AutoMAGAZIN - Kamioni

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku - troši 35 odsto manje od dizelaša

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku - troši 35 odsto manje od dizelaša

Već u prvim danima redovne eksploatacije na najopterećenijoj liniji u gradskom prevozu u Čačku, prvi Volvo hibridni autobusi u Srbiji i na Balkanu sasvim potvrdili deklarisane performanse ali i očekivanja vlasnika – kompanije Autoprevoz d.o.o.

Prosečna potrošnja je manja za više od trećine u poređenju sa vozilima pokretanim klasičnim dizel-motorima. U sličnoj srazmeri je smanjena i emisija štetnih izduvnih gasova.


Početkom aprila u sistem gradskog prevoza u Čačku uključen je prvi od 10 Volvo gradskih autobusa s hibridnim pogonom, koje je, u aranžmanu sa Volvoovim finansijskim servisom (VFSI), kupio višegodišnji korisnik Volvo autobusa – Autoprevoz doo. Angažovan je na najopterećenijoj liniji Sloboda-Slatina, dužine 18 kilometara, na kojoj se dnevno preveze od tri do pet hiljada putnika.

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku - troši 35 odsto manje od dizelaša

„U prvih dvadesetak dana redovne eksploatacije Volvo 7705 LH Hybrid je pokazao sve prednosti hibridnog pogona u odnosu na klasična vozila pokretana dizel-motorima: naši vozači su s njime ostvarili prosečnu potrošnju od 29 litara na 100 km, dok je potrošnja autobusa sličnih prevoznih performansi s konvencionalnim dizel-motorom oko 45 litara na 100 km“, kaže glavni dispečer gradskog i prigradskog saobraćaja u Autoprevozu doo, Marko Živković. „Ali, za naše sugrađane je od većeg značaja što je u sličnoj srazmeri, dakle za trećinu, smanjena emisija štetnih izduvnih gasova“, dodaje gospodin Živković.


Do kraja aprila i početkom maja i ostalih devet Volvoovih hibridnih autobusa biće uključeno u redovnu eksploataciju: još šest će voziti na liniji Sloboda-Slatina (pa će to biti linija na kojoj voze samo hibridni Volvo autobusi), dok će preostala tri prevoziti Čačane i žitelje okolnih naselja na nešto kraćoj i manje frekventnoj liniji Avenija-Obrež.


Pri prvom susretu s Volvoovim tehničkim i tehnološkim „specijalitetom“ putnici su pomalo zbunjeni: dok prima putnike nema nikakve buke jer je dizel-motor sasvim isključen, a veoma je tiho i pri polasku, jer je do brzine od 20 km/h angažovan samo tih elektromotor. Kada brzina pređe 20 km/h uključuje se ekonomičan dizel-motor, koji istovremeno pokreće pogonske točkove ali i dopunjava litijum-jonske baterije (iz kojih se crpi struja za pokretanje elektromotora pri polasku autobusa iz mesta). Baterije se dopunjavaju i pri svakom kočenju, jer tada elektromotor dobija funkciju generatora.


„Naša odluka da u specijalnom aranžmanu s Volvoom kupimo prvih 10 hibridnih autobusa se temeljni na višegodišnjem odličnom iskustvu s ovom markom: ne računajući mini i midibuse, oko 70 odsto našeg voznog parka čine upravo Volvo autobusi različitih tipova i starosti – najmlađi u Autoprevozu u Čačku je iz 2013-te, a najstariji iz 2007. godine“, kaže izvršni direktor Autoprevoza, diplomirani inženjer saobraćaja, Aleksandar Petronijević. „U sistemu Kavim Srbija, u kojem posluju još i prevozničke kompanije u Vranju, Raškoj i Novom Pazaru, više od 80 odsto velikih autobusa su Volvoove proizvodnje – ukupno oko 150. O njihovoj pouzdanosti govori podatak da je najstariji, iz 1989. godine, u kompaniji u Novom Pazaru i dalje u dobrom voznom stanju“, dodaje gospodin Petronijević.


Autoprevoz Čačak je jedan od najstarijih prevoznika u našoj državi: formiran je 1949. godine, a od 2007. posluje kao deo internacionalne Kavim Grupe. Danas u voznom parku ima 142 autobusa svih tipova i veličina, zapošljava 330 radnika, godišnje preveze više od 12 miliona putnika, od čega trećinu – oko četiri miliona u gradskom saobraćaju. U gradskom prevozu Čačka, na četiri linije, 14 Autoprevozovih vozila (među kojima je sedam Volvo solo autobusa) mesečno prevaljuje više od 300.000 km.


PR

Kamioni sa pantografom - ekološka budućnost u Švedskoj

Kamioni sa pantografom - ekološka budućnost u Švedskoj

Švedska je jedna od zemalja, koje imaju veoma ambiciozan plan po pitanju emisije štetnih materija. Do 2030. godine, na tamošnjim putevima videćemo vozila koja uopšte neće emitovati štetne materije, a jedna od ključnih stvari za postizanje ovog cilja biće projekat Electric Road...

Nacionalno finale Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji 18. juna

Nacionalno finale Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji 18. juna

Četvrtim predfinalnim nadmetanjem, koje je 28. maja održano u Novim Banovcima, u Srbiji je završen prvi ciklus ovogodišnjeg Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji – The Drivers’ Fuel Challenge. Sada su poznata imena šesnaestorice vozača, koji će svoje umeće pokazati na nacionalnom finalu, zakazanom za 18. jun, u Volvo prodajno-servisnom centru u Novim Banovcima...

Volvo predstavio kamione za nove standarde u građevinarstvu

Volvo predstavio kamione za nove standarde u građevinarstvu

U odgovarajućem, posebno odabranom ambijentu, u kamenolomu Branžov, na petnaestak kilometara jugozapadno Praga, glavnog grada Češke Republike, Volvo je sredinom aprila gostima iz Centralne i Jugoistočne Evrope, u realnim uslovima, predstavio neke od mogućnosti poslednje generacije svojih kamiona namenjenih građevinskoj industriji, izgradnji i održavanju puteva i drugih infrastrukturnih objekata.

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje