AutoMAGAZIN - Kamioni

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo Trucks: Vozač iz Srbije u TOP 10 u ekonomičnoj vožnji u svetu!

Volvo Trucks: Vozač iz Srbije u TOP 10 u ekonomičnoj vožnji u svetu!

 Miško Đoković, vozač Grade Transa iz Čačka, u izuzetno jakoj konkurenciji – 23 vozača iz celog sveta - još jednom potvrdio svoje umeće u ekonomičnom upravljanju Volvo kamionom, svrstavši se među prvih deset na finalnom takmičenju Drivers’ Fuel Challenge, održanom 19. septembra u Geteborgu, u Švedskoj...

Volvo Trucks: Vozač iz Srbije u TOP 10 u ekonomičnoj vožnji u svetu!

Dvostruki nacionalni šampion Srbije u ekonomičnom upravljanju Volvo kamionima, 40-godišnji Miško Đoković iz Čačka, jedini je vozač iz naše države koji je, zahvaljujući svojoj veštini, imao čast da se nadmeće na jednom svetskom takmičenju - super finalu Drivers' Fuel Challenge, na kojem su se 19. septembra u sedištu Volvo kamionske korporacije, u Geteborgu, pojavila 23 majstora za volanom.

Posle nacionalnih takmičenja, od aprila do sredine septembra organizovanih u Evropi, Aziji, Africi i Australiji, u grad Volvo kamiona i automobila stigli su takmičari iz Austrije, Danske, Estonije, Finske, Nemačke, Italije, Kazahstana, Litvanije, Holadnije, Norveške, Portugala, Rusije, Srbije, Španije, Švedske, Švajcarske, Ukrajine, Velike Britanije, Južne Afrike, Kine, sa Tajvana i dvojica iz Australije.

Da bi pokazali koliko im je laka noga na „gasu", a koliko su vešti da zadatak obave u predviđenom vremenu, organizator takmičenja je 23 „dugoprugaša", njihove pratioce i medijske poslenike okupio u Demo centru Volvo kamiona na obodu Geteborga. Taj veliki, odlično uređen kompleks, u kojem se isprobavaju novi i testiraju usavršavanja na aktuelnim kamonima, idealno je mesto upravo za ovakva nadmetanja, jer je infrastruktura uređena tako da oponaša gotovo sve situacije uobičajene eksploatacije kamiona.

Dvadesettrojica finalista su u Geteborgu imala složeniji zadatak nego na nacionalnim takmičenjima - da dva kruga, ukupne dužine oko 6,9 kilometara prevale za 13 minuta, naravno, uz što nižu prosečnu potrošnju goriva, ali uz strogo poštovanje ograničenja brzine na nekim deonicama i striktno poštovanje saobraćajne signalizacije (na nekim mestima kamion je trebalo sasvim zaustaviti). Izazov je bio utoliko veći što je u takmičarsku stazu organiozator uvrstio i savladavanje nekoliko oštrih uspona i nizbrdica.

I u svetskom finalu se vozilo po eliminacionom principu - takmičari su bili podeljeni u tri grupe (dve po osmorica, jedna sedam vozača). Trojica najboljih iz svake grupe su se nadmetala u polufinalu, a potom trojica najboljih iz polufinala odmerili umeće u super finalu. Naš učesnik je vozio kao treći u drugoj, B grupi.

„Plasman u polufinale mi je za dlaku izmakao: u jednu krivinu sam ušao s nešto većom brzinom, aktivirao se elektronski sistem za kontrolu stabilnosti (koji, uzgred, na Volvo kamionima fantastično funkcioniše), a to je malo prikočilo poluprikolicu i tegljač", komentariše svoju vožnju Miško Đoković. „To je ‘pojelo" malo vremena, ali i usporilo tegljač pa je za ponovno postizanje adekvatne brzine trebalo više goriva. Tako sam u svojoj grupi bio četvrti. Da sam se kojim slučajem takmičio u trećoj grupi, sa vremenom i potrošnjom koje sam ostvario u svojoj grupi, sigirno bih stigao do polufinala. Ali, ne žalim, jer je konkurencija bila odista izuzetno jaka", kaže Đoković.

Volvo Trucks: Vozač iz Srbije u TOP 10 u ekonomičnoj vožnji u svetu!

Za finale u Geteborgu Volvo je pripremio četiri FH tegljača - dva sa dve i dva sa tri osovine. Sve su pokretali Euro 13-litarski Euro VI motori nove generacije sa 460, 500 i 540 KS, svi su bili opremljeni I-Shift automatizovanim menjačima i Dynaleet telematikom za kontrolu potrošnje. Vukli su različite poluprikolice - dve termoizolovane „furgon" nadgranje, jednu klasičnu „zavesarku"  i jednu silo poluprikolicu. Vozilo kojim su umeće odmerila trojica finalista je bilo drugačije od ostala tri: opremljeno najnovijim Volvoovim tehnološkim hitom - autzomatizovanim I-Shift menjačem sa dvostrukim kvačilom. Ukupna masa sva četiri vozila je bila oko 40 tona.

Mada je pobednik bio poznat već u popodnevnim satima, organizator je uneo malo dodatne „dramaturgije" u ovo zanimljivo i vrlo korisno nadmetanje: najbolji među dobrima je proglašen tek pred kraj gala večere u čuvenom Volvo muzeju u Geteborgu. Sreća da ponese titulu najekonomičnijeg u vožnji Volvo kamiona se osmehnula 30-godišnjem Austrijancu, Kristijanu Šajflingeru /Christian Scheiflinger/, kojem je pripala vredna nagrada - nezaboravno putovanje vredno 150.000 švedskih kruna.

Takmičenje The global Drivers' Fuel Challenge - tokom kojeg se profesionalni vozači kamiona nadmeću u najekonomičnoj vožnji, kompanija Volvo kamioni je pokrenula 2011. godine, prvenstveno da bi se naglasila važnost vozača u ekonomičnoj potrošnji goriva. Pokazalo se da za ovim nadmetanjem, organizovanim kao globalna aktivnost, vlada veliko interesovanje, pa je ove godine u nacionalnim nadmetanjima na četiri kontinenta učestvovalo više od 11.000 vozača, bez obzira na marku kamiona kojima upravljaju. Ovogodišnje finale u Geteborgu je drugo po redu. Naredno je u planovima za 2016. godinu.

Na tržištu Srednja i Istočna Evropa takmičenje se od 2011. organizuje na godišnjem nivou. Ove godine se u kvalifikacijama u 15 država tog regiona takmičilo oko 3.200 vozača, čak dvostruko više nego pre tri godine. U Srbiji se ovo nadmetanje u ekonomičnoj vožnji održava od 2012.

PR

Renault Trucks: efikasan kamion za isporuku

Renault Trucks: efikasan kamion za isporuku

Renault Trucks je, zajedno sa svojih šest partnera, lansirao projekat EDIT (Efficient Distribution Truck - Efikasan kamion za isporuku). Ovaj projekat ima za cilj da smanji potrošnju vozila za isporuku za 13 % u odnosu na današnja serijska vozila, zahvaljujući primeni najnovije tehnologije...

Banbus: AKIA autobusi – nova marka u Srbiji

Banbus: AKIA autobusi – nova marka u Srbiji

Kupovinom prvog kontingenta od 22 savremena niskopodna solo gradska vozila iz Turske, veliko saobraćajno-turističko preduzeće Banbus dobilo i ekskluzivno pravo prodaje i servisiranja AKIA Hess autobusa na srpskom tržištu...

Za Swisslion grupu 40 novih Volvoa

Za Swisslion grupu 40 novih Volvoa

Četiri tegljača FH 460, isporučena sredinom maja, prvi su Volvo kamioni sa Euro VI motorima u voznom parku grupe Swisslion, koja je prva vozila ove marke kupila još 2000. godine. Danas je u transportnoj floti lidera u srpskoj konditorskoj industriji 76 Volvo kamiona, a do kraja godine stiže još 36 novih...

1. . .56789101112131415. . .19
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje