AutoMAGAZIN - Intervju

Najnovije vesti iz auto industrije

Autosport: Vojislav Lekić: ’’Probaću i reli!’’

Autosport: Vojislav Lekić:  ’’Probaću i reli!’’

Iskustvom vožnje na svetski poznatim trkačkim stazama ne može se pohvaliti puno sportskih vozača iz naše zemlje. Jedan od retkih naših automobilista, koji je prvo iskustvo i takmičarske kilometre započeo na stazama kao što su Valelunga i Monza, jeste Vojislav Lekić, aktivan učesnik u prvenstvu Srbije u trkama na kružnim stazama...

Ekskluzivno za Automagazin portal, popularni Voja otkriva zanimljive detalje iz svoje bogate trkačke karijere. Karijera Moj prvi kontakt sa trkama bio je 1999. godine, kada sam počeo da se takmičim u domaćem karting šampionatu. Moram da priznam da u početku nisam bio zadovoljan svojom vožnjom, ali nisam se predavao i radio sam naporno iz dana u dan. Karting sam vozio do 2003. godine, kada sam uspeo i da pobedim u najjačoj klasi, 100 senior. Već sledeće godine, počeo sam da vozim automobil, a samo četiri dana po dobijanju vozačke dozvole seo sam u trkački auto. To je bio Peugeot 306 SP (Super Production), koji sam dobio i pre polaganja vozačkog ispita. Nisam mogao da ga vozim sa sedamnaest godina, ali sam trenirao. Sa Peugeotom sam vozio 2004. i 2005. godine u Srbiji. Zatim prodajem taj auto i odlazim u Rim na studije, ali ni tamo nisam izdržao bez trka. Pošto nisam uspeo da nađem kvalitetan automobil, koji bi bio u rangu Peugeota ili bolji, odlučio sam se za rentiranje. Vozio sam Clio Cup 2006. godine, ali samo dve trke, kada sam imao vremana. Vozio sam jednu trku u Monzi, a drugu u Valelungi. U Monzi sam bio treći, od 25 takmičara na startu, iako nisam bio zadovoljan svojom vožnjom. U Valelungi sam imao utisak da vozim puno bolje, ali na startu sam bio deveti, a trku sam završio pretposlednji, posle incidenta dve krivine pre cilja. Od inostranih nastupa, izdvojio bih i trku šest sati Valelunge. Vozili smo Mika Đelmaš, Goran Asanović i ja i završili smo prvi u klasi. Ova trka za mene je veliko iskustvo, jer sam morao da se dokažem pored dva velika vozača.

Autosport: Vojislav Lekić:  ’’Probaću i reli!’’

Šta je presudno uticalo na razvoj autosporta u nekim razvijenim zemljama? Tu su prvenstveno velike automobilske kompanije i odlično organizovani automobilski savezi. Siguran sam da je autosport velika reklama. I ono što je jako važno, u sve su uključeni nacionalni automobilski savezi, koji sarađuju sa velikim sponzorima. Svi u automobilskom biznisu znaju koliki uticaj automobilska takmičenja imaju u marketinškom smislu. Takođe, trkačke staze su poseban detalj i biznis za sebe. One rade 365 dana u godini i donose veliki profit. Dakle, ljudi vide interes u takmičenjima, i nadam se da će se i kod nas pojaviti oni koji vide interes u autosportu, gde postoji veliki neiskorišćeni potencijal. Da li možemo očekivati napredak auto sporta u Srbiji? Kao što sam i rekao, nadam se da možemo. Mi smo zemlja u razvoju, a cene aktivnosti u velikim centrima autosporta postale su abnormalne. Pogledajmo primer Turske, gde je staza za F1 prazna tokom cele godine, osim vikenda kada se održava F1 trka. Mislim da možemo biti zanimljivi velikim bossovima, upravo zbog našeg neiskorišćenog potencijala i zbog velikog prostora za ulaganje. Bez prave staze nećemo ići napred. Prva trkačka staza će pokrenuti taj lanac, jer će najpre svako ko želi dobiti priliku da se oproba na njoj, a samim tim će automobilska takmičenja biti bliža široj populaciji. Sve to može dovesti velike kompanije. Podsećam da neke od njih, kao što su duvanske kompanije, ne mogu da se reklamiraju u svim zemljama.

Autosport: Vojislav Lekić:  ’’Probaću i reli!’’

Razlika u vožnji na pravim stazama i kod nas? Posle nekoliko trka u Srbiji, takmičio sam se na stazi Valelunga. Meni je to bilo jako čudno, moram priznati i pomalo smešno. Čudno je kada idete 220 km/h, a u automobilu se ništa ne dešava, jer je staza široka i bezbedna. Ali, kada sam izleteo van staze, shvatio sam da nije sve tako lako i da moram voziti sasvim drugačije. Pored toga što je za prave staze potreban drugačiji set-up automobila i drugačiji stil vožnje, posebno je važan psihološki faktor i osećaj bezbednosti. Na pravim stazama znate da Vam se ne može desiti ništa ni kada napravite grešku i izletite, pa možete probijati granice brzine i eksperimentisati sa različitim stilovima vožnje. Na našim trkama, odmah pored staze je drveće, pa je vožnja i pristup trci sasvim drugačija, jer svaka greška može biti fatalna. Kako ocenjuješ kružne trke u Srbiji? Ova godina je puno bolja od prošle, zato što vozimo zajedno sa Crnogorcima. Mislim da je to pravi potez, jer nas je puno više na stazi, a bolja konkurencija utiče i na kvalitet takmičenja i atraktivnost trka za publiku. Pravi primer je prva trka, gde smo morali da odvojimo klase ST i SP da ne bi jedni drugima "smetali". U mojoj klasi (Super Production) je bila fantastična borba, gde su se četiri vozača borila za prvo mesto. Žarko Terzić je imao četvrto startno vreme, a završio je prvi. Mislim da u klasi ima četiri vozača koja mogu da pobede. To me veoma raduje, jer zdrava konkurencija unapređuje sport. Od konkurenata bih izdvojio Žarka Terzića. Ja sam ga gledao na stazi kada sam imao 9 ili 10 godina, kada je vozio "hibrida" i mislim da je on veliki šampion. Žarka jako cenim i kao vozača, ali i kao čoveka koji je spreman uvek da pomogne i da da neki savet manje iskusnim vozačima.

Autosport: Vojislav Lekić:  ’’Probaću i reli!’’

Priprema automobila? Što se mene tiče, ne volim ni haubu da otvorim. Mislim da mi ovde još uvek nemamo adekvatne uslove za spremanje automobila. Nemamo trkačku stazu, kao ni opremu koja će nam pokazati rezultat izmena na automobilu. Moj koncept je da pronađem dobrog tjunera u inostranstvu, koji će svoj posao uraditi kvalitetno i dati mi garancije za to. To su ljudi koji su potrošili velike sume novca za razvoj automobila i njegovo podešavanje, i moramo im verovati. Na meni je da unapredim svoju vožnju i to je ono na šta sam maksimalno skoncentrisan. Da li te reli fanovi mogu očekivati na stazi? Iako trenutno nemam konkretne planove vezane za reli sport, siguran sam da ću se oprobati u borbi sa našim relistima. Ove godine teško, ali razmišljam da već sledeće godine rentiram kvalitetan reli automobil i nastupim na nekom reliju. Za mene je najveća nepoznanica kako funkcionišu vozač i suvozač. Iskreno, najveći problem i u redovnom saobraćaju mi je suvozač, jer tada ne vozim ni osamdeset posto mojih mogućnosti. Ja treba da imam poverenja u njega, ali i on u mene. Mislim da je u reliju suvozač jako važan, ali najviše me interesuje kako ću se navići da slušam nekoga pored mene i stopostotno mu verujem u ono što govori. Što se tiče stila vožnje, razlika je sigurno velika, ali mislim da se mogu snaći. U svakom slučaju, imam veliku želju da probam svoje sposobnosti u reliju, a nadam se da to neće ostati samo želja. Automagazin.rs

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Da se uspešno može poslovati i u uslovima krize, pokazuje nam kompanija Komnenović Auto, koja je prošle godine zabeležila najveće učešće u prodaji na domaćem automobilskom tržištu. Međutim, tu se ne zaustavlja. "U skladu sa teorijom da kriza može biti i šansa za uspeh, odlučili smo da otvorimo novi prodajni salon na Novom Beogradu." - otkrio nam je generalni direktor kompanije Komnenović Auto, gospodin Miloš Komnenović.

Intervju: Percy Lemaire - vođa za razvoj pneumatika Goodyear

Intervju: Percy Lemaire - vođa za razvoj pneumatika Goodyear

Prodaja vozila visokih performansi u Evropi i dalje vrtoglavo raste. Zato i segment pneumatika vrhunskih performansi (UHP) u gumarskoj industriji najbrže raste. Pošto su čak i u kategoriji 'porodičnih limuzina' vozila sve veća, teža i brža, raste potražnja pneumatika koji mogu da zadovolje zahteve tako teških i snažnih automobila...

Ekskluzivno: Gabor Saghmeister o reliju Dakar

Ekskluzivno: Gabor Saghmeister o reliju Dakar

Ovih dana u Beogradu je bio naš motokros šampion i učesnik Dakar relija, Gabor Saghmeister. Sa asistentom mehaničara i fotoreporterom, Markom Kopunovićem, učestvovao je u jubilarnoj, 400-toj TV emisiji "Start", koju uređuje Đorđe Đenić, a potom je ekskluzivno za Automagazin portal odgovorio na nekoliko pitanja...
Đorđe Đenić - Moj svet brzine

Đorđe Đenić - Moj svet brzine

Nedavno je obeležena 70-godišnjica od jedine trke Formule 1 u Beogradu, a nedavno je iz štampe izašlo i dopunjeno izdanje knjige "Moj svet brzine", novinara Đorđa Đenića, koji već više od četiri decenije prati zbivanja u automobilskom sportu. Ekskluzivno za Automagazin portal, objavljujemo priču čoveka koji je prvi opširno otvorio temu Grand Prix trke oko Kalemegdana, 1939. godine...
Rally - Dražen Ćurić: ”FIA uništava reli sport!“

Rally - Dražen Ćurić: ”FIA uništava reli sport!“

Idejni tvorac reli takmičenja zanimljivog koncepta, gospodin Dražen Ćurić, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje stavove o trenutnom stanju reli sporta u našem regionu. Popularni Ćura, razloge o padu atraktivnosti reli sporta vidi u potezima Svetske Auto Federacije, ali nije poštedeo ni čelnike lokalnih automobilskih saveza, kao ni srpske organizatore i vozače...
Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

Eklskluzivno za Automagazin, aktuelni šampoin Srbije u reliju, vozač tima "OMV Rally Team Serbia", Vladan Petrović, otkriva svoje utiske sa prve trke u novom automobilu, komentariše stanje u domaćem reli sportu, predlaže nova rešenja i otkriva svog favorita u Svetskom Reli Šampionatu...
Intervju - Miloš Pavlović, World Series Renault

Intervju - Miloš Pavlović, World Series Renault

Eksluzivno za Automagazin, Miloš Pavlović, jedini Srbin koji poseduje Formula 1 licencu, govori o prošloj sezoni i planovima za predstojeću godinu. Planove nam otkriva as koji u Renault World Series na najbolji način prezentuje našu zemlju i čiji uspesi znače mnogo za popularizaciju auto sporta u Srbiji.
Intervju - Momčilo Milojković - sekretar SAMSS-a

Intervju - Momčilo Milojković - sekretar SAMSS-a

Sportski Auto Moto Savez Srbije aktivno radi na konstruisanju okvira i kriterijuma po kojima će se održavati automobilska takmičenja sledeće sezone. Posle sastanka odbora CEZ-a u Bratislavi, održana je i sednica upravnog odbora SAMSS-a, na kojoj su donešene neke važne odluke i otvorene neke interesantne teme. Sekretar Sportskog Auto Moto Saveza Srbije, gospodin Momčilo Milojković, otkrio nam je najinteresantnije detalje...
1
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje