AutoMAGAZIN - Kamioni

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz Actros sa automatskim upravljanjem na auto-putu

Mercedes-Benz Actros sa automatskim upravljanjem na auto-putu

Na putu A8 između Denkendorfa i aerodroma u Štutgartu Mercedes-Benz predstavio je 02.oktobra prvi serijski proizveden kamion na svetu koji će na auto-putu funkcionisati u automatskom režimu...

Mercedes-Benz Actros sa automatskim upravljanjem na auto-putu

Zajedno sa premijerom države Baden-Virtemberg Vinfredom Krečmanom, dr Volfgang Bernard, član Upravnog odbora Daimler AG zadužen za kamione i autobuse, kreće na svoje prvo putovanje kamionom Mercedes-Benz Actros sa automatskim upravljanjem na auto-putu.
Sa takvom dozvolom, ovaj kamion ima pravo da se kreće po auto-putevima u automatskom režimu. Kamion koji se koristi za premijerno prikazivanje i testiranje autonomne vožnje na javnim putevima jeste standardni Mercedes-Benz Actros opremljen inteligentnim sistemom za automatsko upravljanje na auto-putu. Kamion je odobren kao test vozilo u skladu sa standardom članom 19/6 StVZO (u skladu sa nemačkim zakonom za drumski saobraćaj). Organ za tehnički nadzor nemačke rajnske oblasti pregledao je vozilo i dao stručno mišljenje. Na osnovu njega regionalni savet Baden-Virtemberga odobrio je izuzeće u skladu sa članom 70 StVZO.

„Današnja premijera je još jedan korak napred ka tržišnom sazrevanju kamiona sa automatskim režimom vožnje – kao i korak ka bezbednom, održivom drumskom prevozu budućnosti“, izjavio je član Upravnog odbora Daimlera dr Bernard.

Sven Enerst, rukovodilac sektora razvoja u Daimler kamionima, prokomentarisao je: „Mi smo oduševljeni što nam je Baden-Virtemberg dozvolio da obavljamo ove testove. Time je ova država pokazala svoj istinski napredni duh. Naravno, oduševljeni smo i što je Organ za tehnički nadzor Nemačke tako jasno potvrdio bezbednost našeg sistema.“


Multisenzorska fuzija, kombinacija dokazanih sistema za bezbednost i senzora nove generacije omogućuje kamionima koji imaju sistem za automatsko upravljanje na auto-putu da neprestano posmatraju ceo prostor ispred vozila i da sami preuzmu kontrolu u određenim situacijama. To drVolfgangu Bernardu pruža priliku da skloni ruke sa upravljača bez stvaranja bilo kakvog rizika.

Mercedes-Benz Actros sa automatskim upravljanjem na auto-putu

Dr Volfgang Bernard vozi Mercedes-Benz Actros od benzinske pumpe na auto-put ka gradu Karlsrue. Čim se kamion našao u saobraćaju koji se kretao u desnoj traci, uključio se sistem za automatsko upravljanje koji je ponudio da preuzme upravljanje vozilom. Vozač ima mogućnost da potvrdi pritiskom na taster. Actros se besprekorno drži svoje trake i održava optimalno rastojanje od vozila ispred sebe. Ako se rastojanje previše smanji ili ako se neko vozilo ubaci ispred njega, kamion koči. Oba putnika u vozilu udobno sede u funkcionalnoj i modernoj kabini i opušteno razgovaraju.

Na izlazu sa aerodroma/sajma sistem ponovo traži od Volfganga Bernarda da preuzme kontrolu i kamion se automatski prebacuje iz automatskog režima vožnje na manuelne komande – „Sistem za automatsko upravljanje isključen“. On isključuje Actros sa auto-puta a zatim vozi ponovo direktno na A8, ovog puta u suprotnom smeru. Scenario je potpuno isti: Actros nezavisno upravlja i koči u saobraćaju koji se nesmetano odvija na auto-putu.

Ako naiđe na prepreku, kao što su radovi ovde na A8, sistem traži od vozača da preuzme upravljanje vozilom. Ako se radovi na putu nalaze iza kamiona, sistem za automatsko upravljanje ponovo preuzima kontrolu nad vozilom. Sistem bezbedno pomaže obojici putnika sve do izlaza Vendlingen. Ovde Volfgang Bernard ponovo preuzima kontrolu nad vožnjom i isključuje kamion sa auto-puta.

Mercedes-Benz Actros sa automatskim upravljanjem na auto-putu

Mašina je bezbedniji vozač od bilo kog ljudskog bića

Mercedes-Benz Actros opremljen je motorom od 12,8 l, OM 471 i svim već dokazanim sistemima za pomoć i bezbednost, kao što su automatski menjač Mercedes PowerShift 3, predviđačka kontrola pogona (PPC), aktivna pomoć pri kočenju 3, kontrola blizine, uočavanje pospanosti i računar u vozilu. Ti sistemi su povezani sa senzorima sistema za automatsko upravljanje – radarom i stereo-kamerom. Dakle, sva tehnologija Actrosa sa automatskim upravljanjem nalazi se u vozilu i ovom kamionu nije potreban internet da bi imao funkciju automatskog upravljanja. Ovaj sistem je idealan za auto-put: održava pravilo rastojanje do vozila ispred sebe i blagovremeno koči ukoliko se neko drugo vozilo ubaci ispred njega na putu. Sistem za automatsko upravljanje nije zamena za vozača već mu pruža podršku i oslobađa ga pritiska tako što obavlja upravljanje tokom monotonih delova puta i vodi računa o vožnji tokom jednoličnih delova puta na kojima je gužva i gde se saobraćaj odvija u režimu kreni-stani. U automatskom režimu vozač sve vreme ima kontrolu nad kamionom i u kritičnim situacijama može da preuzme upravljanje. Prekomerni broj senzora i komponenti za bezbednost delova kod koji može da dođe do propusta kao što su upravljač i kočnice obezbeđuje izuzetno visok standard bezbednosti. Ukoliko zbog vremenskih uslova ili nedostatka oznaka na putu ne postoje minimalni uslovi za funkcionisanje sistema, sistem za automatsko upravljanje šalje zvučne i svetlosne impulse i traži od vozača da preuzme kontrolu. Vozač ima dovoljno vremena da preuzme zadatak vožnje. Ukoliko izostane reakcija vozača, kamion se samostalno i bezbedno zaustavlja.

Oko dve trećine svih nezgoda na putu jesu sudari otpozadi i nezgode do kojih dolazi zbog slučajnog skretanja iz saobraćajne trake. Često su uzroci pospanost, odvlačenje pažnje i greške prilikom vožnje. U tim situacijama sistem za automatsko upravljanje superioran je u odnosu na bilo koje ljudsko biće. On je agilan, skoncentrisan i opušten. Bez izuzetka, neprestano, sedam dana u nedelji.

Mercedes-Benz Actros sa automatskim upravljanjem na auto-putu

Danas Daimler kamioni već razvijaju rešenja za transport budućnosti

Sve veći obim saobraćaja ima ogroman uticaj na promene u svetu saobraćaja. Kao predvodnik u automobilskoj industriji Daimler preuzima odgovornost i neprestano radi na tome da osmisli načine kako da se reše komplikovani izazovi gustine saobraćaja, uskih grla i ekonomski pritisci u sektoru transporta.

Kamioni za dugolinijski transport naročito su predodređeni za nezavisnu vožnju. Ona im omogućuje znatno povećanje efikasnosti u sektoru transporta, naročito pomoću smanjenja ukupnih troškova vlasništva. Povećanje bezbednosti na putu i smanjenje potrošnje goriva od velikog su značaja naročito u dugolinijskom transportu.

Kamion za dugolinijski transport u proseku godišnje pređe 130.000 km. Kamion sa sistemom za automatsku vožnju pruža podršku vozaču tako što vodi računa o monotonim delovima puta i zamornom kreni-stani režimu saobraćaja u kome su vozila blizu jedno drugom. Testovi stanja vozača tokom automatske vožnje koje je sproveo Daimlerov sektor istraživanja dokazali su da je vozaču potrebno više vremena da bi se zamorio zahvaljujući ovoj pomoći. Pažnja im je za oko 25 procenata veća nego kada voze konvencionalni Actros ukoliko imaju mogućnost da obavljaju druge zadatke.

Mercedes-Benz Actros sa automatskim upravljanjem na auto-putu

Mogućnost povezivanja sve je važnija u saobraćaju budućnosti

Korišćenje digitalnih mreža u saobraćaju samo je početak velikog razvoja. Mogućnost povezivanja predstavlja ne samo kombinaciju svih sistema za pomoć, bezbednost i telematiku sa novim sistemima senzora već podrazumeva i inteligentno umrežavanje samih vozila i veze sa saobraćajnom infrastrukturom. Ukoliko kamion dobije obaveštenje dovoljno rano da je došlo do saobraćajne nezgode daleko ispred njega, on može da preduzme odgovarajuće mere. To znači da se u režimu autonomne vožnje upravljanje prilagođava karakteristikama maršrute ispred vozila. U homogenijem toku saobraćaja opada potrošnja goriva i emisija štetnih gasova. Istovremeno je i lakše izračunati vreme potrebno za transport, a glavni spojevi takvih kamiona će se takođe manje habati zahvaljujući ujednačenijem stilu vožnje. To takođe smanjuje i vreme koje kamioni provode van saobraćaja zbog održavanja i popravki. Smanjenje pritiska na saobraćajnu infrastrukturu i optimizacija protoka robe značajni su preduslovi za naše klijente koji će obezbediti uspeh kada se u budućnosti nađu na putevima.

Mercedes-Benz Actros sa automatskim upravljanjem na auto-putu

Korak po korak do autonomne vožnje

U julu 2014. godine Mercedes-Benz je vozio svoj Future Truck (Kamion budućnosti) 2025 na test stazi u blizini Magdeburga, a u maju ove godine je svetska premijera kamiona Freightliner Inspiration Truck izazvala senzaciju. Daimler je predstavio prvi kamion koji ima dozvolu za saobraćanje javnim putevima u visoko automatizovanom režimu. I Future Truck 2025 i Inspiration Truck jesu koncept vozila koja su opremljena dodatnim funkcijama. Kamera u ogledalima, sedišta koja se rotiraju i integrisani tablet elementi su koji nisu prisutni kod Actrosa sa automatskim sistemom upravljanja na auto-putu. Razlog za to nalazi se u tome što je vozilo dobilo dozvolu u skladu sa nivoom automatizacije 2 (delimično automatsko upravljanje). To znači da sistem za automatsko upravljanje na auto-putu može da pomogne vozaču u određenim situacijama i kada je reč o uzdužnom i bočnom navođenju. Međutim, vozač mora neprestano da prati vozilo i put, kao i uslove u saobraćaju i da u svakom trenutku bude u poziciji da ponovo preuzme kontrolu nad kamionom.

Mercedes-Benz Actros sa automatskim upravljanjem na auto-putu

Zbog toga aktivnosti kao što je korišćenje tableta tokom automatske vožnje nisu trenutno dozvoljene. Na test stazi u Magdeburgu Future Truck 2015 je već pokazao nivo automatizacije 3 (veoma automatizovana vožnja). To znači da sistem samostalno uočava sistemska ograničenja i u skladu sa njima traži od vozača da preuzme zadatak vožnje. Na tom nivou automatizacije vozač više ne mora neprestano da prati sistem i može da obavlja i druge aktivnosti tokom putovanja.

Kompanija Daimler kamioni usredsređuje se na neprestani razvoj rešenja za mobilnost u budućnosti i spremno prihvata vodeću ulogu kada je reč o automatskoj vožnji kamiona, naglašava dr Bernard: „Naša ideja je Oblikovanje budućnosti transporta. A današnjom premijerom još jednom smo na impresivan način podržali ovu ideju. Mi oblikujemo budućnost transporta uz pomoć prvog proizvedenog kamiona sa nezavisnim režimom vožnje.“

PR

Renault Trucks: efikasan kamion za isporuku

Renault Trucks: efikasan kamion za isporuku

Renault Trucks je, zajedno sa svojih šest partnera, lansirao projekat EDIT (Efficient Distribution Truck - Efikasan kamion za isporuku). Ovaj projekat ima za cilj da smanji potrošnju vozila za isporuku za 13 % u odnosu na današnja serijska vozila, zahvaljujući primeni najnovije tehnologije...

Banbus: AKIA autobusi – nova marka u Srbiji

Banbus: AKIA autobusi – nova marka u Srbiji

Kupovinom prvog kontingenta od 22 savremena niskopodna solo gradska vozila iz Turske, veliko saobraćajno-turističko preduzeće Banbus dobilo i ekskluzivno pravo prodaje i servisiranja AKIA Hess autobusa na srpskom tržištu...

Za Swisslion grupu 40 novih Volvoa

Za Swisslion grupu 40 novih Volvoa

Četiri tegljača FH 460, isporučena sredinom maja, prvi su Volvo kamioni sa Euro VI motorima u voznom parku grupe Swisslion, koja je prva vozila ove marke kupila još 2000. godine. Danas je u transportnoj floti lidera u srpskoj konditorskoj industriji 76 Volvo kamiona, a do kraja godine stiže još 36 novih...

Volvo Trucks predstavlja pet novih karakteristika za teške terene

Volvo Trucks predstavlja pet novih karakteristika za teške terene

Volvo Trucks nastavlja da povećava produktivnost u građevinskom sektoru predstavljajući još pet novih karakteristika, uključujući Volvo dinamičko upravljanje za dvostruku prednju osovinu i veću nosivost prednjih osovina. Time se dodatno naglašava da firma Volvo Trucks posebno obraća pažnju na građevinski segment...

Bettina Fetzer ispred Mercedes-Benz S-Klasa 2021
Slika nedelje