Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona
![Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona](slike/vesti/20170530151204_photo_0.jpg)
Prosečnom potrošnjom od samo 22,2 litra na 100 km, vozač kompanije Unitrag iz Užica, 55-godišnji Budimir Šišaković, osvojio je prvo mesto u takmičenju u ekonomičnoj vožnji Renault kamiona, koje je, prvi put ove godine, organizovano i u Srbiji...
![Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona](slike/vesti/20170530151204_photo_1.jpg)
Gospodin Šišaković je pobedom na finalnom nacionalnom nadmetanju profesionalnih vozača Optifjul Izazov /Optifuel Challenge/, koje je 26. maja održano u Novim Banovcima, u centralnom prodajno-servisnom kompleksu Renault Trucks kamiona za Srbiju, stekao pravo učešća na svetskom finalu, koje se u oktobru održava u Španiji.
Pravo učešća na nacionalnom finalu održanom prošlog petka stekla su petorica vozača iz dve kompanije – četvorica iz užičkog Unitraga i vozač kompanije Transport Mršević iz Niša. Pred svima je bio isti zadatak: da za upravljačem Renault Truck tegljača najnovije generacije, u normalnom saobraćaju, uz poštovanje zadatog vremena i striktno poštovanje svih propisa, što ekonomičnije savladaju kružnu deonicu dužine dvadesetak kilometara.
![Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona](slike/vesti/20170530151204_photo_2.jpg)
Najpažljivi i sa „najlakšom nogom na gasu“ bio je Budimir Šišaković, vozač sa dvanaestogodišnjim profesionalnim iskustvom u upravljanju teškim kamionima. Drugo mesto je pripalo njegovom kolegi iz iste kompanije, Miloradu Jevremoviću, sa takođe odličnim prosekom od 22,4 l/100 km. I trećeplasirani učesnik nacionalnog finala je iz užičkog Unitraga - Darko Tanasković (prosečna potrošnja 24,1 l/100 km).
„Višegodišnje vozačko iskustvo, ali i posebna stimulacija za one koji ekonomično upravljaju Unitragovim vozilima su svakako doprineli odličnim rezultatima koje su postigla trojica naših vozača“, kaže Dejan Ljubičić, direktor transporta u kompaniji iz Užica, u kojoj 85 odsto transportne flote od ukupno 52 vozila čine Renault Trucks tegljači različitih godišta (15 ih je iz najnovije T generacije sa Euro VI motorima).
![Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona](slike/vesti/20170530151204_photo_3.jpg)
Nakon teorijskog dela – popunjavanja upitnika sa 9 pitanja o Renault Trucks vozilima i ekonomičnoj vožnji - petorica učesnika u nacionalnom finalu su upravljala identičnim „ansamblom“: tegljačem Renault Trucks iz nove serije T, sa 11-litarskim motorom od 439 KS, automatizovanim menjačem, programom za ekonomičnu vožnju Eco Cruise Control i srednjom kabinom sa dva ležaja za koji je bila priključena opterećena poluprikolica renomiranog nemačkog proizvođača Kegel /Kögel/, koji je bio zvaničan partner u organizaciji prvog Otpifjul Izazova u Srbiji. Ukupna masa vučnog voza je iznosila 30 tona.
„Prvo takmičenje Optifjul Izazov u Srbiji je organizovano na nešto drugačiji način nego u ostalim državama: kompanija Renault Trucks Srbija je odabrala nekoliko većih korisnika-kupaca Renault Trucks vozila u kojima je uz pomoć modernih telemetrijskih uređaja i GPS-a određeno vreme nadzirana ekonomičnost u upravljanju, odnosno uobičajena vožnja nekoliko odabranih vozača“, kaže direktor Renault Trucks Commercial za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju, Crnu Gori i Albaniju, Slobodan Vučić. „Nakon dve nedelje tog monitoringa, profesionalni trener iz Renault Trucks Srbija je za te vozače održao obuku, kada im je saopšteno da su odabrani za kvalifikacije. U drugom krugu od 15 dana, u normalnim eksploatacionim uslovima, ponovo je nadzirana prosečna potrošnja. Petorica vozača koji su, na osnovu sedam parametara, vozili najkvalitetnije i postigli najnižu potrošnju kvalifikovala su se za nacionalno finale.“
![Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona](slike/vesti/20170530151204_photo_4.jpg)
Tokom dvomesečnih kvalifikacija 46 profesionalnih vozača iz 12 srpskih kompanija je za upravljačem Renault kamiona ukupno prevalilo više od 860.000 km, uz prosečnu potrošnju od 27,4 l/100. „Ali, ako se računaju samo vozači koji su posle specijalizovane obuke trenera iz Renault Trucks Srbija postigli najbolje rezultate, onda je prosek 25,4 l/100“, naglašava gospodin Vučić.
Uz učešće na svetskom finalu, pobedniku nacionalnog finala pripala je vredna nagrada – 500 evra u dinarskoj protivvrednosti za kupovinu nekog od artikala iz asortimana prodavnice Renault Trucks Official Merchandise Shop, dok je kompaniji Unitrag dobila vaučer u dinarskoj protivvrednosti od 1.000 evra za kupovinu delova i servisa u ovlašćenim Renault Trucks servisima u Srbiji. Nagrađeni su i takmičari koji su osvojili drugo i treće mesto, kao i kompanija u kojoj su zaposleni – užički Unitrag.
U takmičenju u ekonomičnoj vožnji Optifjul Izazov, koje, počev od 2012-te, već četvrti put organizuje kompanija Renault Trucks, ove godine učestvuje više od 2.500 vozača iz celog sveta, iz 31 države: Alžir, Nemačka, Austrija, Belgija, Bugarska, Čile, Hrvatska, Španija, Estonija, Francuska, Finska, Mađarska, Izrael, Italija, Letonija, Litvanija, Luksemburg, Maroko, Norveška, Holandija, Poljska, Portugalija, Češka republika, Rumunija, Velika Britanija, Srbija, Slovačka, Slovenija, Švajcarska, Tunis i Ukrajina.
![Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona Vozač Unitraga iz Užica pobednik nacionalnog takmičenja u ekonomičnoj vožnji Renault Trucks kamiona](slike/vesti/20170530151204_photo_5.jpg)
Najbolji vozači u ekonomičnoj vožnji iz svake od 31 države odmeriće svoje snage na velikom međunarodnom finalnom takmičenju u oktobru 2017. godine. Završno takmičenje će biti podeljeno u dva dela: učesnici prvo popunjavaju upitnik kojim se testira njihovo poznavanje ekonomične vožnje, nakon čega sledi test vožnja na otvorenom putu kamionom Renault Trucks T Optifuel, u trajanju od 40 minuta. Pobednik će biti vozač koji potroši najmanje goriva, bez ugrožavanja komercijalne (eksploatacijske) brzine.
Na takmičarska vozila za nacionalna i svetsko finale ugrađena je većina najnovijih naprednih rešenja za smanjenje potrošnje goriva. Recimo, aerodnimična oprema obuhvata dodatke kao što su krovni i bočni usmerivači vazduha, bočni štitnici i produžeci štitnika. Vozila na svetskom finalu će pokretati 13-litarski Euro VI Step C motori sa sistemom ubrizgavanja common rail, a ona mogu biti opremljena i prekidačem za režim snage, eko-regulatorom stalne brzine kretanja sa Optirollom (kontrolisan režim slobodnog hoda), vazdušnim kompresorom koji može da se isključi, pumpom u servo mehanizmu upravljača sa promenljivim režimom rada, kao i automatskim zaustavljanjem rada motora. Najnovija generacija ovih kamiona ima i Optivision regulator za predviđanje optimalne brzine, koji koristi GPS vezu da bi, prema topografiji puta, prilagodio promenu stepena prenosa, ubrzanje i brzinu kretanja.
Ali, bez obzira na impresivne elektronske i mehaničke pomoćnike i najsavremenije konstruisana, proizvedena i opremljena vozila, jedan od najvažnijih faktora ekonomične eksploatacije kamiona je umešnost i osposobljenost vozača za štedljivu vožnju. Prva faza ka boljim rezultatima je obuka koju sprovodi specijalizovani trener-instruktor iz kompanije Renault Trusks Srbija, a potom permanentno praćenje redovnih vožnji, uz sugestije - kako da se korigovanim stilom vožnje maksimalno iskoristi svaka kap goriva.
Foto: Milomir Bošković - Automagazin.rs