AutoMAGAZIN - Kamioni

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault Trucks - nacionalno takmičenje u ekonomičnoj vožnji, 26. maj u Novim Banovcima

Renault Trucks - nacionalno takmičenje u ekonomičnoj vožnji, 26. maj u Novim Banovcima

Prvi put ove godine, i Srbija je na listi država u kojima Renault Trucks organizuje već tradicionalno takmičenje profesionalnih vozača u ekonomičnoj vožnji – Optifjul Izazov /Optifuel Challenge/...

Nacionalno finale je zakazano za 26. maj, u Novim Banovcima, u centralnom prodajno-servisnom kompleksu Renault Trucks i Volvo Trucks kamiona za Srbiju. Nadmetaće se petorica vozača iz nekoliko transportnih kompanija iz Srbije koje u svojim voznim parkovima imaju Renault Trucks kamione. Pobednik, uz vrednu nagradu za prvo mesto u Srbiji, putuje na svetsko finale, koje se održava u oktobru, u Španiji.


U Srbiji je ovo takmičenje organizovano na nešto drugačiji način nego u ostalim državama: kompanija Renault Trucks Srbija je odabrala nekoliko većih korisnika-kupaca Renault Trucks vozila, koje su, pak, u svojim kolektivima pratile uobičajenu vožnju nekoliko odabranih vozača. Nakon izvesnog perioda tog monitoringa, profesionalni trener iz Renault Trucks Srbija je za te vozače održao obuku, kada im je saopšteno da su odabrani za kvalifikacije, tokom kojih je u nekoliko dana uobičajenih vožnji nadzirana prosečna potrošnja. Petorica vozača koji su postigli najnižu potrošnju stekla su pravo da učestvuju u nacionalnom finalu.


Na nacionalnom finalu sva petorica učesnika upravljaju identičnim „ansamblom“: tegljačem Renault Trucks iz nove serije T, sa motorom od 469 KS, automatizovanim menjačem i „sleeper“ kabinom, za koji je priključena opterećena poluprikolica renomiranog nemačkog proizvođača Kegel /Kögel/, koji je zvaničan partner u organizaciji prvog Otpifjul Izazova u Srbiji. Ukupna masa vučnog voza je 30 tona. Identična je i kružna deonica od dvadesetak kilometara koju bi takmičari trebalo da savladaju uz što ekonomičniju potrošnju a u okviru zadatog vremena.


Uz učešće na svetskom finalu, pobedniku nacionalnog finala pripada vredna nagrada. Biće nagrađeni i takmičari koje osvoje drugo i treće mesto, kao sve tri kompanije u kojima su zaposlena trojica prvoplasiranih.


U takmičenju u ekonomičnoj vožnji Optifjul Izazov, koje, počev od 2012-te, već četvrti put organizuje kompanija Renault Trucks, ove godine učestvuje više od 2.500 vozača iz celog sveta, iz 31 države: Alžir, Nemačka, Austrija, Belgija, Bugarska, Čile, Hrvatska, Španija, Estonija, Francuska, Finska, Mađarska, Izrael, Italija, Letonija, Litvanija, Luksemburg, Maroko, Norveška, Holandija, Poljska, Portugalija, Češka republika, Rumunija, Velika Britanija, Srbija, Slovačka, Slovenija, Švajcarska, Tunis i Ukrajina.


Najbolji vozači u ekonomičnoj vožnji iz svake od 31 države odmeriće svoje snage na velikom međunarodnom finalnom takmičenju u oktobru 2017. godine. Završno takmičenje će biti podeljeno u dva dela: učesnici prvo popunjavaju upitnik kojim se testira njihovo poznavanje ekonomične vožnje, nakon čega sledi test vožnja na otvorenom putu kamionom Renault Trucks T Optifuel, u trajanju od 40 minuta. Pobednik će biti vozač koji potroši najmanje goriva, bez ugrožavanja komercijalne (eksploatacijske) brzine.


Na takmičarska vozila za nacionalna i svetsko finale ugrađena je većina najnovijih naprednih rešenja za smanjenje potrošnje goriva. Recimo, aerodnimična oprema obuhvata dodatke kao što su krovni i bočni usmerivači vazduha, bočni štitnici i produžeci štitnika. Vozila pokreću 13-litarski Euro VI Step C motori sa sistemom ubrizgavanja common rail, mogu biti opremljena i prekidačem za režim snage, eko-regulatorom stalne brzine kretanja sa Optirollom (kontrolisan režim slobodnog hoda), vazdušnim kompresorom koji može da se isključi, pumpom u servo mehanizmu upravljača sa promenljivim režimom rada, kao i automatskim zaustavljanjem rada motora. Najnovija generacija ovih kamiona ima i Optivision regulator za predviđanje optimalne brzine, koji koristi GPS vezu da bi, prema topografiji puta, prilagodio promenu stepena prenosa, ubrzanje i brzinu kretanja. Ovakav impresivan niz rešenja dodatno povećava profit autoprevoznika.


Ali,smanjenje potrošnje goriva ne zavisi samo od kamiona, već umnogome i od vozača, što potvrđuje i svako takmičenje Renault Trucks Optifjul Izazov.


PR

Krone TPMS: nadzor pritiska u pneumaticima kao standardna oprema

Krone TPMS: nadzor pritiska u pneumaticima kao standardna oprema

Na najvećem ovogodišnjem specijalizovanom sajmu komercijalnih vozila Solutrans 2023, održanom u francuskom Lionu od 21. do 25. novembra, Krone je predstavio svoj Smart Tyre Monitoring System (TPMS), koji omogućava praćenje najvažnijih parametara svih pneumatika u realnom vremenu...

123456. . .19
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje