AutoMAGAZIN

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Renaulution: Renault Grupa predstavila novi strateški plan

Renaulution: Renault Grupa predstavila novi strateški plan

Nakon odobrenja Upravnog odbora, Luca de Meo, izvršni direktor Renault Grupe, danas predstavlja projekat "Renaulution" - novi strateški plan koji za cilj ima da fokus strategije Renault Grupe sa obima prodaje prenese na vrednost...

Ovaj strateški plan je strukturiran u 3 faze koje će se puštati paralelno:


• “Resurrection” (Ponovno stvaranje) - traje do 2023. godine i fokusira se na oporavak marže i profita.
• “Renovation” (Renovacija) - traje do 2025. godine i predstavlja obnavljanje i unapređenje linije, doprinoseći time profitabilnosti brenda.
• “Revolution” (Revolucija) - traje od 2025. godine, pa na dalje i preusmerava poslovni model na polje tehnologije, energije i mobilnosti, stavljajući Renault Grupu na vodeću poziciju u lancu vrednosti nove mobilnosti.

Plan Renolucija vratiće konkurentnost Renault Grupe tako što će:
• plan 2022 podići na viši stepenik, povećati efikasnost kroz inženjering i proizvodnju kako bi se smanjili fiksni troškovi i poboljšali varijabilni troškovi na globalnom nivou.
• koristiti trenutna industrijska sredstva Grupe, kao i lidersku poziciju na polju električne tehnologije u Evropi.
• pridružiti se Alijansi radi povećanja spektra proizvoda, poslovanja i tehnološke pokrivenosti.
• ubrzati razvoj mobilnosti, kao i usluge posvećene očuvanju energije i deljenju podataka.
• povećavati profitabilnost kroz 4 diferencirane poslovne jedinice zasnovane na osnaženim brendovima, orijentisanim ka klijenteli i tržištu.


Za sprovodjenje ovog plana zadužena je nova organizacija: različite organizacijske jedinice, sa odeljenjem za inženjering na čelu, odgovorne su za praćenje konkurentnosti, troškova i smanjenje vremena potrebnog za dolazak proizvoda na tržište. Punokrvne marke sa jasnom vizijom će upravljati svojom profitabilnošću.


U skladu sa ovom organizacijom koju vode prave vrednosti, kompanije više neće meriti svoje performanse tržišnim udelima i kroz prodaju, već profitabilnošću, stvaranju dobiti i efikasnosti ulaganja.

Renaulution: Renault Grupa predstavila novi strateški plan

Grupa postavlja nove finansijske ciljeve:


• Do 2023. godine, Grupa ima za cilj da dostigne više od 3% operativne grupne marže, oko 3 milijarde evra kumulativnog slobodnog toka gotovine iz operativnih aktivnosti u automobilskoj industriji (2021-23.), kao i da smanji investicije (troškovi istraživanja i razvoja i kapitalni troškovi) na oko 8% prihoda.
• Do 2025. godine, Grupa ima za cilj da postigne grupnu maržu iz operativnih aktivnosti od najmanje 5%, oko 6 milijardi evra kumulativnog slobodnog gotovinskog toka iz operativnih aktivnosti u automobilskoj industriji ² (2021-25.), kao i da unaprede ROCE (Povrat na uloženi kapital) za najmanje 15 postotnih bodova u odnosu na 2019. godinu.


Plan "Renaulution" će osigurati održivu profitabilnost Grupe, u isto vreme negujući cilj neutralnosti uticaja karbonskog otiska u Evropi do 2050. godine.


Luca de Meo, izvršni direktor Renault Grupe, navodi: “Plan ’Renaulution’ ima za cilj da se fokus cele kompanije sa obima prodaje prenese na vrednosti. Ovo je više od preokreta - duboka transformacija našeg poslovnog modela. Postavili smo stabilne, zdrave temelje za naše zadatke. Operativne aktivnosti smo organizovali počev od inženjeringa, prilagođavajući veličinu naše kompanije prema potrebama, preraspodeljujući resurse na proizvode i tehnologije sa velikim potencijalom. Ova povećana efikasnost podstaćiće našu buduću liniju koja je okrenuta tehnologiji, električnosti i konkurentnosti. To će zauzvrat hraniti snagu naših brendova od koji svaki ima svoje jasne diferencirane teritorije, odgovorne za profitabilnost i zadovoljstvo kupaca. Od automobilske kompanije koja radi na tehnologiji, do 2030. godine postaćemo tehnološka kompanija koja radi na automobilima, uz to ostvarujući najmanje 20% svojih prihoda od trgovine uslugama, podacima i energijom.


Do cilja ćemo stići stabilno, obazrivim koracima, oslanjajući se na sredstva ove velike kompanije, kao i na veštine i posvećenost njenih ljudi. 'Renaulution' je interni strateški plan koji ćemo primeniti i realizovati na isti način na koji smo ga i osmislili: zajedno."


Plan „Renaulution“ uključuje sledeće glavne komponente:


1. Ubrzana optimizacija efikasnosti poslovnih jedinica, koje će biti odgovorne za konkurentnost, troškove, vreme razvoja i realizaciju ideja.
• Efikasnost inženjerskih i proizvodnih postupaka, optimizacija brzine i dostignuća kroz saradnju sa Alijansom:
o Racionalizacija platformi sa 6 na 3 (sa 80% obima Grupe na bazi tri platforme Alijanse) i pogonskih sklopova (sa 8 na 4 porodica)
o Svi modeli koji će biti lansirani na postojećim platformama naći će se na tržištu za manje od 3 godine.
o Ograničavanje proizvodnog sleda sa 4 miliona jedinica u 2019. godini na 3.1 milion jedinica u 2025. godini (Harbour standard)
o Ponovno iznalaženje efikasnosti kod dobavljača
• Međunarodna prisutnost grupe Steer prema poslovanju sa visoko profitabilnim maržama: posebno u Latinskoj Americi, Indiji i Koreji istovremeno povećavajući našu konkurentnost u Španiji, Maroku, Rumuniji, Turskoj i stvarajući više sinergija sa Rusijom.
• Stroga kontrola troškova:
o Smanjenje fiksnih troškova: cilj plana 2022 biće realizovan ranije nego što je planirano a do 2023. godine plan je dostići 2,5 milijarde evra i postaviti novi cilj od 3 milijarde evra do 2025. godine (uključujući i varijabilizaciju fiksnih troškova)
o Varijabilni troškovi: uvećanje od €600 po vozilu do 2023. godine
o Smanjenje investicija (troškovi istraživanja i razvoja i kapitalni troškovi) sa oko 10% prihoda na ispod 8% do 2025. godine
Svi ovi potezi osnažiće Grupu i sniziti prelomnu tačku rentabilnosti za 30% do 2023. godine.

2. Četiri poslovne jedinice sa snažnim identitetom i pozicijama. Ovaj novi model stvoriće rebalansiran i profitabilniji portfolio proizvoda sa 24 nova proizvoda do 2025. godine - od kojih je polovina u C/D segmentu - a najmanje 10 od njih su kompletno električna vozila.
Ova nova organizacija vođena vrednostima i ofanzivnim pristupom u promaciji proizvoda dovešće do boljih cena i kombinacije proizvoda.

Renault, La nouvelle Vague
Ovaj brend će biti oličenje savremenosti i inovacije unutar ali i izvan automobilske industrije, na polju usluga energije, tehnologije i mobilnosti.
Kao deo svoje strategije, brend će unaprediti kombinaciju segmenta sa ofanzivnog C segmenta i ojačati svoje pozicije u Evropi, u isto vreme fokusirajući se na profitabilne klase i puteve na ključnim tržištima kao što su Latinska Amerika i Rusija.


Brend će se oslanjati na naša osnažena sredstva:


• Lider na polju elektrifikacije do 2025. godine sa:
o Projektom “Electro pole”, potencijalno na severu Francuske, predstavlja najveći pogon Grupe za proizvodnju električnih vozila u celom svetu
o Zajednički poduhvat za vozila na vodonične gorivne ćelije
o "Najzelenija" ponuda vozila u Evropi
o Polovina lansiranih vozila u Evropi su kompletno EV koja će ostvariti veći profit od vozila sa unutrašnjim sagorevanjem (u EUR)
o Konkurentno vozilo na tržištu hibrida sa hibridnim miksom od 35%
• Visokotehnološki spoj ekosistema: izranjajući igrač u ključnim tehnologijama, počev od ključnih podataka do sajber bezbednost, uz „Software République“
• Lider u cirkularnoj ekonomiji sa uslugama posvećenim EV-u i očuvanju energije kroz Re-Factory u Flinsu (Francuska)


Dacia-Lada, jednostavno sve.


Dacia će ostati Dacia sa „cool“ daškom, a Lada i dalje žestoka i robusna nastaviće da nudi pristupačne proizvode zasnovane na dokazanim tehnologijama usmerenim na pametne kupce, istovremeno probijajući stakleni krov C-segmenta.
• Visoko efikasni poslovni modeli
o Optimizovani troškovi dizajna
o Unapređena efikasnost: prelazak sa 4 platforme na 1, sa 18 tipova karoserije na 11, povećavajući prosečnu proizvodnju sa 0,3m jedinica/platofmi do 1,1m jedinica/platformi
• Osvežena konkurentna ponuda i napad na C-segment
o 7 modela će biti lansirano do 2025. godine, od kojih će 2 biti u C segmentu
o Ponovno vraćanje kultnih modela
o Efikasnost CO2: korišćenje tehnoloških sredstava grupe (TNG varijanta za oba brenda, E-Tech varijanta za brend Dacia)


Alpine


Brend Alpine ujediniće Alpine cars, Renault Sport Cars i Renault Sport Racing u potpuno oformljeni, novi, pametan brend posvećen razvoju ekskluzivnih i inovativnih sportskih automobila.
• 100 % električan plan proizvoda podržava širenje marke
o Oslanjanje na proizvodnju u velikim serijama i kapacitete Grupe Renault i Alijanse sa platformama CMF-B i CMF-EV, proizvodne pogone širom sveta, snažno odeljenje nabavke, globalnu distribucijsku mrežu i finansijske usluge RCI Bank and Services će osigurati optimizaciju troškova.
o F1 čini osnovu projekta, potpuna predanost učestvovanju u takmičenjima.
o Razvoj električnog sportskog automobila nove generacije u saradnji sa Lotusom.
• Ostvarenje profita od 2025., uključujući ulaganja u automobiliske sportove.


Mobilize, Više od automobila


Ova nova poslovna jedinica ima za cilj razvoj novih izvora profita od usluga koje se odnose na deljenje podataka, mobilnost i energiju u korist korisnika vozila a time stvaranje više od 20% grupnih prihoda do 2030. godine.
Mobilize će omogućiti Renault Grupi da uskoči u novi svet mobilnosti, pružanja rešenja i usluga drugim brendovima i spoljnim partnerima.


• Tri misije:


o Veća upotreba automobila (automobili se trenutno ne koriste 90% vremena)
o Bolje upravljanje rezidualnom vrednošću
o Ambicija da se postigne nulti uticaj karbonskog otiska
• Jedinstvena, pristupačna i korisna ponuda:
o 4 namenski dizajnirana vozila, dva za carsharing (deljenje vožnje), jedno za ride-hailing (naručivanje vozila putem aplikacija), a jedno za last-mile delivery (dostava krajnjem korisniku).
o Inovativna rešenja za finansiranje (pretplata, lizing, plaćanje po prispeću)
o Posvećene platforme za deljenje podataka, usluge i softvere
o Nove usluge održavanja i obnove (Re-Factory)


PR

Toyota Yaris je evropski automobil godine 2021!

Toyota Yaris je evropski automobil godine 2021!

Odabran od žirija sastavljenog od 59 automobilskih novinara iz cele Evrope, Yaris četvrte generacije dobio je tu nagradu 21 godinu nakon što je inovativna prva generacija 2000. proglašena evropskim automobilom godine, kao prva Toyota koja se okitila tom prestižnom titulom...

Novi Land Rover Defender 90 je stigao!

Novi Land Rover Defender 90 je stigao!

Novi Land Rover Defender 90 stigao u British Motors prodajni salon. Vođen strašću i poštovanjem originalnog modela, novi Defender nudi novi spektar sposobnosti i napredne tehnologije za sve podloge kako bi bio unapređen za avanture 21. veka...

123456. . .2476
Mercedes-Benz C-Klasa (2022)
Slika nedelje
Vladan Petrović
Testira za vas

Galerije

Najnovije vesti iz auto industrije po sekcijama

Testovi

Kamioni

WRC

Formula 1