AutoMAGAZIN - Intervju

Najnovije vesti iz auto industrije

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Da se uspešno može poslovati i u uslovima krize, pokazuje nam kompanija Komnenović Auto, koja je prošle godine zabeležila najveće učešće u prodaji na domaćem automobilskom tržištu. Međutim, tu se ne zaustavlja. "U skladu sa teorijom da kriza može biti i šansa za uspeh, odlučili smo da otvorimo novi prodajni salon na Novom Beogradu." - otkrio nam je generalni direktor kompanije Komnenović Auto, gospodin Miloš Komnenović.

Kako ocenjujete automobilsko tržište u Srbiji?

"Kao što je poznato, u poslednje dve-tri godine, tržište novih automobila je u konstantnom padu. To je direktno povezano sa kašnjenjem državnih subvencija prema proizvodima Fiata, ali treba uzeti u obzir i druge faktore koji su na to uticali. Nejveći broj dilerskih mreža u Srbiji, razvijen je pre 2008. godine i takozvane krize, tako da sada svi brendovi imaju mnogo više distributera, nego što su zahtevi tržišta. Kada svemu dodamo i nove "namete" države, koji utiču na cenu automobila, situacija je jasna."

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Da li opravdavate državne subvencije u uslovima tržišne ekonomije, kao što je slučaj sa Fiat-om?

"To je tema o kojoj se dosta priča, i mislim da samo od većine predstavnika dilerskih mreža čuli da je "utakmica" neravnopravna i da je Fiat u nepravedno povlašćenom položaju u odnosu na ostale. Na jednoj strani, potpuno je normalno što je Fiat, pre nego što je došao u Srbiju, od države tražio određene ustupke. Isto tako, normalno je da to većini ne prija. Međutim, to nas ne dotiče mnogo, jer modele koje Fiat prodaje, mi nemamo u našem asortimanu. Imamo samo jedan model, koji donekle može biti pandan Puntu, a to je Corsa u osnovnom paketu opreme, čija cena iznosi 8.990 evra. Oko 60 % tržišta novih automobila u Srbiji, čine modeli do 9.000 evra, a cene naših modela počinju od devet hiljada evra. Dakle, mislim da ovakva (ne)tržišna borba više pogađa one koji imaju automobile u toj cenovnoj kategoriji."

Da li to možemo zakljičiti i na osnovu prodajnih rezultata?

"Opel Komnenović je prošle godine napravio najveće tržišno učešće na tržištu od svih brendova, koje je iznosilo 1,34 %. To je rekordno tržišno učešće otkada postoji kompanija Komnenović Auto, a zabeležili smo je upravo u godini kada je subvencija za kupovinu Fiat vozila bila na vrhuncu."

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Da li je srpskom kupcu automobila, važniji faktor cena ili imidž i kvalitet?

"To se menja sa dolaskom novih proizvoda, pre svega sa jačanjem korejske automobilske industrije. Oni nude nešto što evropski proizvođači ne mogu - prvenstveno nižu cenu. Siguran sam da je mnogima poznato zašto istočnjački automobili mogu imati takvu cenu, i da kod takvih kupaca, važnu ulogu pri kupovini vozila, igraju i drugi faktori. To potvrđuje i prodaja Opela, čiji kupci veoma dobro znaju prednosti eksploatacije Opel automobila. Oni vrlo dobro znaju, koliko će iznositi cena njihovog polovnog automobila. To dokazuje podatak da su modeli Astra G i H najatraktivniji polovnjaci za prodaju. Dakle, ne samo da su novi Opel automobili lepši, komforniji i opremljeniji nego ikada, već je i njihova otkupna vrednost visoka."

S obzirom da otvarate novi prodajni centar, da li očekujete ekspanziju tržišta?

"Sa starosnom granicom automobila od 16 godina, Srbija definitivno ima potrebu za zamenom voznog parka. Takođe, smatramo da ne treba očekivati "boom" u auto industriji, pa tek onda širiti prodajnu mrežu, već je potrebno pripremiti uslove ranije. Mi želimo da zauzmemo što bolju poziciju za tržišnu utakmicu. Pored toga, otvaranje novog prodajnog centra Komnenović Auto, predstavlja više neophodnost, nego očekivanje ekspanzije. Razlog je veliki broj ljudi, koji živi i radi na Novom Beogradu, a kada uzmemo u obzir i gužve na mostovima, nije nam bilo teško da se odlučimo. Takođe, primetili smo da sve veći broj naših konkurenata, otvara svoje salone na Novom Beogradu. Otvaranje novog prodajnog centra, gledamo i kao ulaganje u budućnost."

Intervju: Goran Sarić - Automagazin portal

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Intervju: Percy Lemaire - vođa za razvoj pneumatika Goodyear

Intervju: Percy Lemaire - vođa za razvoj pneumatika Goodyear

Prodaja vozila visokih performansi u Evropi i dalje vrtoglavo raste. Zato i segment pneumatika vrhunskih performansi (UHP) u gumarskoj industriji najbrže raste. Pošto su čak i u kategoriji 'porodičnih limuzina' vozila sve veća, teža i brža, raste potražnja pneumatika koji mogu da zadovolje zahteve tako teških i snažnih automobila...

Ekskluzivno: Gabor Saghmeister o reliju Dakar

Ekskluzivno: Gabor Saghmeister o reliju Dakar

Ovih dana u Beogradu je bio naš motokros šampion i učesnik Dakar relija, Gabor Saghmeister. Sa asistentom mehaničara i fotoreporterom, Markom Kopunovićem, učestvovao je u jubilarnoj, 400-toj TV emisiji "Start", koju uređuje Đorđe Đenić, a potom je ekskluzivno za Automagazin portal odgovorio na nekoliko pitanja...
Đorđe Đenić - Moj svet brzine

Đorđe Đenić - Moj svet brzine

Nedavno je obeležena 70-godišnjica od jedine trke Formule 1 u Beogradu, a nedavno je iz štampe izašlo i dopunjeno izdanje knjige "Moj svet brzine", novinara Đorđa Đenića, koji već više od četiri decenije prati zbivanja u automobilskom sportu. Ekskluzivno za Automagazin portal, objavljujemo priču čoveka koji je prvi opširno otvorio temu Grand Prix trke oko Kalemegdana, 1939. godine...
Autosport: Vojislav Lekić:  ’’Probaću i reli!’’

Autosport: Vojislav Lekić: ’’Probaću i reli!’’

Iskustvom vožnje na svetski poznatim trkačkim stazama ne može se pohvaliti puno sportskih vozača iz naše zemlje. Jedan od retkih naših automobilista, koji je prvo iskustvo i takmičarske kilometre započeo na stazama kao što su Valelunga i Monza, jeste Vojislav Lekić, aktivan učesnik u prvenstvu Srbije u trkama na kružnim stazama...
Rally - Dražen Ćurić: ”FIA uništava reli sport!“

Rally - Dražen Ćurić: ”FIA uništava reli sport!“

Idejni tvorac reli takmičenja zanimljivog koncepta, gospodin Dražen Ćurić, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje stavove o trenutnom stanju reli sporta u našem regionu. Popularni Ćura, razloge o padu atraktivnosti reli sporta vidi u potezima Svetske Auto Federacije, ali nije poštedeo ni čelnike lokalnih automobilskih saveza, kao ni srpske organizatore i vozače...
Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

Eklskluzivno za Automagazin, aktuelni šampoin Srbije u reliju, vozač tima "OMV Rally Team Serbia", Vladan Petrović, otkriva svoje utiske sa prve trke u novom automobilu, komentariše stanje u domaćem reli sportu, predlaže nova rešenja i otkriva svog favorita u Svetskom Reli Šampionatu...
Intervju - Miloš Pavlović, World Series Renault

Intervju - Miloš Pavlović, World Series Renault

Eksluzivno za Automagazin, Miloš Pavlović, jedini Srbin koji poseduje Formula 1 licencu, govori o prošloj sezoni i planovima za predstojeću godinu. Planove nam otkriva as koji u Renault World Series na najbolji način prezentuje našu zemlju i čiji uspesi znače mnogo za popularizaciju auto sporta u Srbiji.
Intervju - Momčilo Milojković - sekretar SAMSS-a

Intervju - Momčilo Milojković - sekretar SAMSS-a

Sportski Auto Moto Savez Srbije aktivno radi na konstruisanju okvira i kriterijuma po kojima će se održavati automobilska takmičenja sledeće sezone. Posle sastanka odbora CEZ-a u Bratislavi, održana je i sednica upravnog odbora SAMSS-a, na kojoj su donešene neke važne odluke i otvorene neke interesantne teme. Sekretar Sportskog Auto Moto Saveza Srbije, gospodin Momčilo Milojković, otkrio nam je najinteresantnije detalje...
1
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje