AutoMAGAZIN - Kamioni

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku - troši 35 odsto manje od dizelaša

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku - troši 35 odsto manje od dizelaša

Već u prvim danima redovne eksploatacije na najopterećenijoj liniji u gradskom prevozu u Čačku, prvi Volvo hibridni autobusi u Srbiji i na Balkanu sasvim potvrdili deklarisane performanse ali i očekivanja vlasnika – kompanije Autoprevoz d.o.o.

Prosečna potrošnja je manja za više od trećine u poređenju sa vozilima pokretanim klasičnim dizel-motorima. U sličnoj srazmeri je smanjena i emisija štetnih izduvnih gasova.


Početkom aprila u sistem gradskog prevoza u Čačku uključen je prvi od 10 Volvo gradskih autobusa s hibridnim pogonom, koje je, u aranžmanu sa Volvoovim finansijskim servisom (VFSI), kupio višegodišnji korisnik Volvo autobusa – Autoprevoz doo. Angažovan je na najopterećenijoj liniji Sloboda-Slatina, dužine 18 kilometara, na kojoj se dnevno preveze od tri do pet hiljada putnika.

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku - troši 35 odsto manje od dizelaša

„U prvih dvadesetak dana redovne eksploatacije Volvo 7705 LH Hybrid je pokazao sve prednosti hibridnog pogona u odnosu na klasična vozila pokretana dizel-motorima: naši vozači su s njime ostvarili prosečnu potrošnju od 29 litara na 100 km, dok je potrošnja autobusa sličnih prevoznih performansi s konvencionalnim dizel-motorom oko 45 litara na 100 km“, kaže glavni dispečer gradskog i prigradskog saobraćaja u Autoprevozu doo, Marko Živković. „Ali, za naše sugrađane je od većeg značaja što je u sličnoj srazmeri, dakle za trećinu, smanjena emisija štetnih izduvnih gasova“, dodaje gospodin Živković.


Do kraja aprila i početkom maja i ostalih devet Volvoovih hibridnih autobusa biće uključeno u redovnu eksploataciju: još šest će voziti na liniji Sloboda-Slatina (pa će to biti linija na kojoj voze samo hibridni Volvo autobusi), dok će preostala tri prevoziti Čačane i žitelje okolnih naselja na nešto kraćoj i manje frekventnoj liniji Avenija-Obrež.


Pri prvom susretu s Volvoovim tehničkim i tehnološkim „specijalitetom“ putnici su pomalo zbunjeni: dok prima putnike nema nikakve buke jer je dizel-motor sasvim isključen, a veoma je tiho i pri polasku, jer je do brzine od 20 km/h angažovan samo tih elektromotor. Kada brzina pređe 20 km/h uključuje se ekonomičan dizel-motor, koji istovremeno pokreće pogonske točkove ali i dopunjava litijum-jonske baterije (iz kojih se crpi struja za pokretanje elektromotora pri polasku autobusa iz mesta). Baterije se dopunjavaju i pri svakom kočenju, jer tada elektromotor dobija funkciju generatora.


„Naša odluka da u specijalnom aranžmanu s Volvoom kupimo prvih 10 hibridnih autobusa se temeljni na višegodišnjem odličnom iskustvu s ovom markom: ne računajući mini i midibuse, oko 70 odsto našeg voznog parka čine upravo Volvo autobusi različitih tipova i starosti – najmlađi u Autoprevozu u Čačku je iz 2013-te, a najstariji iz 2007. godine“, kaže izvršni direktor Autoprevoza, diplomirani inženjer saobraćaja, Aleksandar Petronijević. „U sistemu Kavim Srbija, u kojem posluju još i prevozničke kompanije u Vranju, Raškoj i Novom Pazaru, više od 80 odsto velikih autobusa su Volvoove proizvodnje – ukupno oko 150. O njihovoj pouzdanosti govori podatak da je najstariji, iz 1989. godine, u kompaniji u Novom Pazaru i dalje u dobrom voznom stanju“, dodaje gospodin Petronijević.


Autoprevoz Čačak je jedan od najstarijih prevoznika u našoj državi: formiran je 1949. godine, a od 2007. posluje kao deo internacionalne Kavim Grupe. Danas u voznom parku ima 142 autobusa svih tipova i veličina, zapošljava 330 radnika, godišnje preveze više od 12 miliona putnika, od čega trećinu – oko četiri miliona u gradskom saobraćaju. U gradskom prevozu Čačka, na četiri linije, 14 Autoprevozovih vozila (među kojima je sedam Volvo solo autobusa) mesečno prevaljuje više od 300.000 km.


PR

Kamion godine 2015 i novi Renault K serije na Danu otvorenih vrata

Kamion godine 2015 i novi Renault K serije na Danu otvorenih vrata

Budući da u ovoj godini u Srbiji nije bilo adekvatne manifestacije na kojoj bi specijalizovanu javnost upoznao s aktuelnostima u svojoj ponudi, Renault Trucks je 18. juna, u prodajno-servisni centar u Novim Banovcima, na mini izložbu i neformalno druženje, pozvao bivše i sadašnje vlasnike vozila ove marke, potencijalne kupce...

Volvo Trucks ‘Reality Road’- serija se gleda u preko 50 zemalja

Volvo Trucks ‘Reality Road’- serija se gleda u preko 50 zemalja

Volvo Trucks TV serija ‘Reality Road’ brzo se proširila internetom. Nakon samo dve nedelje, serija je imala više od dva miliona pregleda u najmanje 50 zemalja. TV serija, lansirana 11. juna na YouTube kanalu za Volvo Trucks u okviru kampanje o ponudi usluga ovog brenda, brzo je dostigla ogromnu gledanost širom sveta...

Sedam Renault Trucks T 520 kamiona za Red Bull Racing

Sedam Renault Trucks T 520 kamiona za Red Bull Racing

Normalno, ne bi bilo ništa neobično kod sedam kamiona koja prevoze sedam kontejnera kroz Evropu. Osim ako su tih sedam kontejnera deo Red Bull Tree House, produžetka pit boksa za Red Bull Racing Formula 1 tim. Ovo isto važi i za Formula 1 vozače i njihove bolide  koji putuju Evropom od vikenda do vikenda...

Pojačanje u Volvo karavanu

Pojačanje u Volvo karavanu

Ovogodišnji demo karavan u četvrtoj sedmici maja prošao je kroz zapadnu Srbiju i, kao i u ostalih šest gradova u kojima se zaustavljao, privukao pažnju drumskih prevoznika i zaljubljenika u Volvo vozila. Na ovoj „turi“ karavan je u Čačku imao i pojačanje – prvi Volvo, ali i prvi kamion u Srbiji sa tehnologijom dvostrukog kvačila...

Krenuo Volvo karavan kroz Srbiju

Krenuo Volvo karavan kroz Srbiju

Prvim susretom sa vlasnicima transportnih kompanija, koji je 15. aprila održan u kompleksu Etno sela Zabran, u blizini Obrenovca, krenuo je ovogodišnji Volvo demonstracioni karavan, koji će do kraja maja „gostovati“ u desetak gradova u Srbiji....

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje