Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254
![Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254 Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254](slike/vesti/20231127110453_photo_0.jpg)
Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!
![Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254 Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254](slike/vesti/20231127110453_photo_1.jpg)
Pogledajte fotogaleriju: Test - Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254.
Naše prvo upoznavanje sa modelom Mazda CX-60 bilo je sa hibridnim modelom CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV, kojeg pokreće četvorocilindarski motor u kombinaciji sa elektromotorom. Međutim, ono što smo najviše iščekivali, bila je dizelska verzija, pod čijom haubom diše 6-cilindarski redni dizel motor smešten uzdužno ispod haube, koji može pokretati samo zadnje ili sve točkove - verzija 3.3 e-Skyactiv D. Pred ovaj test smo bili uzbuđeni, jer ovaj motor danas je pravi raritet. 3.3-litarski turbodizel predstavlja pravi biser među perlama u odnosu na današnje konvencionalne motore na tržištu.
![Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254 Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254](slike/vesti/20231127110453_photo_2.jpg)
Redni šestocilindarski dizel ima zapreminu od 3.283 kubna centimetra i opremljen je jednim turbopunjačem. Motor je projektovan kao i dobro poznati 4-cilindarski motor zapremine 2,2 litra, ali su inženjeri dodali dva cilindra, čiji prečnik i hod su praktični isti. Motor je dobio i nove sisteme, koji obezbeđuju bolje sagorevanje smeše u većem opsegu obrtaja. Motor je opremljen tehnologijom sagorevanja DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition), koji omogućava agilniji odgovor tokom ubrzanja i ima za cilj da poboljša termičku efikasnost pogonske jedinice do 40 %.
![Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254 Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254](slike/vesti/20231127110453_photo_3.jpg)
Sagorevanje smeše je značajno poboljšano novom glavom klipa, koja je stepenastog ovalnog oblika. Ovaj koncept deli mešavinu vazduha i goriva u dve oblasti, što dovodi do efikasnijeg sagorevanja u širem radnom opsegu motora. Ubrizgavanje pod visokim pritiskom je efikasnije i može da realizuje pet ubrizgavanja u jednom taktu (četvorocilindarski dizel može da ima četiri ubizgavanja u jednom ciklusu i potrebno mu je više vremena).
Pogledajte: Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO).
Agregat je standardno uparen sa osmostepenim automatizovanim menjačem. Takođe, tu je i elektro-motor snage 12,4 kW, sa maksimalnim obrtnim momentom od 153 Nm, kao deo mild-hybrid sistema od 48V. Energija dobijena rekuperacijom tokom kočenja šalje se u litijum-jonske baterije kapaciteta 0,33 kWh, smeštene ispod vozačevog sedišta.
![Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254 Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254](slike/vesti/20231127110453_photo_4.jpg)
Na našem testu smo imali snažniju dizelsku verziju, koja je uparena sa sistemom pogona na sve točkove. Agregat razvija maksimalnu snagu od 187 kW i maksimalni obrtni moment od 550 Nm. Na papiru vidimo da mu za sprint iz mesta do "stotke" treba 7,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu 219 km/h. Zanimljivo je, da Mazda obećava prosečnu potrošnju od nešto više od pet litara dizela.
![Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254 Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254](slike/vesti/20231127110453_photo_5.jpg)
U praksi, sklop dizel-motor i automatski menjač odlično sarađuju. Platforma je konstruisana prvenstveno sa pogonom na zadnje točkove, a prednji točkovi se po potrebi "aktiviraju" preko elektronski kontrolisanog višelamelastog kvačila.
U praksi, motor se "u leru" oglašava interesantnim baršunastim zvukom, koji je karakterističan za 6-cilindarske dizel motore. Ovo je zaista praznik za uši za sve ljubitelje vrhunske dizelske tehnike. Motor ima prefinjen hod i izuzetno je tih, posebno u gradskim uslovima. Kada na otvorenom putu pritisnete papučicu gasa, do kabine dolazi vrlo prijatna akustika praćena baršunastim povlačenjem šestocilindarskog motora.
![Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254 Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254](slike/vesti/20231127110453_photo_6.jpg)
Isto se odnosi i na održavanje konstantne brzine na autoputu, kada se motor utiša i praktično ga uopšte ne čujete. Na nizbrdicama, šestocilindrični pogonski agregat je sposoban da se praktično potpuno ugasi. Mazda tvrdi da je u WLTP ciklusu motor i do 37 % vremena praktično isključen, što štedi gorivo i smanjuje emisiju štetnih gasova. Emisija CO2 iznosi samo 131 gram po pređenom kilometru, što je sjajan rezultat za SUV ove veličine.
U toku vožnje, primetili smo i druge promene u odnosu na hibridnu benzinsku verziju, koju smo testirali. Podešavanje oslanjanja je značajno drugačije, kod dizela izgleda sve harmoničnije. Oslanjanje efikasno ublažava neravnine, a nešto bučnije udarce čujemo samo od točkova, čiji prečnik je 20 inča. U krivinama, automobil uliva sigurnost na svakom pređenom metru.
Što se potrošnje tiče, ona je na našem testu, u kombinovanom režimu vožnje, iznosila oko 6.0 litara na 100 pređenih kilometara, što je za 2 tone težak SUV sjajan rezultat.
![Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254 Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254](slike/vesti/20231127110453_photo_7.jpg)
O enterijeru smo rekli već puno toga i on zaslužuje samo reči hvale. Automobil krase kvalitetni materijali i filigranski precizna završna obrada. Multimedijalna podrška je takođe na visini zadatka, što smo od Mazde i očekivali. Prostora ima i više nego dovoljno u svim oblastima, a prtljažnik zapremine 570 litara dovoljan je za potrebe porodice.
Savremen i štedljiv turbodizel u kombinaciji sa automatizovanim menjačem sa 8 brzina i pogonom na sve točkove je kvalitetna preporuka za vrhunski porodični SUV, sa kojim ćete s radošću ičekivati sneg i odlazak na planinu.
![Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254 Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254](slike/vesti/20231127110453_photo_8.jpg)
Cena bazne dizelske verzije modela CX-60 (3.3 L E-Skyactiv D 200 KS) sa pogonom na zadnje točkove iznosi 49.290 evra, dok za verziju sa pogonom na sve točkove (3.3 L E-SKYACTIV D 254) treba izdvojiti 52.890 evra. S obzirom na tehnologiju koju nudi, cena je više nego fer.
![Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254 Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254](slike/vesti/20231127110453_photo_9.jpg)
Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254 | |
Tip motora: | Turbo dizel |
Broj cilindara / ventila: | R6 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 3.283 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 187 / 3.750 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 550 / 1500-2400 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 219 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,4 |
Potrošnja L/100 km (test prosek): | 7,4 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 570 / 1.726 |
Zapremina rezervoara (L): | 58 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1930 |
Dimenzije pneumatika: | 235 / 45 R20 |
Dužina automobila (mm): | 4.745 |
Širina automobila (mm): | 1.890 |
Visina automobila (mm): | 1.675 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.870 |
Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€): | 49.290 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.mazda.rs
Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs