AutoMAGAZIN

WRC Central European Rally 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

BASF - izveštaj o najpopularnijim bojama za automobile u 2015. godini

BASF - izveštaj o najpopularnijim bojama za automobile u 2015. godini

Odsek premaza kompanije BASF, objavio je pregled zastupljenosti tonova automobilskih boja u 2015. godini, u izveštaju o nijansama OEM automobilskih premaza za područje Evrope...

Kao evropski lider na tržištu kada je u pitanju razvoj OEM premaza za automobile, BASF je izneo detaljan izveštaj o omiljenim nijansama svojih kupaca. Ovaj izveštaj tako ukazuje da u pogledu boja postoje izrazite razlike među individualnim automobilskim segmentima. Što je automobil manji, širi je spektar boja, dok je kod većih automobila naglasak na specijalnim efektima.


Na području Evrope za završne premaze najviše se koristi bela boja. Od 2007. godine procenat belih vozila konstantno raste i sada iznosi 30 procenata. Zajedno sa crnom, sivom i srebrnom, ovi takoreći „bezbojni“ završni premazi prisutni su kod preko 75 procenata novih automobila. I, dok se upotreba ovog spektra poslednjih godina ne menja, došlo je do značajnih promena u upotrebi hromatskih boja. Na ovom planu, plava boja ističe se kao najpopularnija na evropskim putevima, bez obzira na tip automobila. Crvena i braon se takođe mogu često videti, dok je braon naročito popularna kod SUV tipa vozila, a crvena kod malih i srednjih automobila.

Kako boje nisu jedini način da se ljudi istaknu, tu su i specijalni efekti. Kod ahromatskih boja kao što su crna, srebrna, a posebno bela, pažljivo odabrani specijalni efekti mogu učiniti da se ove nijajnse ponašaju potpuno individualno. Kao što to ističe Mark Gutjar, rukovodilac odseka za dizajn BASF-ovog sektora Premazi za region Evrope, geometrija samog vozila vizuelno se upotpunjuje bojama koje dovode do potpuno novog efekta. „Ciljana interakcija između boje i specijalnih efekata čini da boje za automobile budu složenije i raznovrsnije. Ovaj razvoj će nas pratiti i narednih godina. Nismo još iscrpeli sve mogućnosti iz spektra specijalnih efekata.“ U 2015. godini više od polovine automobila u Evropi imalo je luksuzni premaz sa metalik efektom, a njih 16 procenata bilo je sa efektom bisernog odsjaja. Gotovo jedan od tri automobila ima čist i čvrst završni premaz, uglavnom u segmentu malih automobila.

BASF - izveštaj o najpopularnijim bojama za automobile u 2015. godini

Uz analizu trenutne zastupljenosti boja na evropskom tržištu automobila, izveštaj kompanije BASF o popularnim bojama u Evropi dopunjuje Kolekciju o trendovima automobilskih boja koju na godišnjem nivou objavljuje sektor Premaza kompanije BASF. Dok Kolekcija nudi samo predviđanja po pitanju boja koje će biti zastupljene na automobilima budućnosti, ovaj izveštaj bavi se razvojem tržišta i sumira status kvo.

BASF - izveštaj o najpopularnijim bojama za automobile u 2015. godini

PR

KGM Torres Hybrid i Musso EV launch u Nemačkoj

KGM Torres Hybrid i Musso EV launch u Nemačkoj

Kompanija KG Mobility (www.kg-mobility.com, u nastavku KGM) organizovala je launch event i probne vožnju za Musso EV i Torres Hybrid (u nastavku Torres HEV) u Nemačkoj, pozvavši globalne distributere i novinare u okviru napora za širenje prodaje na izvoznim tržištima…

123456. . .2664
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje
Vladan Petrović
Testira za vas

Galerije

Najnovije vesti iz auto industrije po sekcijama

Testovi

Kamioni

WRC

Formula 1