AutoMAGAZIN - Kamioni

Najnovije vesti iz auto industrije

Prvi Volvo mikseri za beogradski BetonPlus

Prvi Volvo mikseri za beogradski BetonPlus

Beogradska kompanija BetonPlus, veliki proizvođač i isporučilac različitih vrsta najkvalitetnijeg betona, nedavno je preuzela četiri nova Volvoova miksera za prevoz betona...

Specijalna oprema, čiji je isporučilac jedan od najpoznatijih proizvođača ovakvih nadgradnji, nemački Liebherr, nadgrađena je na šasije Volvoovih četvoroosvinskih kamiona FMX, koji su inače, prilagođeni teškim uslovima eksploatacije u građvinarstvu, putnoj i komunlanoj privredi.


BetonPlus se opredelio za FMX sa pogonom na obe zadnje osovine (8x4) koje pokreće Euro VI motor Volvo D13K od 13 litara sa SCR tehnologijom za čišćenje izduvnih gasova (ubrizavanjem agensa AdBlue), sa 420 KS (2.100 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 800-1.400 obrtaja u minutu) i pojačanom motornom kočnicom VEB+ (kočione snage 375 kW/510 KS). Sva četiri vozila su opremljena Volvoovim ručnim menjačem VT2514B sa 14 stepeni prenosa, koji je prilagođen težim uslovima eksploatacije, a ugrađuje se u vozila čija ukupna vučna masa može da bude do 100 tona.

Ova verzija FMX-a ima dozvoljenu tehničku masu do 42 tone (vozilo+nadgradnja+teret). Pogonske osovine, tandem tipa, sa redukcijom u glavčinama nosivosti su 26 tona (prenosni 3.46:1), dok prednje osovine podnose opterećenje do 16 tona. Sve četiri osovine su sa paraboličnim oslanjanjem, a na svim su disk kočnice (sa ABS-om i elektronskim nadzorom funkcionisanja). Međuosovinski razmak od 4.600 mm i dugačka šasija omogućavaju ugradnju dužih nadgradnji, kakvi su, na primer, mikseri za beton najveće zapremine. Visina šasije od 1.100 mm i veliko odstojanje najtiže tačke vozila od tla ovakvim mikserima omogućavaju da se kreću i po vrlo teškim (neuređenim) terenima.


Prva četiri FMX miksera za BetonPlus imaju dnevnu (kraću) kabinu, a na dugačkom spisku opreme su, između ostalog, stub upravljača podesiv dubini i nagibu, tempomat (komandni prekidači na upravljaču), manuelni klima uređaj, električni podizač bočnih stakala, bočni štitnik od sunca na vozačevoj strani, pregrada za stvari u srednjem delu komande table, audio sistem sa CD plejerom, četiri zvučnika i komandama na upravljaču…


FMX vozila, a to znači i mikseri za BetonPlus, imaju kuke za vuču napred i pozadi izuzetnog vučnog kapacitet (napred čak do 32 tone). Među bezbednosnom opremom ovih vozila je i fabrički ugrađena zadnja zaštita od podletanja. Prednji deo vozila je prilagođen teškim uslovi rada, pa je masivan branik od čvrstog čelika, a ojačana je i zaštita motora (sa donje strane ceo je oklopljen čeličnom pločom koja trpi opterećenja do 4 tone).


Na FMX-ove za BetonPlus su nadgrađeni mikseri za beton Liebherr HTM 1004F, čiji hidraulični motori pogon dobijaju sa izvoda na pogonskim agregatima. Bruto zapremina bubnja je 17,6 m³, a neto kapacitet miksera 10 m³ betona.


BetonPlus ima dve fabrike betona i, zajedno sa četiri nova FMX vozila, 15 miksera za prevoz betona (zapremina bubnja od 9 i 10 m³). Među najznačanijim referencama ove kompanije su most na Adi u Beogradu, za koji je BetonPlus isporučio i ugradio 60.000 m³ betona, ambasada SAD u Beogradu, poslovni centar VIG Plaza na ekskluzivnoj lokaciji u novobeogradskoj poslovnoj zoni, petlja Batajnica na autoputu E-75, upravna zgrada i hala za kompaniju Doka Serb, Maxima Center na Novom Beogradu itd.


Volvo Trucks PR

3D štampanje metala-Tehnologija budućnosti za lakše i kompaktnije motore

3D štampanje metala-Tehnologija budućnosti za lakše i kompaktnije motore

Tim inženjera i dizajnera kompanije Renault Trucks radi na proizvodnom procesu aditivna proizvodnja - 3D štampanje metala – kako bi se povećale performanse motora. Tehnologija budućnosti ubrzano postaje realnost, kao što se može videti na kompleksnim delovima koji su već ugrađeni u Euro VI motore i uspešno testirani.

Kamioni sa pantografom - ekološka budućnost u Švedskoj

Kamioni sa pantografom - ekološka budućnost u Švedskoj

Švedska je jedna od zemalja, koje imaju veoma ambiciozan plan po pitanju emisije štetnih materija. Do 2030. godine, na tamošnjim putevima videćemo vozila koja uopšte neće emitovati štetne materije, a jedna od ključnih stvari za postizanje ovog cilja biće projekat Electric Road...

Nacionalno finale Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji 18. juna

Nacionalno finale Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji 18. juna

Četvrtim predfinalnim nadmetanjem, koje je 28. maja održano u Novim Banovcima, u Srbiji je završen prvi ciklus ovogodišnjeg Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji – The Drivers’ Fuel Challenge. Sada su poznata imena šesnaestorice vozača, koji će svoje umeće pokazati na nacionalnom finalu, zakazanom za 18. jun, u Volvo prodajno-servisnom centru u Novim Banovcima...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje