AutoMAGAZIN - Kamioni

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo Trucks povećava bezbednost na klizavim putevima

Volvo Trucks povećava bezbednost na klizavim putevima

U zimskom periodu, klizavi putevi i nizbrdice predstavljaju ozbiljan izazov čak i za najveštije vozače koji upravljaju kamionima sa prikolicom. Uvek postoji rizik da vučni voz postane nestabilan i da, u najgorem slučaju, počne da se zanosi. Volvo Trucks je razvio rešenje koje znatno poboljšava bezbednost...

Volvo Trucks povećava bezbednost na klizavim putevima

"Čak i ako vozač kamiona na kraju uspe da održi situaciju pod kontrolom, ona može da bude izuzetno neprijatna, kako za onoga ko se kreće putem iz suprotnog smera, tako i za samog vozača kamiona, ukoliko se putanja vučnog voza iznenada promeni na nizbrdici", kaže Mats Sabelstrem /Sabelström/, specijalista za kočnice u kompaniji Volvo.

Da bi se smanjio rizik od izazivanja ovakve situacije i mogućeg udesa, kompanija Volvo Trucks razvila je sistem pod nazivom Zatezna kočnica (Stretch Brake), koji automatski usporava prikolicu i ispravlja putanju vučnog voza na klizavim nizbrdicama.

"Procenat kamiona koji svake godine u Evropi učestvuje u oko 15% od ukupno 30.000 ozbiljnih saobraćajnih nesreća, u blagom je opadanju1. Efikasnim kočnicama, sistemom za stabilnost i sistemom za upozorenje na sudar već pomažemo vozačima da izbegnu rizične situacije pri otežanim uslovima na putu. Zatezna kočnica je još jedan važan element naše dugoročne potrebe da povećamo bezbednost u saobraćaju i da smanjimo broj nesreća u kojima učestvuju kamioni", kaže Karl Johan Almkvist /Carl Johan Almqvist/, direktor za bezbednosti saobraćaja i proizvoda u kompaniji Volvo Trucks.

Volvo Trucks povećava bezbednost na klizavim putevima

Zatezna kočnica upotpunjuje elektronski program stabilnosti vučnog voza (ESP) - to je još jedan sistem koji kompanija Volvo Trucks predstavlja prva među proizvođačima kamiona. I dok je ESP najefikasniji pri većim brzinama, zatezna kočnica je operativna samo pri brzinama manjim od 40 km/h. Oba sistema doprinose boljoj stabilnosti i lakšem upravljanju.

"Moglo bi se reći da je zatezna kočnica neka vrsta ESP-a za male brzine. U trenutku kada se vučni voz približava nizbrdici, vozač ručno aktivira sistem. Kada vozač otpusti gas, kočnice na prikolici automatski prelaze u pulsirajući režim rada duž cele nizbrdice, sve do kraja nagiba kada vozač može da poveća brzinu", objašnjava Mats Sabelstrem.

Zatezna kočnica je predstavljena 2012. godine na kamionu Volvo FH sa prikolicom, a 2013. godine na kamionu Volvo FM sa prikolicom. Tokom 2014. godine sistem će biti na raspolaganju i za Volvo FH i FM vučne vozove sa poluprikolicom.

Volvo Trucks povećava bezbednost na klizavim putevima

"Vozači koji su testirali zateznu kočnicu bili su vrlo impresionirani. Budući da sada uvodimo ovaj sistem i za vučne vozove tipa tegljač-poluprikolica, još veći broj vozača će moći da se uhvati u koštac sa nizbrdicama visokog nagiba, na jednostavan i bezbedan način", kaže Karl Johan Almkvist.

Prema izveštaju Volvo Trucks tima za ispitivanje saobraćajnih udesa koji se bavi proučavanjem bezbednosti saobraćaja, otprilike 60 kamionskih nesreća koje su se prošle godine u dogodile samo u Švedskoj moglo je biti izbegnuto da se koristio sistem zatezne kočnice2.

Podaci o zeteznoj kočnici

Povećava bezbednost na nizbrdici, posebno na klizavim putevima i u krivinama.
Prebacuje kočnice vučenog vozila u pulsirajući režim rada.
Ispravlja putanju vučnog voza, upravljanje čini lakšim i smanjuje rizik od zanošenja.
Sistem je operativan pri brzinama ispod 40 km/h.
Predstavljena je 2012. godine na kamionu Volvo FH, a 2013. godine na kamionu Volvo FM. Tokom 2014. godine biće dostupna za vučni voz tegljač/poluprikolica.

Pogledajte film o zateznoj kočnici:



1Izvor: CARE 2011, CARE je centralizovana evropska baza podataka o saobraćajnim nesrećama širom EU, u kojima dolazi do  smrtnih slučajeva ili povreda.

2Izvor: STRADA 2012, STRADA je nacionalni (švedski) informacioni sistem koji prikuplja podatake o povredama i nesrećama u celom drumskom transportnom sistemu. Podaci sistema STRADA zasnovani su na informacijama dobijenim od policije i iz bolnica.

Volvo Trucks Serbia

I Imlek na Volvo točkovima

I Imlek na Volvo točkovima

Vozni park Imleka, regionalnog lidera u prikupljanju i preradi mleka, sa poslovnim aktivnostima u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Makedoniji, početkom januara je osvežen i ojačan s četiri nova Volvo kamiona, prvim vozilima ove marke u transportnoj floti te kompanije...

Volvo Trucks osvojio prestižnu nagradu za kvalitet

Volvo Trucks osvojio prestižnu nagradu za kvalitet

Drugi put za redom, Volvo Trucks je osvajio prestižnu evropsku Nagradu za kvalitetnu inovaciju (Quality Innovation of the Year Award) koja se dodeljuje svake godine. Volvo Trucks je nagradu dobio za svoj novi menjač I-Shift sa dvostrukim kvačilom...

Brža isporuka kupcima uz pomoć Volvo Trucks 3D crteža šasije

Brža isporuka kupcima uz pomoć Volvo Trucks 3D crteža šasije

Zahvaljujući 3D crtežima šasije, nadgradnja i šasija za nekoliko Volvo Trucks modela sada mogu da se projektuju istovremeno. To znači da je proces pravljenja nadgradnje, a samim time i vreme isporuke kupcima, u nekim slučajevima kraće i do 14 dana, bez ugrožavanja visokog kvaliteta.

MAN opet pripremio božićni kamion

MAN opet pripremio božićni kamion

Kompanija MAN poslala je svoj moderni kamion na "Božićno putovanje", koje će se završiti na Badnje veče. Ove godine, na ovo putovanje humanitarnog tipa, MAN je poslao atraktivno ukrašen kamion šleper, koji će najveći deo vremena provesti u Bavarskoj...

Novi Volvo FL sa pogonom 4x4 - za asfaltirane i makadamske puteve

Novi Volvo FL sa pogonom 4x4 - za asfaltirane i makadamske puteve

Volvo FL je sada dostupan u verziji sa pogonom na obe osovine (4x4) i u potpunosti je spreman da vas i po klizavim, strmim i neravnim terenima preveze do cilja. Idealan je kao vozilo za posebne namene, kako u gradskim zonama, tako i u teškim radnim uslovima, ali i kao servisni kamion u kamenolomu i na gradilištu...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje