toyotin treći globalni GR model, koji čini “moćnu trojku” čistokrvnih sportskih automobila, pored GR Supre i GR Yarisa...

Novi Mercedes-AMG SL: Novo izdanje ikone

Novi Mercedes-AMG SL: Novo izdanje ikone

Novi Mercedes-AMG SL, novo izdanje ikone, vraća se svojim korenima sa klasičnim mekim krovom i sportskim karakterom. U isto vreme, luksuzni roadster sa 2+2 sedišta je posebno pogodan za svakodnevnu upotrebu i po prvi put snagu motora prenosi na put pogonom na sve točkove...

123456. . .15
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje