AutoMAGAZIN - Kamioni

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku - troši 35 odsto manje od dizelaša

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku - troši 35 odsto manje od dizelaša

Već u prvim danima redovne eksploatacije na najopterećenijoj liniji u gradskom prevozu u Čačku, prvi Volvo hibridni autobusi u Srbiji i na Balkanu sasvim potvrdili deklarisane performanse ali i očekivanja vlasnika – kompanije Autoprevoz d.o.o.

Prosečna potrošnja je manja za više od trećine u poređenju sa vozilima pokretanim klasičnim dizel-motorima. U sličnoj srazmeri je smanjena i emisija štetnih izduvnih gasova.


Početkom aprila u sistem gradskog prevoza u Čačku uključen je prvi od 10 Volvo gradskih autobusa s hibridnim pogonom, koje je, u aranžmanu sa Volvoovim finansijskim servisom (VFSI), kupio višegodišnji korisnik Volvo autobusa – Autoprevoz doo. Angažovan je na najopterećenijoj liniji Sloboda-Slatina, dužine 18 kilometara, na kojoj se dnevno preveze od tri do pet hiljada putnika.

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku - troši 35 odsto manje od dizelaša

„U prvih dvadesetak dana redovne eksploatacije Volvo 7705 LH Hybrid je pokazao sve prednosti hibridnog pogona u odnosu na klasična vozila pokretana dizel-motorima: naši vozači su s njime ostvarili prosečnu potrošnju od 29 litara na 100 km, dok je potrošnja autobusa sličnih prevoznih performansi s konvencionalnim dizel-motorom oko 45 litara na 100 km“, kaže glavni dispečer gradskog i prigradskog saobraćaja u Autoprevozu doo, Marko Živković. „Ali, za naše sugrađane je od većeg značaja što je u sličnoj srazmeri, dakle za trećinu, smanjena emisija štetnih izduvnih gasova“, dodaje gospodin Živković.


Do kraja aprila i početkom maja i ostalih devet Volvoovih hibridnih autobusa biće uključeno u redovnu eksploataciju: još šest će voziti na liniji Sloboda-Slatina (pa će to biti linija na kojoj voze samo hibridni Volvo autobusi), dok će preostala tri prevoziti Čačane i žitelje okolnih naselja na nešto kraćoj i manje frekventnoj liniji Avenija-Obrež.


Pri prvom susretu s Volvoovim tehničkim i tehnološkim „specijalitetom“ putnici su pomalo zbunjeni: dok prima putnike nema nikakve buke jer je dizel-motor sasvim isključen, a veoma je tiho i pri polasku, jer je do brzine od 20 km/h angažovan samo tih elektromotor. Kada brzina pređe 20 km/h uključuje se ekonomičan dizel-motor, koji istovremeno pokreće pogonske točkove ali i dopunjava litijum-jonske baterije (iz kojih se crpi struja za pokretanje elektromotora pri polasku autobusa iz mesta). Baterije se dopunjavaju i pri svakom kočenju, jer tada elektromotor dobija funkciju generatora.


„Naša odluka da u specijalnom aranžmanu s Volvoom kupimo prvih 10 hibridnih autobusa se temeljni na višegodišnjem odličnom iskustvu s ovom markom: ne računajući mini i midibuse, oko 70 odsto našeg voznog parka čine upravo Volvo autobusi različitih tipova i starosti – najmlađi u Autoprevozu u Čačku je iz 2013-te, a najstariji iz 2007. godine“, kaže izvršni direktor Autoprevoza, diplomirani inženjer saobraćaja, Aleksandar Petronijević. „U sistemu Kavim Srbija, u kojem posluju još i prevozničke kompanije u Vranju, Raškoj i Novom Pazaru, više od 80 odsto velikih autobusa su Volvoove proizvodnje – ukupno oko 150. O njihovoj pouzdanosti govori podatak da je najstariji, iz 1989. godine, u kompaniji u Novom Pazaru i dalje u dobrom voznom stanju“, dodaje gospodin Petronijević.


Autoprevoz Čačak je jedan od najstarijih prevoznika u našoj državi: formiran je 1949. godine, a od 2007. posluje kao deo internacionalne Kavim Grupe. Danas u voznom parku ima 142 autobusa svih tipova i veličina, zapošljava 330 radnika, godišnje preveze više od 12 miliona putnika, od čega trećinu – oko četiri miliona u gradskom saobraćaju. U gradskom prevozu Čačka, na četiri linije, 14 Autoprevozovih vozila (među kojima je sedam Volvo solo autobusa) mesečno prevaljuje više od 300.000 km.


PR

I Imlek na Volvo točkovima

I Imlek na Volvo točkovima

Vozni park Imleka, regionalnog lidera u prikupljanju i preradi mleka, sa poslovnim aktivnostima u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Makedoniji, početkom januara je osvežen i ojačan s četiri nova Volvo kamiona, prvim vozilima ove marke u transportnoj floti te kompanije...

Volvo Trucks osvojio prestižnu nagradu za kvalitet

Volvo Trucks osvojio prestižnu nagradu za kvalitet

Drugi put za redom, Volvo Trucks je osvajio prestižnu evropsku Nagradu za kvalitetnu inovaciju (Quality Innovation of the Year Award) koja se dodeljuje svake godine. Volvo Trucks je nagradu dobio za svoj novi menjač I-Shift sa dvostrukim kvačilom...

Brža isporuka kupcima uz pomoć Volvo Trucks 3D crteža šasije

Brža isporuka kupcima uz pomoć Volvo Trucks 3D crteža šasije

Zahvaljujući 3D crtežima šasije, nadgradnja i šasija za nekoliko Volvo Trucks modela sada mogu da se projektuju istovremeno. To znači da je proces pravljenja nadgradnje, a samim time i vreme isporuke kupcima, u nekim slučajevima kraće i do 14 dana, bez ugrožavanja visokog kvaliteta.

MAN opet pripremio božićni kamion

MAN opet pripremio božićni kamion

Kompanija MAN poslala je svoj moderni kamion na "Božićno putovanje", koje će se završiti na Badnje veče. Ove godine, na ovo putovanje humanitarnog tipa, MAN je poslao atraktivno ukrašen kamion šleper, koji će najveći deo vremena provesti u Bavarskoj...

Novi Volvo FL sa pogonom 4x4 - za asfaltirane i makadamske puteve

Novi Volvo FL sa pogonom 4x4 - za asfaltirane i makadamske puteve

Volvo FL je sada dostupan u verziji sa pogonom na obe osovine (4x4) i u potpunosti je spreman da vas i po klizavim, strmim i neravnim terenima preveze do cilja. Idealan je kao vozilo za posebne namene, kako u gradskim zonama, tako i u teškim radnim uslovima, ali i kao servisni kamion u kamenolomu i na gradilištu...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje