AutoMAGAZIN - Kamioni

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo počinje da pravi kamion na gas

Volvo počinje da pravi kamion na gas

 Volvo Trucks proširuje svoj evropski asortiman modela uvođenjem nove verzije modela Volvo FE koji radi samo na prirodan zemni gas - metan. Volvo FE CNG (komprimovani prirodni gas) prvenstveno je razvijen za zadatke koji podrazumevaju kratke cikluse vožnje sa čestim polascima i zaustavljanjima, kao što su sakupljanje otpada i lokalna distribucija...

Volvo počinje da pravi kamion na gas

Kristina Erikson /Christina Eriksson/, menadžer odeljenja za alternativne pogonske grupe u firmi Volvo Trucks

 

Opremljen je novim 9-litarskim Euro VI motorom na gas sa tehnologijom na bazi svećice i automatskim menjačem.
 
„Pomoću modela Volvo FE CNG omogućavamo firmama da se puno voze po gradskim sredinama uz daleko manji ekološki uticaj. Mnogi gradovi širom sveta traže alternativu za kamione na dizel gorivo. Posebno u oblasti rukovanja otpadom, obnovljiva goriva su čest zahtev za obezbeđenje prodajnog ugovora", kaže Kristina Erikson /Christina Eriksson/, menadžer odeljenja za alternativne pogonske grupe u firmi Volvo Trucks.

Metan ne ispušta miris kada sagoreva i sadrži vrlo malu količinu štetnih čestica. Ako se metan dobija od biogasa, tj. na bazi organskih materija, emisija ugljen-dioksida je do 70% manja nego kod kamiona sa dizel motorom.

Volvo FE CNG se pogoni pomoću potpuno novog 9-litarskog Euro VI motora sa tehnologijom na bazi svećice koji proizvodi 320 KS i maksimalan obrtni moment od 1.356 Nm.

„Tehnologija na bazi svećice je posebno pogodna za cikluse vožnje pri kojima kamion prelazi kratka rastojanja uz česte polaske i zaustavljanja", objašnjava Kristina Erikson.

Pomoću potpuno automatskog menjača kamion zadržava iste izvanredne vozne karakteristike i produktivnost kao i standardni Volvo FE. Osim toga, automatski menjač obezbeđuje brži odziv pogonske grupe.

Volvo počinje da pravi kamion na gas

Lars Mertenson /Mårtensson/, direktor odeljenja za ekološka pitanja firme Volvo Trucks

 

„Metan je gorivo koje će postati dugoročna održiva alternativa za dizel gorivo. Sada je u centru pažnje saradnja sa raznim javnim službama i privatnim korporacijama u vezi sa sastavljanjem relevantnih pravila i stvaranjem odgovarajućih preduslova za pozitivan razvoj", kaže Lars Mertenson /Mårtensson/, direktor odeljenja za ekološka pitanja firme Volvo Trucks.

Prodaja novog modela Volvo FE CNG u Evropi počinje u avgustu, a serijska proizvodnja početkom 2015.
Činjenice o modelu Volvo FE CNG

    Kamioni 4x2 (19 t) i 6x2 (19,5-26 t)
    Gasni motor G9K, 9-litarski, Euro VI, sa tehnologijom na bazi svećice, 320 KS/1.356 Nm
    Potpuno automatski menjač
    Dnevna kabina
    Sistem rezervoara za skladištenje do 160 m³ metana
    2x4 ili 2x3 rezervoara za komprimovani prirodni gas sa obe strane šasije

Volvo počinje da pravi kamion na gas

Činjenice o metanu

Metan je zajednički naziv za biogas i prirodni gas, pri čemu oba u velikoj meri sadrže metan. Prirodni gas je fosilni proizvod star od 40 do 500 miliona godina koji se eksploatiše iz velikih dubina ispod Zemljine kore.

Biogas je sličan prirodnom gasu, ali je to obnovljivi gas koji se dobija bakterijskim razlaganjem organskih materija u sredini bez kiseonika. Može se, na primer, dobiti iz đubreta i drugog organskog otpada. Kada kamion radi na biogas, emisija ugljen-dioksida se smanjuje do 70% u poređenju sa kamionom koji radi na dizel gorivo.

Volvo Trucks Serbia

3D štampanje metala-Tehnologija budućnosti za lakše i kompaktnije motore

3D štampanje metala-Tehnologija budućnosti za lakše i kompaktnije motore

Tim inženjera i dizajnera kompanije Renault Trucks radi na proizvodnom procesu aditivna proizvodnja - 3D štampanje metala – kako bi se povećale performanse motora. Tehnologija budućnosti ubrzano postaje realnost, kao što se može videti na kompleksnim delovima koji su već ugrađeni u Euro VI motore i uspešno testirani.

Kamioni sa pantografom - ekološka budućnost u Švedskoj

Kamioni sa pantografom - ekološka budućnost u Švedskoj

Švedska je jedna od zemalja, koje imaju veoma ambiciozan plan po pitanju emisije štetnih materija. Do 2030. godine, na tamošnjim putevima videćemo vozila koja uopšte neće emitovati štetne materije, a jedna od ključnih stvari za postizanje ovog cilja biće projekat Electric Road...

Nacionalno finale Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji 18. juna

Nacionalno finale Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji 18. juna

Četvrtim predfinalnim nadmetanjem, koje je 28. maja održano u Novim Banovcima, u Srbiji je završen prvi ciklus ovogodišnjeg Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji – The Drivers’ Fuel Challenge. Sada su poznata imena šesnaestorice vozača, koji će svoje umeće pokazati na nacionalnom finalu, zakazanom za 18. jun, u Volvo prodajno-servisnom centru u Novim Banovcima...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje